Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler dere i bilforsikring? Vi har en Peugeot 307 SW, 1,6 HDi, 2006 modell. Fikk premievarsel i dag på 4075 kr. Syntes dette var litt mye... men har aldri hatt ny bil å forsikre før heller. Vi har alle våre forsikringer i samme selskap, og betaler vel 30000 i året (har gård, så derfor så høy sum). Lurer på å ringe rundt til forskjellige selskap og få tilbud. Er det lurt? Innbiller meg at det kan lønne seg, i og med at det dreier seg om såpass stor sum... Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke 4000 høres mye ut (4000 i året altså?). Vi betaler ca 5000 i året for vår Passat (2002-mod), full kasko, max bonus (og så får vi vel litt reduksjon pga ting som alarm, garasje og ingen førere under 25).

Skrevet

Aner ikke om det er mye eller ikke, men det kan lønne seg å ringe og "klage". Altså ikke kjefte, men si at du synes det er mye og spør om de har fått med alle "rabatter" osv.Man kan tjene noen kroner på det!

Skrevet

Vi kjøpte vår første bil nå i høst og betaler mer enn dobbelt så mye som dere, har kun 30% bonus, men full kasko og garasje. Er jo ikke dumt å ringe litt rundt og stille tilbudene opp mot hverandre.

Skrevet

Har mindre bil og betaler mer.

Så lenge du ikke sier noe om bosted, parkering, kilometer og om du har full kasko eller bare ansvar samt bonusnivå, er det litt vanskelig å si noe fornuftig om prisen.

Skrevet

Litt utfyllende opplysninger: vi har 75 % bonus, km lengde 16000 og full kasko. Vi har fått rabatt pga hatt førerkort i mer enn 7 år, egen separat garasje og lærerforsikringen (forbundet har avtale). Vi bor på landet.

Papirene våre er litt feil; de har satt op en 2,0, mens vi altså har 1,6. Regner med det går opp i opp, da vi må ringe og forhøye kilometerlengden til over 20000.

Skrevet

2 liter koster nok godt mer enn 1,6 liter ja - fordi det forutsettes at man da har et annet kjøremønster enn med mindre motor. 4 000 mer i året har kanskje ikke så mye å si, så du kan gå noe ned, men jeg ville ikke forventet for mye.

Jeg kjører Polo diesel, har oppstillingsplass og bor i tettbygd strøk. Ellers samme vilkår som deg. Kjører 30 000 i året, og betaler mellom 5 og 6 000. Så det kan stemme overens. Og jeg har gode betingelser - har sjekket ;)

Skrevet

Syntes det hørtes billig ut jeg.

Vi har en 97 mod 1.6 l, kjører 16.000, har garasje, 70% bonus, full kasko og betaler vel 6000 kr.

Vi har ringt rundt til mange selskaper og de fleste ville ha et sted mellom 10 000- 14 000.

Skrevet

Er dere unge eller har ungdom som kjører bilen? Under 24 eller 23 eller hva som er grensen der? Ellers er den prisen helt voldsom.

Om dere ikke bor midt i oslo uten phus da - men selv da høres det voldsomt dyrt ut. Til en slik pris ville jeg ikke hatt full kasko på en såvidt gammel bil. Tror neppe det lønner seg.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi har en 99-modell, garasje, 12000 i kjørelengde, 30% bonus og betaler ca 6000,- i året. Billigste vi fikk, og det er en avtale vi har gjennom NITO. Syns 4000,- hørtes billig ut! :)

Skrevet

Ok, da skjønner jeg at vår bilforsikring ikke er så verst, likevel. Vi kommer uansett til å ta en ringerunde fordi vi har såpass store verdier å forsikre. Tusen takk for alle innspill :)

Skrevet

Synast ikkje det var så ille tilbud du hadde fått Kayli. Vi har nett fosikra vår bil, og må ut med over 8000kr i året. Då bur vi landlig, har garasje og alar på bilen,men må nok ut med ein del sidan den er lite kjørt, stor motor og ingen opparbeida bonus. Er jo stor forskjell på kva bil det er, motor ect. som andre over her har nevnt.

(Og vi har hatt ein ringerunde, og dett var det billigaste tilbudet vi fekk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...