elliane Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Noen som har prøvd fargeanalyse osv? Var det bra? Vurderer å prøve. Lurer på om det er verdt pengene. Så en ting til. Har fått så utrolig lyst å prøve å farge håret i en kastanjefarge. Er askeblond med mørke og lyse striper. Har fregner og blir raskt brun i sola. Lurer på om jeg vil kle det. Noen som har prøvd?
Cata Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Ja, jeg har prøvd -for mange år siden. Faktisk hele 2 ganger, men noen års mellomrom. Litt nyttig var det jo for jeg ble mer klar over hvilke farger som ikke kler meg, men.....de to analysene var uenige. I følge den første var jeg "vinter", noe som forsåvidt passet meg bra siden jeg likte å gå i svart. Men fikk etterhvert høre av venninner at "du kan jo umulig være vinter". Så etter et par år prøvde jeg igjen - og da ble jeg "høst".
Gjest glamourgirl Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har også forsøkt og har endt opp som sommer, vinter og vår.
Gjest gjesta Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg vil egentlig tro det holder å få avklart om du har kalde eller varme farger, og siden du ønsker å farge håret er det kanskje viktigst å vite om hud og øyne er varme eller kalde? Slik at det ikke blir FOR stor kontrast eller noe sånt? Jeg har lite erfaring med hårfarge selv, så skal ikke komme med noen gode råd...
punkyB Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 I følge den første var jeg "vinter", noe som forsåvidt passet meg bra siden jeg likte å gå i svart. Men fikk etterhvert høre av venninner at "du kan jo umulig være vinter". Så etter et par år prøvde jeg igjen - og da ble jeg "høst". ← Nå er jeg ingen ekspert på fargeanalyse - men man kan jo ha farver man passer fra alle paletter. Jeg er en ganske klar høst - men fikk allikevel med svart i min mappe. Var ganske morsomt å sen hvordan 2 nesten like farver kunne være helt forskjellige mot mitt ansikt. SÅ jeg synes absoultt det er nyttig med en farveanalyse selv om de fleste vel har en viss ide om hvilke farver som passer en eller ikke.
Cata Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Nå er jeg ingen ekspert på fargeanalyse - men man kan jo ha farver man passer fra alle paletter. Jeg er en ganske klar høst - men fikk allikevel med svart i min mappe. ← Har egentlig kommet til omtrent samme konklusjon - for jeg ser at jeg passer de litt sterke og "dype" fargene fra begge palettene. De lyse og mer blasse (eks. vinterens pasteller) blir katastrofe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå