treningsjenta Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 kjøpt meg en joggebukse hvor det på vaskeanvisningen står at den ikke skal vaskes i maskin, ikke strekkes, ikke brettes og ikke sentrifugeres... hvordan i all verden skal jeg klare å vaske denne da?????
Drua Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Hva slags stoff er det? Tror produsentene skriver det sånn for at de ikke kan klandres hvis plagget blir ødelagt.
Gjest Gjesten Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Jeg hadde vasket den på ullprogram jeg. En joggebukse må kunne vaskes da.... Ellers.... Æsj!!
Gjest Pax Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Det kan være lurt å sjekke merkelappen før man kjøper plagget.
Coronas Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 He he ja den skal vel ikke håndvaskes på mer enn 30 gader heller. Rart klær ikke krymper når vi går med dem
Snøkule Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 Det kan være lurt å sjekke merkelappen før man kjøper plagget. ← Jepp! Det gjør jeg bestandig...nesten ! Har skjedd mange ganger at jeg må legge fra meg et plagg fordi det er niks-vaskemaskin-lapp inni... Men som noen sa over her, så hender det at produsenten garderer seg og at plagget fint tåler en skånevask altså De få gangene jeg har kjøpt noe uten å sjekke vaskeanvisningene, og det viser seg at det står kun håndvask, så pleier jeg å driste meg til å vaske det i maskin uansett. Tenker som så at dersom det ikke tåler vasken, så hadde jeg nok uansett ikke fått brukt plagget noe særlig, for jeg virkelig haaaater å håndvaske!!
Wildy Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Ullvaks går som regel greit på det meste, og om plagget da allikevel blir ødelagt får det bare være det samme. Gidder ikke å stå å håndvaske annet enn bunadskjorta....
Timia Skrevet 3. desember 2006 #9 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Jeg ville puttet den på 30 grader ullvask. Det meste toler det, og gjør det ikke det så er det ikke buksa verdt å ha Jeg har puttet det meste inn i vaskemaskina. Hadde noen sofaputer der trekket var i kunstig semsket skinn. Etter besøk fra noen barn, så trengte desse en grundig vask. Siden jeg ikke orket å vaske over alle med en fuktig klut osv, så tok jeg av trekket og kastet dem i maskinen på ullprogram med litt milo. Putetrekkene ble like fine, og jeg hadde dem etterhvert mange turer i vaskemaskinen... Endret 3. desember 2006 av Timia
aline Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 . En joggebukse må kunne vaskes da.... Ellers.... Æsj!! ← Det kan være lurt å sjekke merkelappen før man kjøper plagget. ← akkurat hva jeg tenkte også, begge to; man må da kunne vaske en JOGGEbukse, den er jo ment for å trene i!! og, hvorfor kjøpe en joggebukse, som altså i utgangspunktet vel er ment for å kunne trene i, som IKKE kan vaskes på noen måte.... skal du sende den på rens da liksom?
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #11 Skrevet 3. desember 2006 Det er faktisk ikke uvanlig at klær er undermerket. Dette fordi produsenten vil ha sitt på det tørre. Dersom man har litt erfaring så klarer man å avgjøre om man kan ta risikoen på maskinvask eller ikke. Jeg vasker tøyet for moren min. Av ulike årsaker så blir det meste vasket på 90 grader. I 99 av 100 tilfeller så går det faktisk bra. Snakker da om bomull og syntetiske fibre. Tar ikke ull på 90 grader da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå