Gå til innhold

Gryteklart pinnekjøtt fra rimi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt gryteklart? Altså jeg trenger ikke vanne det ut?

Og er det noen som vet om det smaker godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det Gilde sitt...? Jeg syns Gildekjøttet har en tendens til å være tørt og fett, og lite kjøtt.....

Eller har Rimi helt eget pinnekjøtt?

Skrevet

Regner med at det er samme merket som Ica har. Det er fra Spis, kjøttet smaker helt greit syns jeg. Men noen synes nok det er litt salt, men jeg liker det ganske salt, og synes det er klart for gryta som det er.

Skrevet

I år har jeg bare sett de store (2kg?) grønne plasteskene med gryteklart fra Gilde. Det er ikke supergodt altså. Dette produktet pleier å gå til storhusholdninger som vil ha noe i bakhånd i tilfelle det er litt lite av det de lager fra før.

Dette kjøttet er ferdig utvannet og det er kokt og, sånn at det bare skal varmes opp i stekeovn.

Men jeg ville uansett heller ha kjøpt kjøtt som skal vannes ut. Det blir bedre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ang gryteklart pinnekjøtt så må du vanne det ut og det er ikke på langt nær så godt som gilde eller slaktern sitt.

vi hadde det forrige helg og det smakte fårikålkjøtt og store flate biter som ikke smakte godt. jeg kjøper det ikke igjen :sur:

Skrevet
Ang gryteklart pinnekjøtt så må du vanne det ut og det er ikke på langt nær så godt som gilde eller slaktern sitt.

vi hadde det forrige helg og det smakte fårikålkjøtt og store flate biter som ikke smakte godt. jeg kjøper det ikke igjen :sur:

Hva mener du med at det ikke er så godt som gilde eller slaktern sitt? Både gilde og slaktern har da gryteklart pinnekjøtt. Og det skal ikke være nødvendig å vanne det ut, men litt for salt kan det nok bli for noens smak. Har sett på noen poser at de anbefaler at gryteklart pinnekjøtt utvannes et par timer.

Skrevet

Jeg ville unngått slike. De smaker ikke så godt som vanlig pinnekjøtt.

Det er absolutt ikke mye jobb å vanne ut pinnekjøtt. (Og hvis noen av det "gryteklare" pinnekjøttet må legges i vann uansett, så ser jeg i hvert fall ikke poenget).

Skrevet

vi var veldig fornøyd med det! Gjestene våre som aldri hadde smakt pinnekjøtt spiste seg stappmette, og har spist det en gang til senere. De mente at mitt var det beste, og jeg kjenner de så godt at det ville de ikke sagt uten å mene det.

Men jeg kunne nok vanna det ut litt mer enn en time ja.

Skrevet

Det er absolutt ikke mye jobb å vanne ut pinnekjøtt. (Og hvis noen av det "gryteklare" pinnekjøttet må legges i vann uansett, så ser jeg i hvert fall ikke poenget).

Det gryteklare pinnekjøttet må ikke utvannes, men det kommer jo litt an på smaken, noen liker det veldig salt og andre mindre salt. Jeg foretrekker også pinnekjøtt som må utvannes, men da må pinnekjøttmiddagen planlegges dagen i forveien. Fordelen med gryteklart er at en kan bestemme seg for å lage det samme dagen.

Skrevet

det er fint at vi har forskjellig smak på hvordan maten skal smake, men siden hun spurte så svarer man . :)

kan jo hende at jeg var uheldig med den posen jeg kjøpte,...ikke vet jeg :)

Men i år satser jeg på pinnekjøtt fra gilde som man må vanne ut

God jul alle sammen :):)

Skrevet

Nå har jeg testet både Spis og Gilde sitt gryteklare pinnekjøtt, og det var stor forskjell. Gildekjøttet var nesten ikke salt, enda lå det kanskje i vann mellom 15 og 30 minutter. Spiskjøttet var bedre og mye saltere, sikkert i overkant for noen.

Kan tenke meg at du muligens er derfor du ikke likte kjøttet adnil hvis du fikk likens kjøtt som mitt Gildekjøtt, spesielt hvis du i tillegg vannet det ut.

Pinnekjøtt som vannes ut må det uansett være på julaften mener jeg, og det er mer økonomisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...