Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne se den filmen med mitt barnebarn på 8 år, nå i kveld. Men jeg er redd for at den er for skummel? Jeg vet at han har sett Narnia, den hadde også 11 års aldresgrense. Men jeg vet ikke hvor skummel denne er. Noen som kan fortelle meg hva du synes?

Takk fra Katinka9. :) NB: Det er i orden for foreldrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg ikke det er noe å se for en åtte-åring. Narnia er en familiefilm, Pirates er en voksenfilm. Kommer ungen i det hele tatt til å få med seg noe, altså klarer han å lese teksten?

Skrevet

Jeg syntes ikke det er en film for en åtteåring, den er helt annerledes enn Narnia.

Skrevet

Jeg leser teksten høyt for han. Det jeg lurer på er om filmen inneholder for skumle scener?

Skrevet

Som sagt, jeg synes ikke den er noe for en åtteåring.

Skrevet

Det satt en unge på den alderen ved siden av meg da jeg så den på kino. Tror ikke han ble spesielt redd, men han skjønte rett og slett ikke plottet, han måtte hele tida spørre faren "Hva skjedde nå?" "Hvorfor gjorde han sånn?" "Hvem var det?"

Så det trenger ikke bare være skumle scener som gjør at den har fått den aldergrensen den har...

Skrevet

Jeg hadde ikke latt en 8-åring få se den. Mulig jeg er en pingle, men jeg syntes det var en del ekkelt og skummelt der. Samt at det rett og slett var litt motbydelig mye av det.

Narnia er en familiefilm, noe helt annet enn Pirates.

Hvor mye 8-åringer tåler og ikke, varierer jo. Men det er som Daria sier, et plott som kan være vanskelig å forstå.

Skrevet

det er vel kanskje like mye det at de ikke skjønner filmen ja, det er en voksenfilm og for å få med seg poenget, så må man kanskje være hakket eldre, ellers blir det bare fordi det er kult å se på sjørøvere og sånt, men da kan de heller se kaptein sabeltan på en måte.....

og som voksen som forstod filmen, så synes jeg det var scener som kanskje ikke helt passer seg for barn der, selv om de kanskje ikke skjønner scenene.

altså, for å si det på en tungvint måte.. :ler: jeg ville ikke sett den sammen med en åtteåring.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Så lenge foreldrene har godkjent det, ville jeg ikke hatt noen problemer med å se filmen med barnet. Det er tross alt de som skal bestemme det, men om barnet forstår filmen er noe helt annet.

Skrevet (endret)

Bruttern hadde veldig lyst til å se "Dangerous Mindes" da han var 10. Mamma sa det var greit, så jeg leide den og så den sammen med han. Han hadde null utbytte av den kvelden, for han skjønte ingenting.

Jeg ville heller velge en film en 8-åring forstår, og så heller sett PoC2 etter at ungen har lagt seg. For dette høres mer ut som noe bestemor absolutt vil gjøre for å være kul, enn noe som gjøres for 8-åringen.

Endret av niomi
Skrevet

Niåringen min har sett den og jeg er skikkelig streng med sånt som dette. Men akkurat denne filmen finnes ikke særlig skummel, den er bare (urteit syns jeg da) full av teit slossing uten blod

Skrevet

Bugg! Jeg så den filmen i natt, og jeg er riktig nok ganske lettskremt, men den var om ikke skummel, så skikkelig ekkel! Ingen barnefilm! I tillegg til at jeg ikke skjønner hvordan en normal 8-åring skal få med seg noe som helst av historien. Jeg har en niese på 7 år, og hun hadde ikke fått sett den filmen med oss om et år, for å si det slik.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Jeg ville heller velge en film en 8-åring forstår, og så heller sett PoC2 etter at ungen har lagt seg. For dette høres mer ut som noe bestemor absolutt vil gjøre for å være kul, enn noe som gjøres for 8-åringen.

? Har du en 8- åring selv? Min gutt som blir 8 nå hadde fått masse utav å se den filmen, om jeg så den sammen med han og oversatte. Det handler jo også om hva 8- åringen vil, kanskje han har kjempelyst. Kanskje bestemoren er en gammel sjørøverdronning, eller kanskje hun faktisk liker den typen filmer og HAR lyst til å se den, særlig kanskje sammen med en 8- åring som har veldig lyst...

Skrevet

alle unger er foskjellige.....

min sønn på 6 år fikk netop pirates of the caribien 1..... og den synest han var gøy og akuratt passe skummel..... og nå ønsker han seg 2eren..

den får han nok til jul ....... så da skal jeg se den sammen med han ....

Skrevet

Som sagt så har jeg nieser som er året yngre, og jeg jobbet med 8-åringer for et par år siden.

Og ja - de gutta som fikk se slike filmer var jo heltene i gjengen. Men spurte man de litt ut om handlingen, så hadde de ikke fått med seg noe som helst. Og når man ble fortrolige med de, innrømmet de at filmen ikke var så stas - det var artigere med Disney. Men det måtte jeg love å ikke si til noen, altså! :ler:

Noen unger vil nok ha utbytte av slike filmer i den alderen. Men jeg kan med hånden på hjertet si at av mine 28 3. klassinger var det kun en, under tvil to, som ville fått noe ut av en slik film. Og det er slett ikke de guttene man tror med første øyekast...

Jeg sier litt som Peter Jackson midt oppi diskusjonen om unger skulle få se LOTR. "Er de i stand til å lese og skjønne boka, er de også gamle nok til å se filmen. Ingen 8-åringer jeg kjenner ville hatt noe utbytte av en PotC-bok. ;)

Gjest Chrizzy
Skrevet
Som sagt så har jeg nieser som er året yngre, og jeg jobbet med 8-åringer for et par år siden.

Og ja - de gutta som fikk se slike filmer var jo heltene i gjengen. Men spurte man de litt ut om handlingen, så hadde de ikke fått med seg noe som helst. Og når man ble fortrolige med de, innrømmet de at filmen ikke var så stas - det var artigere med Disney. Men det måtte jeg love å ikke si til noen, altså! :ler:

Noen unger vil nok ha utbytte av slike filmer i den alderen. Men jeg kan med hånden på hjertet si at av mine 28 3. klassinger var det kun en, under tvil to, som ville fått noe ut av en slik film. Og det er slett ikke de guttene man tror med første øyekast...

Jeg sier litt som Peter Jackson midt oppi diskusjonen om unger skulle få se LOTR. "Er de i stand til å lese og skjønne boka, er de også gamle nok til å se filmen. Ingen 8-åringer jeg kjenner ville hatt noe utbytte av en PotC-bok. ;)

Jeg tror nok du er litt for påståelig nå. Jeg tror også at du glemmer at å se en slik film, lammi en voksen som oversetter og forteller, er noe helt annet enn å la et barn se filmen for seg selv.

En ting som irriterer meg er at de selger godteri og barneprodukter, med PoC2 merke. Hvorfor og hva er vitsen når filmen er for "voksne" (nå er jeg ikke helt enig i det heller da, at den er for voksne bare).

Skrevet

Det kommer jo an på hvor moden denne 8-åringen er.

Dattera mi på 10 år synes ikke denne filmen var skummel i det hele tatt. Denne er mer morsom enn skummel. Hun synes den første var den skumleste, men den skremte ikke vettet av henne den heller. Vil også presisere at vi er strenge på hva hun får se...

Skrevet

Jeg vil bare si at aldersgrenser ikke er satt for moroskyld, og å gi seksåringen sin filmer med aldersgrense 11 år er å vise dem at regler ikke er så viktig...

Jeg så denne filmen på kino, og en unge (kanskje 9-10 år) satt foran meg, hun var helt hvit i fjeset etterpå så redd var hun!

Men, for all del, man kjenner ungene sine best selv..

Skrevet

Synes en åtteåring er for ung for denne filmen. Min. 10 år vil jeg si, eller kanskje 12 også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...