Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jamen jeg aner ikke hvordan jeg skal få skrevet inn noen kommandoer i det hele tatt på denne her. Her er intet "DOS vindu" å skrive i (hvilket naturligvis ville vært et mirakel på en mac, men håper du skjønner hva jeg mener. Husker ikke hva det vinduet heter på en WindowsPC).

Gjest Kaffomann
Skrevet

Klart det finnes en terminal for Mac. Sakset fra et raskt google-søk:

The shell is accessed through the Terminal program, which you will find under Applications->Utilities. Fire it up and you'll be presented with this:
Skrevet
:ler: Jeg kreker meg framover, Kaffomann.... Jeg fant terminalbildet, ja. Og kopierte inn setningen du foreslo sånn at jeg ikke skulle skrive noe galt. Men intet ble funnet.
Gjest Kaffomann
Skrevet

ls ~/Library/

? Ellers kan du bumpe tråden din på mac1-forumet og spørre hvor du finner/kan finne profilmappa di. Bortsett fra at jeg kan litt *nix-kommandoer i terminalen, er nok Mac-kunnskapene mine ganske små.

Skrevet

Home--> Library --> Application Support --> aMSN

finner du den ikke der, kanskje den har forvillet seg hit:

Macintosh HD --> Library --> Application Support --> aMSN

Min Adium ligger i hvertfall i den øverste veien!

JuleTweek: Adium og Adium Xtras :hoppe:

Skrevet

Vel, jeg har spurt der inne om hjelp til å løse problemet og ingen har kommet med noe svar så langt. Om jeg begynner å spørre etter en profilmappe så tror jeg uansett ikke at jeg kommer til å begripe stort av svarene jeg får så lenge jeg egentlig ikke aner hva jeg spør om. For å stille fornuftige spørsmål og forstå svarene så må man nesten vite selv hva man spør etter.

Men takk for at du prøvde ;) .

Skrevet

Eller bare søk på "aMSN" på spotlight. Trykk eple-tasten og space, så hopper den opp! :rosasmil:

Skrevet

Hvis den dukker opp i spotlight, så ikke trykk på selve programfilen, men på i'en lengst til høyre, da får du vite hvor mappen ligger! :blunke:

Skrevet

Min Adium ligger i hvertfall i den øverste veien!

:klem: *knuseklemmekosemose Rainbow Brite* :ler:

Det gjorde jammen min Adium også- til tross for at jeg hadde avinstallert den for lenge siden. (Trodde jeg). Og rett på siden lå det jammen en mappe med aMSN også.

Takk til både Kaffomann og Rainbow Brite

Skrevet

:hoppe: :hoppe:

Adium lå der fortsatt sierru? Du vet hva det betyr? :blunke: :ler:

:klem:

Gjest Kaffomann
Skrevet
Det gjorde jammen min Adium også- til tross for at jeg hadde avinstallert den for lenge siden. (Trodde jeg). Og rett på siden lå det jammen en mappe med aMSN også.

Takk til både Kaffomann og Rainbow Brite

Tror ikke det er vanlig å slette profilmapper når man avinstallerer. Vet at Opera spør om du vil det i Windows, men er ikke så vanlig.

Skrevet

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

aMSN er på plass og jeg er hoppende glad :). Mitt kjære oversiktsbilde er på plass og alt er fryd og gammen - bortsett fra at nå må jeg begynne å hanke inn smileyer igjen.....

Gjest Kaffomann
Skrevet (endret)
:hoppe: :hoppe: :hoppe:

aMSN er på plass og jeg er hoppende glad :). Mitt kjære oversiktsbilde er på plass og alt er fryd og gammen - bortsett fra at nå må jeg begynne å hanke inn smileyer igjen.....

Det du kan gjøre etter at du har satt opp alt, er å ta en kopi/ backup av profilmappen. Da kan du bare slette amsn-profilmappen og bytte den med backupen din, hvis noe av det samme skulle skje igjen. Pass på at du har amsn lukket når du tar backup og hvis du skulle kopiere tilbake backupen.

Så kan du si at du fikk flere svar på KG enn på Mac1-forumet, og at de burde skamme seg. :sjarmor:

Endret av Kaffomann
Skrevet

Smart. Selvsagt kan jeg bruke backup'en min på de filene der også. Det hadde jeg ikke tenkt på. :klaske:

Og jeg tror jammen jeg skal gjøre som du foreslår og ta meg en tur inn på mac1 og si fy skamme seg, ja. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...