Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #1 Skrevet 6. februar 2003 Jeg har en samboer som er fortvilet over at han har en begynnende måne. Er det noen som har tips for å unngå ytterligere hårtap og evt. få håret tilbake? Det må være et råd dere kan gå god for, og ikke bare et produkt du har hørt om (Det er jo mange useriøse forhandlere på markedet).
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2003 #2 Skrevet 7. februar 2003 Jeg kan anbefale Hair & Skingain fra Gaia Pharma. Har selv sett en som har brukt det og fått håret tilbake. Har også lest flere positive artikler om dette produktet i ukeblader. Det er et seriøst norsk firma som lager dette. Utfyllende info om produktet finnes på følgende side: www.med-eq.com Produktet fås kjøpt i helsekostforretninger og Gaia salonger.
Mette Skrevet 7. februar 2003 #3 Skrevet 7. februar 2003 Arcon har mange flotte produkter for hårproblemer.Jeg har nettopp kjøpt hårvitaminkur til meg selv.Resultatet kommer etter en stund, men har en venninne som har prøvd dette med gode resultater. http://www.arcon-norway.no/ Disse produktene kan kjøpes i helsekostforretninger, men kan også bestilles fra deres side. Lykke til
Gjest innomi Skrevet 8. februar 2003 #4 Skrevet 8. februar 2003 Fant denne blant mange innlegg vedr en thymuskinkur ; c dion Gjest Skrevet: Man Nov 11, 2002 20:49 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Du er nok ikke den eneste som bruker thymuskin. Jeg har bodd noen år i søreuropa og der var det mer vanlig blant damer å bruke thymuskin mot hårtap. Jeg har ivertfall to venninner som bruker det og de har vært fornøyde med resultatet. Den ene av dem fikk sin mann til å bruke det også, og jeg trodde ikke noe virket før jeg så at det virket på ham. Jeg er heldigvis fornøyd med håret mitt forløpig, men kommer behovet er jeg ikke i tvil om at thymuskin er en mulighet som bør gripes. Håper du får det slik du ønsker deg. Adressen er postet også : www.thymuskin.no
brum Skrevet 9. februar 2003 #5 Skrevet 9. februar 2003 Når menn begynner å miste håret er begynner det med viker som stadig blir større og etterhvert begynner håret i krona å tynnes ut. Årsaken til dette er at de det gjelder har en overproduksjon av manlige kjønnshormoner. Det er altså en hormonell årsak til dette som ikke kan behandles med hårkur osv,-slik er livet. Min samboer er nå 30 år og begynte å bli tynn i håret allerede når han var 22-23 år. Verken han eller jeg synes det gjør noe. Han pleier faktisk å fleipe med det selv. Erter de kameratene som ikke har mistet håret for de er jo ikke så "mye mann" som han.( han har jo flere manlige kjønnshormoner enn de) Det eneste som kan hjelpe noe for å muligens forsinke prosessen litt er å gi hodebunnen en god masasje med jevne mellomrom for å holde blodsirkulasjonen godt i gang. Du får bare prate åpent om det med samboeren din så venner han seg nok til tanken etter hvert,-elsklingen min har ingen problemer med dette,-og det er faktisk naturens gang. *koz*
timotei Skrevet 10. februar 2003 #6 Skrevet 10. februar 2003 Hei Brum, det er flott at man finner seg til rette med den man er, det er absolutt det beste. Men jeg har etterhvert satt meg godt inn i hva som skjer ved hårtap, og det som er sikkert er at forandring av kosthold, inntak av vitaminer eller mineraler ikke er tilstrekkelig til å få tapt hår tilkbake. Det er riktig at hårtap skyldes hormonelle forhold, men håret faller nok ikke ut fordi man har for mye mannlig kjønnshormon. Årsaken er at hårfolliklene er overfølsomme for et biprodukt av det mannlige kjønnshormonet, testosteron, nemlig DHT ( dihydrotestosteron). DHT gjør at hårsekkene skrumper inn og tilslutt ikke er i stand til å produsere hår. Thymuskin som er blitt nevnt over her ( har brukt/bruker det selv) fungere slik at hårfolliklene blir "innkapslet" slik at DHT ikke lengre virker negativt på hårproduksjonen. Det som kliniske tester har vist er også at en av årsakene til at hårfolliklene ikke tåler DHT skyldes en unormal immunforsvarsreaksjon i hårcellene. Thymuskin som baserer seg bl.a på thymuskjertelen som vi alle har og som er en viktig del av vårt immunforsvar normaliserer denne immunforsvarsreaksjonen i hårcellene. På denne måten kan håret produseres uhindret av DHT. De fleste kliniske testene som er gjort med denne kuren er utført ved kjente universitetssykehus og alt er dukumentert og statistisk signifikant. Det må du ha i mente når du vurderer slike produkter. timoteia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå