Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Avholdende
Skrevet

Kom i en litt opphetet diskusjon med noen venner nylig. Mannen til en venninne av meg hadde prøvd å spleise meg med en kamerat, og jeg likte ham forsåvidt godt bortsett fra en ting - han sier åpent at han har ONS når han er singel. Altså ikke åpenheten jeg har noe imot, men det at han har sex uten kjærlighet. Noe som er utenkelig for meg, og jeg vil at den jeg er med skal ha samme synet på noe som er så viktig.

Mannen til venninnen min mente jeg var naiv, og at alle menn gjør det samme. Bare at jeg var heldig som fant en som var ærlig om det. Han mente at man ikke kan leve uten sex selv om man er singel, og jeg er helt uenig. Har bare hatt to forhold, og ikke vært sammen med noen andre før, mellom eller etter. Tanken har ikke engang streifet meg.

Er jeg naiv/urimelig? Finnes det virkelig ingen menn som vil føle noe før de hopper til sengs med noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å svare på egentlig.

Jeg tror nok det finnes noen menn der ute som kun har sex med følelser. Men de fleste menn må nok dyppe tissen ganske ofte...

Skrevet

Det finnes mange slike menn som ikke driver med ONS. Så ta det helt med ro. Og la de vennenne dine mene hva de vil, og hold fast på det som er riktig for deg. Jeg kjenner flere sånne gutter. De er iallfall ikke overfladiske og tar lett på det. Å ha sex er noe man venner seg til i ett forhold,men man venner seg til det når man ikke har det. Ikke no dramatikk i det syns jeg.

Gjest Avholdende
Skrevet
Det finnes mange slike menn som ikke driver med ONS. Så ta det helt med ro. Og la de vennenne dine mene hva de vil, og hold fast på det som er riktig for deg. Jeg kjenner flere sånne gutter. De er iallfall ikke overfladiske og tar lett på det. Å ha sex er noe man venner seg til i ett forhold,men man venner seg til det når man ikke har det. Ikke no dramatikk i det syns jeg.

Ja jeg håper du har rett. Mannen til venninnen min mente visst at når man først hadde prøvd nyttet det ikke å stoppe. Men jeg har jo klart det selv om jeg har hatt to forhold :)

Det er ikke slik at jeg automatisk ville dumpet en som har hatt ONS ved en eller annen anledning heller, men kan ikke ha en som har det som livsstil, som noe han må fortsette med til han finner en fast. Da hadde jeg ikke stolt på ham i forholdet, og heller ikke følt at det ble spesielt mellom oss.

Skrevet

Det er naivt å tro at mennesker ikke har fysiske behov (sex, nærhet, hud osv), dette gjelder både menn og damer. Selvsagt er det aller best når det er masse kjærlighet samtidig, men hva hvis det går et år, to år, ... Et alternativ er ONS, et annet alternativ er såkalt elsker/pulevenn/det-ordet-du-liker-best i en kortere periode (kan også være med noen man liker godt og har følelser for, selv om det ikke er den store kjærligheten). TS respekterer ikke slike valg hos potensielle menn. Et tredje alternativ går ut på å lett la seg falle inn i nye "forhold"/flørter som *egentlig* er dømt til å ikke lykkes - da får man den fysiske nærheten, og man kan lure seg selv til å tro at dette er mye bedre siden man går helt inn for det med følelser og hele pakka (selv om man innerst inne, hvis man hadde våget å tenke over det, vet at dette umulig kommer til å fungere i lengden). Jeg tror mange jenter gjør det. Og hvor mye bedre er det? Plutselig en dag er alt over, dama takker for seg og mannen skjønner ikke hva som plutselig skjedde. Kan sikkert være menn som går fram på den måten og. Jeg synes du mannen du nevner fortjener respekt for å være ærlig. Det sier selvsagt ingenting om hvordan han vil være i et forhold.

Skrevet

Til TS ,

det er en myte det svarern før meg sier.

Man har så lett for å snakke utifra segselv og sine egne erfaringer, men det er jo ikke vært mye i den store sammenhengen.

Jeg er ikke enig med sistnevnte taler.

Det finnes mange, mange sånne menn. Og damer. Slå deg til ro med å tro på deg selv.

Skrevet

Ja du er naiv. Menn og kvinner er veldig forskjellige der!

Skrevet

Du er svært naiv, vil jeg si. Både kvinner og menn har ONS (hvem tror du mennene har ONS med?), og hvis du vil sile ut alle menn som har hatt sex uten følelser, tror jeg du kan få vanskeligheter med å finne deg en partner (særlig etterhvert som man blir eldre).

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det finnes mange menn som har de holdningene du søker. De er nok ikke i flertall, men slik er det vel også med mange andre egenskaper man kan være på jakt etter. Når tanken ikke engang har streifet deg, kan det være at du er litt kjapt ute og forhåndsdømmer noe du ikke har satt deg godt inn i (altså ikke hva du selv mener om det, men hva du kanskje tenker at andre som velger annerledes legger i det).

Jeg er ikke totalavholds som singel, men det er langt mellom utskeielsene, og jeg har ikke ons av typen 10 på 3 en fredagskveld og ikke snakkes etterpå. Disse erfaringene tror jeg ikke påvirker min evne eller vilje til å være trofast mot en kjæreste, eller bety at det intime i et forhold vil lide under det. Jeg har også ønsker/forventninger til eventuell fremtidig partner når det gjelder holdninger, men det går da ikke på antall partnere, men på at personen har oppført seg bra mot dem. Respekt er viktig for meg. Om han derimot synes det er greit å ha sexen "på bekostning" av den andre, ha sex med en han ser ned på, eller gi dem falske forventninger, så er ikke det et syn jeg synes er forenlig med mine ønsker for en partner. Jeg vil ha en mann som tenker over om hans handlinger kan gå ut over andre. Men å dele seksuelle opplevelser med noen når begge er fri til det, er ikke en karakterfeil i mine øyne.

Skrevet

Jeg tror nok det finnes noen menn der ute som kun har sex med følelser. Men de fleste menn nok dyppe tissen ganske ofte...

Må og må, det er jo faktisk endel menn som av ulike grunner ikke får dyppet tissen sin særlig ofte, for eksempel om de ikke har spesielt draget.

Kjenner også flere menn som ikke har hatt sex i lange perioder fordi de rett og slett ikke har giddet å involvere seg, ikke en gang for en ONS, med de jentene som kunne vært aktuelle (les: interessert/villige). Og jeg kjenner de som bedyrer at de aldri har hatt tilfeldig sex, men som med det mener at de i hvert fall har blitt litt kjent med jenta timene før, og synes hun var sympatisk/søt.

Skrevet
Jeg tror nok det finnes noen menn der ute som kun har sex med følelser.

Klart det, følelsen kalles å være kåt ;)

Skrevet

Hva er galt med å ha sex uten kjærlighet da? Hvilken forskjell gjør det for deg? Om det er tidligere kjærester eller ons har lite og si, sex er sex. Man kan ha masse følelser med en ons og ingen følelser i et forhold.

Man blir ingen kynisk ekkel person fordi man liker nærhet og kos med mennesker. Kjente eller ukjente.

Skrevet

Når man er singel er man fri til å gjøre hva man vil enten man er mann eller kvinne. Hva man velger å gjøre er selvfølgelig helt opp til en selv. Vi har iallefall alle mennesker grunnleggende behov og disse må vi tilfredstille på en eller annen måte.

Du reagerer på at han har sex uten kjærlighet. Etter det jeg mener må det jo nødvendigvis være en tiltrekning der for at det i det hele tatt skal bli snakk om sex....man tenner jo ikke på alle og enhver. Det er vel denne tiltrekningen som etterhvert blir til noe mer, eller bare visner og blir borte......

Skrevet
Jeg tror nok det finnes noen menn der ute som kun har sex med følelser. Men de fleste menn må nok dyppe tissen ganske ofte...

Det er flere heterofile kvinner enn menn som har ONS.

Det trengs utrolig nok en av hvert kjønn for å ha heterofil sex. Men det er større variasjon på sex-hyppigheten blant menn enn kvinner. Det vil si at noen menn har mye sex, mens andre menn får lite eller ingenting. Hos damene er det jevnere, dvs. de fleste får endel.

I tillegg kommer utroskap. Menn er vel fremdeles en svak anelse mer utro enn kvinner (selv om en undersøkelse nylig viste det motsatte for en aldersgruppe). Det vil si at det er flere kvinner som er nummer to.

At noen er pulevenner, endrer ikke regnestykket.

Så beklager damer, enten har dere flest ONS eller så er dere mest utro. Kan ikke få i pose og sekk, vet dere...

Gjest =tentacle=
Skrevet
Det er flere heterofile kvinner enn menn som har ONS.

Det trengs utrolig nok en av hvert kjønn for å ha heterofil sex.  Men det er større variasjon på sex-hyppigheten blant menn enn kvinner.  Det vil si at noen menn har mye sex, mens andre menn får lite eller ingenting.  Hos damene er det jevnere, dvs. de fleste får endel.

I tillegg kommer utroskap.  Menn er vel fremdeles en svak anelse mer utro enn kvinner (selv om en undersøkelse nylig viste det motsatte for en aldersgruppe).  Det vil si at det er flere kvinner som er nummer to.

At noen er pulevenner, endrer ikke regnestykket.

Så beklager damer, enten har dere flest ONS eller så er dere mest utro.  Kan ikke få i pose og sekk, vet dere...

Jeg har aldri sett en undersøkelse som tar opp kvantiteten i utroskap, hverken i antall utroskapspartnere, eller antall ganger de har seg med andre totalt, eller antall år hvor de har hatt en eller flere utroskapsepisoder.

Om en kvinne/mann har vært utro en gang, og dennes partner er utro på forretningsreise en gang i måneden i snitt over flere år, får begge status som utro.

Før bedre undersøkelser framlegges går det ikke an å sammenligne i hvilken grad de to kjønnene holder seg på matta.

Skrevet
Kom i en litt opphetet diskusjon med noen venner nylig. Mannen til en venninne av meg hadde prøvd å spleise meg med en kamerat, og jeg likte ham forsåvidt godt bortsett fra en ting - han sier åpent at han har ONS når han er singel. Altså ikke åpenheten jeg har noe imot, men det at han har sex uten kjærlighet. Noe som er utenkelig for meg, og jeg vil at den jeg er med skal ha samme synet på noe som er så viktig.

Mannen til venninnen min mente jeg var naiv, og at alle menn gjør det samme. Bare at jeg var heldig som fant en som var ærlig om det. Han mente at man ikke kan leve uten sex selv om man er singel, og jeg er helt uenig. Har bare hatt to forhold, og ikke vært sammen med noen andre før, mellom eller etter. Tanken har ikke engang streifet meg.

Er jeg naiv/urimelig? Finnes det virkelig ingen menn som vil føle noe før de hopper til sengs med noen?

Jeg går utifra at du ønsker respekt for hvordan du føler ang. dette? Fortjener ikke han det samme? Selv om hans standpunkt er annet enn ditt eget. Og du må ikke tenke at fordi han har sex uten følelser kan han ikke ha følelser. Jeg har hatt 2 seriøse forhold og ca. 25 tilfeller med sex uten kjærlighet. Jeg angrer ikke på en eneste av de og det har vært fine opplevelser jeg ikke ville vært foruten. Jeg er nå i et seriøst forhold med 2 barn og føler jeg har fått rast fra meg, og det føles godt. Jeg er ikke nyskjerrig på hvordan noe annet ville ha vært, eller trakter etter de yngre med en noe fastere kropp, jeg har vært der, det var fint, jeg er ferdig med det.

På samme måte som det er utenkelig for deg å ha sex uten kjærlighet er det kanskje utenkelig for han å ikke ha sex når du er fri og har muligheten til det??

Syns det er litt sneversynt hvis dette skal være avgjørende om du ønsker å fortsette datingen med han, og ja, du skal nok lete lenge etter en mann med samme synspunktene som deg selv.

Skrevet
Jeg har aldri sett en undersøkelse som tar opp kvantiteten i utroskap, hverken i antall utroskapspartnere, eller antall ganger de har seg med andre totalt, eller antall år hvor de har hatt en eller flere utroskapsepisoder.

Om en kvinne/mann har vært utro en gang, og dennes partner er utro på forretningsreise en gang i måneden i snitt over flere år, får begge status som utro.

Før bedre undersøkelser framlegges går det ikke an å sammenligne i hvilken grad de to kjønnene holder seg på matta.

Følgende undersøkelse ble publisert i 2006:

"Én av tre kvinner mellom 20 og 35 har vært utro, mens bare hver fjerde mann i samme aldersgruppe har vært det, viser ny undersøkelse. Over 3000 personer har svart på spørsmål omkring helse, trening, sex og samliv. Undersøkelsen er gjort av nettstedet Side2.Ifølge psykologiprofessor Frode Thuen har trenden lenge vært at yngre kvinner blir stadig mer utro. - Men fra 40-årsalderen snur det seg. Da er det absolutt flest menn som er utro, hevder han overfor Side2."

Gjest LilSweetie
Skrevet
Ja du er naiv. Menn og kvinner er veldig forskjellige der!

:klø: Nesten alle venninnene mine som er single har ons.

Skrevet

Det virker fullstendig meningsløst å skulle dømme en person utfra om han har hatt noen ONS eller ikke.

Det er selvsagt bra å stille noen ”krav” til hvordan en potensiell partner skal være. I forhold til holdninger for eksempel. Men bare holdninger som vil kunne bli en konflikt hvis dere skulle bli sammen. Om dere har ulik oppfatning av hvordan man lever som singel har da det ingenting å gjøre med hva slags oppfatning man har av et forhold??

Hvis det er slik at daten din har hatt nye jenter nærmest hver uke, og aldri har hatt et seriøst forhold, ja da skjønner jeg at du er skeptisk. Men da handler det jo mer om at han har problemer med å binde seg, og helst vil tulle rundt, ikke sant? Om han har hatt seriøse forhold og er enig med deg i at utroskap er uaktuelt kan det da umulig være noe problem.

Ellers syns jeg du er sær.

Om du liker ham er det tullete å forkaste ham pga dette.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Følgende undersøkelse ble publisert i 2006:

"Én av tre kvinner mellom 20 og 35 har vært utro, mens bare hver fjerde mann i samme aldersgruppe har vært det, viser ny undersøkelse. Over 3000 personer har svart på spørsmål omkring helse, trening, sex og samliv. Undersøkelsen er gjort av nettstedet Side2.Ifølge psykologiprofessor Frode Thuen har trenden lenge vært at yngre kvinner blir stadig mer utro. - Men fra 40-årsalderen snur det seg. Da er det absolutt flest menn som er utro, hevder han overfor Side2."

Slike undersøkelser har jeg sett. Det jeg etterlyser er om det er forskjell på hvor utro menn og kvinner er.

Det får man ikke belyst godt hvis man bare teller alle som har vært utro minst en gang, mot dem som aldri har vært utro. Jeg vil vite om det er like mange av hvert kjønn som bedrar partneren sin over lang tid med en annen fast partner, om det er like mange som er utro med mange forskjellige ons, om det er like mange av hvert kjønn som er utro ved bare en eneste glipp, om det er like mange som bedrar partneren sin med flere andre partnere i samme tidsrom, om det er like mange av begge kjønn som slutter med å være utro.

Sånne ting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...