honey21 Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Samboer og jeg har vært sammen i over tre år nå. Veldig ofte de siste tre årene har svigermor fortalt historier om da sønnen hennes var liten, hva han gjorde, hva som var så søtt osv.... Klart er det koselig, men irriterende er det jo også! Har ikke lyst til å sitte og høre på de samme historiene om og om igjen, og om hva han gjorde som var så søtt Noen ganger kommer hun med antagelser om hva han kommer til å gjøre i en situasjon "i dag", hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg kjenner samboeren min ekstremt godt, og vet at hennes antagelser ofte er feil! Selv om hun er moren hans føler jeg at jeg nesten kjenner ham bedre, på en måte. Åh så irriterende (Må bare presisere at jeg elsker kjæresten min og er veldig interessert i ham, det er bare svigermor jeg ikke orker hehe ) Måtte bare få ut litt irritasjon her... hva tenker dere når svigermor forteller historier om samboeren eller mannen din?
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Svigermødre er et kapittel for seg. Jeg har etter mange år lært meg å bare lukke ørene og smile pent. Det er det man kommer lengst med har jeg funnet ut
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Svigermor er kjempekoselig. Det hender hun forteller ting fra barndommen til mannen, men ikke til det kjedsommelige.
Arkana Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg synes det er bare koselig, og elsker å høre om hvordan samboeren min var som liten. Nå er heldigvis ikke min svigermor en som forteller samme historie om igjen og om igjen. Svigerfar derimot har 2-3 faste historier han forteller hver gang vi treffes. Men det koster så lite å smile og humre litt mens han forteller, for det gjør ham glad. Jeg synes også det blir litt feil å anta at du kjenner ham bedre enn hans egen mor. Jeg tror heller dere kjenner ulike sider av ham.
honey21 Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2006 Jada, jeg smiler og ler og nikker hver gang hun (sjelden svigerfar) forteller Arkana, det jeg mente å si om at jeg kjenner han "bedre" enn henne er at hun kjenner han fra hans barndom, jeg kjenner han fra hans voksenalder Og det er jo som du sier to ulike sider, på en måte.
Gjest allium Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Svigermoren min forærte meg babybilder av mannen min, naken på skinn. Jeg tror det var en slags revir-markering. "Han var min først".
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Svigermoren min forærte meg babybilder av mannen min, naken på skinn. Jeg tror det var en slags revir-markering. "Han var min først". ← Hehe - jeg har også fått sånne bilder fra min svigermor. Har egentlig tenkt på det som et forsøk på "bonding" med meg, jeg, ikke revirmarkering...
Gjest Gjesten Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Argh! tredje forsøk på å lage innlegg her nå... Blir mye dissing av svigermor, som er en kjempesøt og snill dame!!! For all del. Men det kan helt klart bli litt mye når hun setter i gang. Det værste er vel egentlig når det er annet besøk der enn oss, og hun skal fortelle om hvor bra sønnen har gjort det i karrieren sin. DA blir jeg kvalm altså.. Hun nermest lyver da, rett foran han, og hva skal han si da? Og jeg HATER å fortelle til henne om noe flott skjer med mannen fordi hun da ikke kan få nok av seg selv, for det er akkurat som det er til henne alt skrytet er ment. Skjønner dere hva jeg mener? Kjenner jeg blir så provosert her jeg sitter. Men jeg smiler og jatter med da, og håper det tar slutt en dag.....
Hu i Svingen Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Digger når hun forteller om det jeg da, men det er kanskje fordi Donnie var en veldig rar unge. Og så skjer det sjelden, kanskje derfor det er greit.
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 tror dere bare må slutte å konkurrere med svigermor, han vil alltid være hennes sønn, uansett hvor mye han er din kjæreste/samboer/mann Hvis dere er interessert i et menneske er det vel bare hyggelig å høre hvordan han var før dere kom inn i livet hans? Og selv om folk blir eldre, er det vel ikke to totalt ulike personligheter vi snakker om? Håper jeg en dag får en hyggelig svigerdatter
Gjest Hedda Gabler Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Tror dere våre svigerdøtre kommer til å elske oss?
honey21 Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2006 Tror dere våre svigerdøtre kommer til å elske oss? ← Hehe, jeg vil jo gjerne at min svigerdatter skal elske meg når hun kommer om 30 år. Jeg har jo lyst til å være den kule svigermoren da Vet ikke om jeg kommer til å tenke sånn når den tiden kommer da.
Gjest Pax Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Mamma har alltid hatt det med å fortelle "festlige" historier fra da jeg var liten til de kjærestene jeg har drasset med meg hjem gjennom oppveksten. (og hun gjør det den dag i dag og, enda jeg er godt voksen) Jeg synes ikke det er noe morsomt, men det er vel en universell mammagreie, antar jeg.
Snøkule Skrevet 1. desember 2006 #14 Skrevet 1. desember 2006 Svigermoren min er kjempekos!! Kunne virkelig ikke fått en bedre en om jeg hadde valgt ut en selv! Jeg synes det er kjempekoselig å høre om når hun forteller fra han var liten jeg, og det ville ikke falle meg inn å tenke på det som noen form for revirmarkering hvis hun hadde vist meg nakenbilder av han fra da han var baby!! Han var jo babyen hennes!! Den aller nydeligste hun noensinne hadde sett sikkert Det er nok helt sikkert at det finnes svigermødre rundt om kring som ikke er så veldig imøtekommende mot svigerdøtrene sine, men det er helt tydelig at det motsatte forekommer minst like ofte! Stereotypier kan være "farlige" gitt :blunke:
Gjest Fliss Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 tror dere bare må slutte å konkurrere med svigermor, han vil alltid være hennes sønn, uansett hvor mye han er din kjæreste/samboer/mann Hvis dere er interessert i et menneske er det vel bare hyggelig å høre hvordan han var før dere kom inn i livet hans? Og selv om folk blir eldre, er det vel ikke to totalt ulike personligheter vi snakker om? Håper jeg en dag får en hyggelig svigerdatter ← Helt enig med deg, Embla
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 Tror dere våre svigerdøtre kommer til å elske oss? ← Ja! (kall meg naiv, men jeg tror virkelig det.)
Hu i Svingen Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 Men er det virkelig såå mange som sliter med svigermor da? Trodde det var en myte jeg...
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #18 Skrevet 1. desember 2006 Men er det virkelig såå mange som sliter med svigermor da? Trodde det var en myte jeg... ← På KG er det tydeligvis normalt å ha en hurpe/heks til svigermor i allefall De fleste jeg kjenner har et helt greit forhold til svigermødrene sine. Litt irritasjon og litt tilpasningsvansker i starten, men ikke noe av de historiene jeg hører om her
Hu i Svingen Skrevet 1. desember 2006 #19 Skrevet 1. desember 2006 Har alltid klaffet med svigermødre jeg da, men jeg har sikkert vært heldig. Mulig det er en typisk ting for svigermødre å fortelle om sønnen som baby og vise bilder av ham (kontra datteren)? Min mor har aldri gjort det samme med meg, men jeg var kanskje et uinteressant barn...
Gjest niomi Skrevet 1. desember 2006 #20 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har kjempeålreite svigerforeldre! Og jeg er favorittsvigerbarnet (fortalte svigermor en gang hun var på rødvinssnurr) . Men naturligvis går svigermor meg på nervene innimellom. Akkurat som mamma gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå