Gå til innhold

Lokale - vi blir ikke enige!

Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Vi får ikke bestemt oss for lokale!

Det er ikke så veldig mange alternativer her vi bor, og ingen av oss har så lyst til å ha festen på et festlokale. Jeg kunne gjerne tenke meg å hatt et utebryllup med telt o.l., men det blir ikke "ordentlig" nok for ham. Jeg synes i alle fall det er viktig at det er koselige uteområder.

Det finnes steder som er kosleige, men flere av dem har trang plass, så vi må dele oss under middagen. Uaktuelt, synes jeg.

jeg har funnet et par lokaler jeg synes er fine, men han liker dem ikke.

Nå tenker jeg litt på å leie et sted a la en fjellstue, og ha festen der. Aktuelle områder er Valdres, Golsfjellet, muligens Gudbrandsdalen.

Har snart lyst til å gifte meg uten fest! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette bør dere da kunne b li enige om?

Hvis ikke skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor dere skal gifte dere.

Man må ta og gi gjennom hverdagen, når det er bryllupsfest som skal planlegges er det viktig at alle ønsker blir forsøkt oppfylt. Utebryllup er noe for seg selv, mens på hotell / restaurant er noe helt annet. Dere må se på hvlke alternativer dere har og deretter finne ut hva dere har mest lyst til. Begge to! Det er ikke bare jenta sitt bryllup og det er ikke bryllupet du skal være forelsket i...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da ingen god start for bryllupsforberedelsene. Det må jo være slik som det ble sagt her at en må gi og ta. Ikke bare i hverdagen, men i denne anledningen også. Jeg får ikke viljen min i alt her hos oss. Sambo har også fått gjennom ønsker for dagen som jeg gjerne ville hatt annerledes. Men slik er det jo å leve sammen. Her må dere jo bare bli enige på et vis.

Jeg synest heller ikke dere skal ta et lokale der gjestene blir delt under middagen. Dette skal feires sammen med alle.

Men midt i denne diskusjonen som dere to har nå. Husk at det er innholdet i festen som er det viktigste og som dere kommer til å ha som et hyggelig minne resten av livet. Ikke hvilket lokale dere velger. Ikke glem det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Vi skal nok bli enige! Vi har vært kjærester og samboere i femten år, og har lært oss å gi og ta. Og joda - gifte oss skal vi! Jeg er ikke spesielt opptatt av å få "min" bryllupsfeiring og være prinsesse for en dag, det viktigste for meg er å bli/ være gift. Det er faktisk han som insisterer på feiring.

Problemet er nok heller at utvalget av lokaler er realtivt lite her, og at vi begge er er litt kresne.

Hvor langt unna kirken synes dere at feiringen kan foregå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i Bekkelaget kirke og hadde festen på Ringnes bryggeri i Thv Meyers gate i Oslo. Det er ca 15 min å kjøre med bil og dårlige kollektiv muligheter. Men det var ingen som reagerte på det. Folk satt på med hverandre og alle fant veien til festen. Vi hadde dessuten mottakelse, med vertskapet - hvor alle som ville kunne dra direkte fra kirken og få hvitvin og ostebuffet. eller pils da, siden vi var på bryggeriet. Det ble også svært godt mottatt. Vi skulle jo til fotograf og allikevel fikk gjestene muligheten til å samles før vi kom og champagnen skulle sprettes.

Vet ikke hva du mener med langt unna. hvis det blir langt bør dere kanskje stille med busstransport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha festen sånn ca. 5 min, å gå fra kirken... hehe - heldige sånn. Men det er jo sjeldent da - som regel må man regne med å kjøre et stykke, og jeg har aldri hørt noen klage på det! Men jeg var i et bryllup der vi kjørte ganske lenge til festlokalet, der vi spiste middag, og så var det liksom et nytt lokale til kaffe, og da måtte vi kjøre enda lengre... og DET var ganske kjedelig, syns jeg... Men jeg mener at å kjøre 15-20 minutter burde iallefall ikke være noe problem! De fleste har gjerne bil uansett, og hvis ikke kjenner dere sikkert noen som har minibuss eller noe lignende - fine oppgaver for brudens far det derre! :D (Iallefall hvis han ligner på min far - liker å organisere!)

Lykke til - er sikker på at dere finner noe dere begge er komfortable med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en liten ide.. Hvis det ligger et sted dere kunne tenke dere et lite stykke fra vielseslokalet hvorfor ikke arrangere buss for gjestene? Det er ikke så enormt dyrt og det gjør dagen enklere for gjestene..

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...