Pondicherry Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Jeg bestilte for omtrent ti dager siden to t-skjorter fra www.t-shirts.com. bestillingen kom på 48$, noe som er over tollgrensen. I dag mottok jeg pakken med skjortene i posten. Hadde trodd at pakken ville bli levert til postkontoret, og at jeg måtte gå dit for å ordne med fortolling. Utenpå pakken står det ingenting om hvor mye innholdet har kostet. Det eneste av informasjon var at "shippingen" kostet 10$. Har jeg hatt flaks og slipper å betale toll, selv om det dreier seg om klær? Eller står jeg selv ansvarlig for å oppsøke posten? Blir rent forvirret av disse tollgreiene jeg
Latee Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Du har nok kommet gjennom tollen ja, så du trenger ikke tenke på det mer
Pondicherry Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Trenger virkelig ikke bekymre meg mer for det? Er jo isåfall knallbra. Da har jeg "spart" godt over 150 kroner som jeg skal være så gavmild og putte i julegavene til de to t-skjortene var påtenkt.
Leo Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Min erfaring er at 9 av 10 pakker uansett går gjennom uten at man må betale toll/m.v.a. Jeg vil tro at mengden pakker fra utlandet er i ferd med å bli voldsomt stor og at det ikke er så enkelt å beholde oversikten ... Og du trenger ikke å bekymre deg! Har du fått den i postkassen uten noe mer "om og men", kommer det ikke noe krav i ettertid.
Pondicherry Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2006 Tusen takk for svarene, begge to! Ble medlem av denne sida i dag, og det var aller første gang jeg postet et spørsmål. Flott å få svar på det jeg lurte på på under ei halvtime. God helg!
Leo Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Bare hyggelig og velkommen skal du være! God helg!
Cappuccino Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Du kan godt få krav på toll senere jo, spørs hvem som fortoller. Jeg bestilte noe som ble levert med ups og da kom pakken først og giro med krav om mva en uke senere. Kan hende du har sluppet unna, men sikkert er det ikke.
Supraspinatus Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 I utgangspunktet skal du vel melde fra selv at du skal fortolle det, ellers er det vel egentlig smugling? Men altså hvis du ikke hører noe fra dem så kan jo du bare leve i "uvitenhet"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå