Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

hva i alle verdens land og rike?

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Tydeligvis noen dumme noen :klø: (føler meg som en av de selv nå, siden jeg kikket på min med leende folk og sitter som et spørsmålstegn selv)

Skrevet

Jadda. :klø:

"Find Jesus and lose your mind."

Skrevet

Det stod under at de trodde de var besatt av en latterånd.. massesugesjon.

Skrevet

Dette minner om en såkalt orgiastisk tilstand. Jeg leste noe interessant om dette fenomenet.

Når man utfører en handling eller et rituale kollektivt, (i dette tilfellet latter med troen på at det er en ånd man er del av) opplever man at man smelter sammen med gruppen og deretter forsvinner ensomhetsfølelsen. Dette er en måte å gjøre noe som er sosialt godtatt på. Dette gir ikke angst eller skyldfølelse innenfor gruppen.

Om man lever i et samfunn der det ikke finnes slike ritualer er det vanlig å føle seg isolert, og ty til midler som avhengighet av et eller annet slag. Dette gir som regel indre uro og skyldfølelse. Dette kan forklare mengden psykiske problemer i vesten i forhold til land der feller tro og ritualer dominerer i større grad.

Mao utrolig hvor teite ting folk gjør så lenge det er sosialt godtatt. :ler:

Skrevet

Skulle nesten tro at de hadde åpnet slusene for lystgass i lokalet eller noe :ler:

Og hun ene dama hadde akkurat samme latteren som "jeg ler for å være høflig"-latteren til Monica i Friends! *fnise*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...