Gå til innhold

For få til dans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å ha ca 35-40 gjester i bryllupet. Hadde vi vært færre, hadde det vært uaktuelt med dans, det blir for stusselig med dans for 10-15 personer.. Dersom vi hadde vært 60 eller flere, hadde vi naturligvis lagt opp til dans. Men hva når vi blir ca 35-40? Familiene er nok ikke spesielt danseglade tror jeg, med unntak av ett par jeg vet om, men de liker mest reinlender og pols og sånt. Vi er heller ikke noen store danseløver, men liker jo å ta en svingom når det passer seg sånn. Jeg er redd for at dansegulvet skal bli glissent, det blir liksom ikke noe fest over det dersom det bare er noen få som danser, kanskje ingen enkelte sanger. Men det er jo litt snaut med et bryllup uten dans?

Hva gjorde dere som var ca 40 personer, hadde dere dans?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

I bryllupet jeg var forlover i, var det ca like mange som hos deg, og de hadde dans. Det var ikke veldig mange som danset, var vel bare paa forste sangen etter bryllupsvalsen dansegulvet var fullt. Men noen danset litt til og fra, og andre satt og sto og snakket og horte paa musikken.

Jeg synes det var hyggelig selv om det ikke var veldig mye dansing, og synes ikke det gjorde noe at dansegulvet var litt glissent noen ganger :)

Skrevet

Vi hadde 70 gjester og i forkant var jeg veldig redd for at det ikke skulle bli nok folk på dansegulvet. Men det løste seg fint ved at vi hadde riktig musikk til våre gjester. Det tok helt av!

Dessuten hadde vi type ringdans hvor vi spilte en marsj og så skulle jentene gå i en ring og guttene i en ring utenfor i motsatt retning og når musikken stoppet skulle man danse med den som man stoppet rett overfor. Dette ble veldig vellykket. Og da fikk folk seg et puff til å bli med på dansegulvet selv om man kanskje ikke vanligvis danser. Og så fikk man snakket med mange man ellers ikke ville snakket med.

Skrevet

Jeg synes du ihvertfall skal ha muligheten til dans der, altså et dansegulv og musikk. I de bryllupene jeg har vært i har det ikke vært mange på dansegulvet av gangen, selv om det var store bryllup. Det er jo koselig med dansegulv uansett. Selv blir jeg pratende så mye med folk at jeg bare rekker en dans eller to, selv om jeg elsker å danse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...