Søta Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Jeg lurer litt på hva brudere egentlig ønsker i den forbindelse? Ville dere foretrukket å få cd med bildene - med mulighet til fremkalling og forstørrelser selv, elle rvil der ehelst ha de ferdig i bok? Pris? Hva har dere fått av priser rundt forbi? Lurer på bryllipsbilder, samt bilder i kirken? Er det mer dere ville ønsket profesjonelle bilder av om dere kunne velge og vrake? Håper på noen svar....
mowgli Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 (endret) Vi skal ikke ha en "vanlig" fotograf fra studio, vi skal ha en som jobber som pressefotograf og han skal ta "i farta"-bilder av oss, forlovere og brudepike på bryllupsdagen. Han skal være med oss fra jeg går inn i kirken og frem til middagen begynner. Bildene får vi på cd etterpå så vi kan bestemme hvilke vi vil fremkalle. Jeg har tenkt å lage et eget album med disse bildene Vi kommer nok ikke til å forstørre noe brudebilde som skal henge på veggen hjemme.... Ang. motiv på bildene så skriver jeg ned tips jeg kommer over på nettet eller de som plutselig ramler ned i hodet mitt Så får vi bli enige med fotografen på selve dagen om det er gjennomførbart med alle ønskene. Så er det bare å krysse fingrene for at det er oppholdsvær 07.07.07 siden vi ikke har noe studio i bakhånd ved uvær..... Endret 1. desember 2006 av mowgli
Søta Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Hvor mye betaler dere for dette da? Er det kjentfolk eller?
mowgli Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Jeg er ikke sikker på hvor mye han koster dessverre.... det er en gave fra min tilkommende svigerinne. Hvis jeg skal tippe så kanskje en plass mellom 3-4000,-? Fotografen er ingen omgangsvenn av familien. Ei på jobben giftet seg i sommer og brukte også en frilancefotograf, han skulle ha 7000,-!!! Men han er veldig poppis her i området....
Malama Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Cd som jeg selv kan fremkalle fra, definitvt å foretrekke, da jeg vil lage mitt eget album. Men får man det? Får man ikke når man får bildene på cd bare bilder som ikke man kan fremkalle selv, bare få ut hos fotografen til de typsik stive fotografprisene? Jeg vil lag mine egne takkekort, i samme design sm invitasjoner og bordkort og "sanghefte", men antar at jeg da må bestille de rimligte takkekortene de har, og plukke bildene ut av de kjedelige feridgmappene? (eller kanskje det er muligå få bare bilder, men fortsatt til en langt stivere pris enn å fremkalle vanlgi bilder)
Gjest StockDama Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 bilder på cd kan du fremkalle på nett og få i posten for en veldig billig penge. en freelance fotograf for et fult bryllupsett til 7000 kr er faktisk ganske rimelig om denne fotografen har peiling på hva han gjør. og om du skal ansette en profesjonell fotograf, husk å sjekke rundt, kvaliteten på bildene varierer sterkt fra fotograf til fotograf.
Malama Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Men den fotografen vi vurderer opplyser at vi fåpr en "visnings-cd" med ca 150 bilder. Ordet VISNING gir meg assosiasjoner om at dette ikke er noe vi kan fremkalle selv? Men vi har ikke snakket med henne enda da, så time will tell, I guess.
*Emma* Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Nå skal vi gifte oss i USA da men vi har valgt en fotograf som skal være med oss i 3 timer. Dvs fra 1 time før vielsen og til og med første halvtimen på der vi skal ha middagen. Han skal ta "in action" bilder før, underveis og etter seremonien og vanlige "oppstilte bilder". Vi får mellom 200-400 bilder på en high-def CD som vi senere da kan fremkalle,forstørre og ordne med som vi vil. Helt supert. Pris kan vel neppe sammenliknes med Norge men vi betaler 4.000,-
Gummi Tarzan Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 (endret) 7000 kr for hele dagen høres veldig veldig billig ut.. Vi har fått følgende pristilbud fra fotografen vi tenker å bruke: 15000 kr for hele dagen 8500 kr for vielsen + brudebilder etterpå 5500 kr for bare brudebilder Synes det er veldig dyrt, men vet ikke hvor mange alternativ vi har. Vi skal nemlig gifte oss på Hvaler og må få fotograf fra Fredrikstad. Har ikke undersøkt så veldig nøye, men vil ikke tro at det finnes så mange forskjellige fotografer her at vi har så mye valg.. Endret 4. desember 2006 av Gummi Tarzan
Gjest Neffi Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 bilder på cd kan du fremkalle på nett og få i posten for en veldig billig penge. en freelance fotograf for et fult bryllupsett til 7000 kr er faktisk ganske rimelig om denne fotografen har peiling på hva han gjør. og om du skal ansette en profesjonell fotograf, husk å sjekke rundt, kvaliteten på bildene varierer sterkt fra fotograf til fotograf. ← Helt rett. Det er faktisk billig. Det som koster etter at man har hatt fotografen, er fremkalling av bildene da fotografen bruker å ha copyright på bryllupsbildene han har tatt. Vi skal ha fotograf helt fra morgenen, da jeg begynner å ordne meg med hår og makeup. En makeup-artist kommer til hotellet vi skal være på. Fotografen kommer til å være hos oss fra morgenen - til kvelden er slutt. Det blir mer "tradisjonelle" ute ved havet bryllupsbilder og "lifestyle" bilder av oss, venner, familie, detaljer, omgivelsene.. Osv osv. Og jeg håper det blir bra! Vi får beholde alle bildene i full størrelse og kan derfor selv fremkalle bildene billig hos hvilken som helst fotobutikk. Han gir altså fra seg rettighetene til bildene han selv har tatt.
mowgli Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 Oj da... ser jo at 7000,- er billig... jeg vet tydeligvis ikke hva det koster trodde det var dyrt jeg... De betalte ihvertfall 7000,- og da var han med fra kirkevielsen begynte og frem til middagen startet, ca 3 timer. De fikk bildene på cd og kunne velge selv hvor de ville fremkalle dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå