Gå til innhold

Voksne som kjøper barneleker

Anbefalte innlegg

Gjest Nattblomst
Skrevet

Hørte her en dag om en voksen dame som ofte gikk i lekebutikker og kjøpte pene dukker- til seg selv!

Er det vanlig at voksne finner glede i å eie barneleker? Har de dem på utstilling, er det bare en samlemani, eller leker de med dem i skjul?

Hørte også om en barnløs kvinne som samlet på Bratz-dukker.

Noen her på KG som innrømmer å ha kjøpt barneleker til seg selv?

Gjest Catwoman
Skrevet

Lego har jeg kjøpt til meg selv som ganske voksen faktisk. Fordi jeg synes det var moro å bygge det opp.

Skrevet

Noen her på KG som innrømmer å ha kjøpt barneleker til seg selv?

Jepp.

Skrevet

Ja, kjøpte perler en gang, og satt og perla mye forskjellig.

Nå har jeg en datter på 5 år som jeg kjøper alt jeg vil ha til, så kan jeg leke med lekene hennes.

Som barn fikk jeg aldri leker, fikk litt til jul av andre, men jeg hadde ekstremt lite leker. Og husker godt alt venenne mine hadde og som jeg ønsket meg.

Så vet ikke om det har noe med det og gjøre.

Skrevet

Elsker kaleidoskopet mitt! Fikk aldri det da jeg var barn, så da kjøpte jeg det etter at jeg ble voksen. Ellers pleier jeg å kjøpe meg sprettballer og såpebobler, og det hender at jeg kjøper bursdagsgaver til venninner på lekebutikk.

Skrevet

Åjada ... jeg har kjøpt masse leker som ungene var altfor små til å leke med. En gang kjøpte jeg en vanvittig dyr togbane ... det var kopi av NSB-tog og planen var å lage en liten miniverden i et par kjellerrom - hvor toget skulle gå til og fra stasjoner gjennom tunneller i veggene, osv :ler: Jeg kom aldri så langt - men et veldig kjekt leketøy var det ... Også har mannen og jeg lekt endel med en diger bilbane ... DET er virkelig et kjekt leketøy ...

Som guttemamma går det helst i mer guttete leker ... dukketrangen min har jeg fått tilfredstilt gjennom å sy haugevis med dukkeklær til mine nieser - men det er tog- og bilbaner som er gøy å leke med ;)

Skrevet

Jeg er veldig glad i å bygge lego, og kjøper inn nye ting i ny og ne. Puslespill regnes kanskje som en barneleke det også?

Hvorvidt voksne leker eller samler varierer vel fra person til person.

Skrevet

Jeg elsker kosedyrene mine. Alle sammen.

Skrevet

Jobber i lekebutikk:P Og der er det ofte voksne som kommer å kjøper lego, gjerne menn i alderen 25-30:P

Skrevet

Jeg kjøper aldri leker til meg selv, men nei, hvor morro det er å være med ungene å leke med de :)

Spesielt lego, der er jeg mester :sjarmor: synes det er så morro å bygge vanskelige figurer som ungene ikke får til.

Ellers har jeg en del porselensdukker men de regner jeg ikke som leketøy :)

Skrevet

Kaleidoskop syns jeg også er fine/vakre (så noen andre nevnte det her), så jeg kunne godt funnet på å kjøpe et sånt til meg selv. Men kan egentlig aldri huske at jeg har kjøpt leke til meg selv?

Voksne som kjøper dukker til seg selv har det vel mer som samleobjekt, de leker vel ikke med dem, eller?

Skrevet

Jeg har kjøpt såpebobler og Furby. Når folk nevner lego kunne jeg godt tenkt meg det selv. Elska lego når jeg var liten og er moro å bygge store "vanskelige" ting... Men har til gode å kjøpe noe selv enda..

Men kvalifiserer kanskje ikke som voksen enda ;)

Skrevet

Lego er kjekt å bygge med, ja, og jeg har kjøpt videospill som skal være ment for barn (Løvenes Konge, Harry Potter). I tillegg kjøper jeg en bamse i ny og ne, de er så søte. :)

Skrevet

Jeg kjøpte bilbane til typen på 26 i går.. Barneleke, men fy pokker så morro det er..

Annonse
Skrevet (endret)

Hender jeg kjøper kosedyr, ja, i hvert fall om det er dyr som skiller seg ut; fint laget, spesielt uttrykk, sjarmerende eller morsomme. Men bruker ikke mye penger på det. Ellers har det hendt jeg har kjøpt noen fine treleker o.l. Leker ikke med dem, men bruker dem som inspirasjonskilder og dels som pynt/del av interiøret.

Akebrett og lego er ting jeg fortsatt kan "leke med"...

Jeg er voksen og ansvarlig, men ikke verre enn at jeg fortsatt gleder meg over ting som barn kan like.

Edit: hva er barneleker og hva er voksenleker? Hva med konsollspill og sånt? Det er jo mange voksne som spiller?

Endret av puffy
Skrevet

Både akebrett og hoppetau har jeg kjøpt og brukt selv, men jeg ser egentlig ikke på meg selv som voksen heller. :ler: Voksne er jo teite. Jeg skal aldri bli voksen.

Skrevet

Ja da jeg jobbet i leketøysbutikk kjøpte jeg nok en del leker ja :sjenert:

Men det ble jo stort sett sånne mekaniske bamser, perler, tegnesaker, spill, puslespill osv...

men det var ingen sjeldenhet at det kom kunder som kjøpte skikkelige leker som for eks dukker. Noen mente at disse dukkene var barna deres og behandlet dem deretter. Gråt når de gikk i stykker, pleiet dem, matet dem, og hadde virkelige følelser for disse "barna".

Skrevet

men det var ingen sjeldenhet at det kom kunder som kjøpte skikkelige leker som for eks dukker. Noen mente at disse dukkene var barna deres og behandlet dem deretter. Gråt når de gikk i stykker, pleiet dem, matet dem, og hadde virkelige følelser for disse "barna".

Uhæ, der synes jeg det begynner å bli sært... Jeg er glad i kosedyra mine, men har liksom ikke problemer med å distansere meg fra dem.

Gjest Gjesten
Skrevet

Sikker på at disse voksne ikke kjøper leker for å ha hjemme når slekta kommer på besøk da?

Det gjør jeg.... Perler, tegnesaker og vindusmaling.... Det er kjempegøy for ungene å leke med når de kommer hit. Kjedelig å bare sitte å se på tante liksom. Må ha noe å gjøre når de er her... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...