Gå til innhold

Grønn avføring hos baby på 3 1/2 uker

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Min gutt har hatt vanlig gul kornet melkebæsj, men igår og i dag har avføringen skiftet farge til grønn.. Har litt mageplager i tillegg. Noen som har erfaringer? Tenker galle når jeg ser fargen. Skal finne ut av dette, men ville bare høre her om noen har sett det samme hos sine små.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur ikkje du skal bekymre deg. Har ikkje hatt det hos mine små, men har hørt at det er veldig vanlig. Har og hørt at grønn farge på avf. heng ilag med magevondt, men det er sikkert forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Min hadde også helt grønn bæsj noen dager. Hun har bare fått morsmelk. Vet ikke helt hva som er grunnen, men tviler på at det er farlig. Jeg tenkte at det sikkert hadde sammenheng med noe jeg hadde spist, men klarte ikke å finne ut hva. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litjtausa hadde det en del i begynnelsen før magen hennes og mitt kosthold stabiliserte seg. Jeg har også hørt at de kan få det hvis du spiser lakris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plonkeliten hadde grønn bæsj en lang periode da hun var ganske liten, det begynte kanskje når hun var seks uker eller noe sånt. Vi testet henne for flere ting på barneklinikken, og de konkluderte vel mer eller mindre med at det var laktoseintoleranse. Det er visst ganske vanlig, også at det går over etter hvert. Løsningen ble at jeg kuttet ut melkeprodukter en stund, og så gikk det over.

Men det kan sikkert være andre ting også. I alle fall er det en vanlig reaksjon på noe de ikke tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funnet ut av det!

Det skyldes at mageinnholdet går litt fort gjennom tarmsystemet, dvs det er en diare. Ikke noe farlig, og helt normalt. I dag er det mer normal farge på avføringen.

Og forøvrig ammer jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jenta mi fikk grønn bæsj og magevondt hvis jeg spiste løk eller kål når jeg ammet... Og det var LITE som skulle til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fikk grønn avføring visst jeg hadde spist noe han ikke tålte eller dersom han hadde behov for økedøgn for å få mer melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...