Flugelhorn Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Har vert forkjøla nå i en god stund og tror det har satt seg i bihulene Kan ikke bøye hodet fremover, da kommer det til å eksplodere NOen som har kjerringråd eller tips til hvordan jeg kan "fikse" det raskt? (jeg som har vert SÅ flink med saltvann og nesespray )
Rainbow Brite Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Stakar, det er så vondt! Har du nesehorn? Stikk ned på apoteket og skaff deg et sånt et! Du kan bruke det flere ganger daglig, og kan være greit å få inn en vane på å gjøre det en gang om dagen. Men nå som du er ekstra tett, kan det være godt å gjøre det flere ganger! Jeg har også en sånn oljebrenner, en sånn liten skål med vann, som jeg kan dryppe eteriske oljer oppi, og hvis jeg er veldig tett, brenner jeg med eucalyptus-olje, som virker løsnende på slimhinner. Du kan også koke en gryte med vann og ha oppi noen dråper eucalyptusolje og sniffe inn dampen. Hmmm... hva mer tro... kan ikke komme på mer, men nesehorn er i allefall veldig effektivt!! (Bare pass på å få alt vannet ut igjen! Les bruksanvisningen nøye!!) God bedring!!
Supraspinatus Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Nesespray løser også opp litt, slik at bihulene ikke blir så presset. Har du bihulebetennelse burde du kanskje gå til legen også, og evt fått antibiotika.
Kayli Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Uff, det er vondt! Jeg fikk råd av en lege en gang om å skylle nesen med vann når jeg dusjet. Prøvde det og det funka - akkurat der og da. Ble fort tett igjen. Mitt beste råd er en tur til legen - veldig ofte trengs det en antibiotikakur. Lykke til!
-frøya- Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Jeg får som regel alltid bihulebetennelse når jeg er forkjølet og på meg hjelper det å bruke nesespray....Da går det over,men det spørs jo sikkert hvor ille det er!
Gjest gjesta Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Jeg fikk det rådet av legen min om å skylle nesa/bihulene med lunkent saltvann. Det kan du gjøre flere ganger pr. dag. Du får kjøpt et spesielt nesehorn på apoteket eller du kan bruke en skje. Da har du saltvannet i skjea, holder den under nesa, lukker det ene neseboret og snufs inn saltvannet. Jepp, det høres forferdelig ut, men det funker faktisk. Jeg måtte virkelig mote meg opp første gangen. Stå over vasken for det blir litt søl
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 om du har bihulebetennelse merker du ved å trykke over og under øynene og i tannfestene + panna. Gjør det veldig vondt når du trykker har det satt seg betennelse. Vonde tenner/tannkjøtt er også et symptom. Har det gått så langt trenger du nok antibiotika. Hvis det derimot bare er trykk i hodet og litt vondt kan du prøve å fortsette med nesespray, snyt deg alltid i stedet for å trekke inn og sov med hodet høyt. God bedring!
Cata Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Støtter forslaget om saltvannsskylling. Sist jeg hadde ilter bihulebetennelse så skylte jeg morgen og kveld i 3 dager før det begynte å løsne - men løsnet gjorde det. Kan gjerne fortsette med en skylling om dagen i noen dager etterpå også. Antibiotika bør være siste utvei (men må man, så må man.)
caroprins Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Har aldri blitt bra av dette uten antibiotika.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Jeg får gjerne tendenser til bihulebetennelse 1 gang i året, og det sier seg selv at det er ikke er det beste å gå på antibiotika hvert år. Jeg har funnet et reseptfritt legemiddel på apoteket som er slimoppløsende, og som har vært min venn i flere år - Bisolvon. Anbefales på det sterkeste!
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2006 #11 Skrevet 9. desember 2006 Jeg har funnet et reseptfritt legemiddel på apoteket som er slimoppløsende, og som har vært min venn i flere år - Bisolvon. Anbefales på det sterkeste! ← Hmm, trodde det var mot hoste og bronkitter og sånt noe. Virker det bra mot bihulebetennelse altså? Bruker du mikstur eller tabletter?
Flugelhorn Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2006 Her var det plutselig mange svar gitt Har nå blitt kvitt betennelsen, og herlig er det. På det verste gjorde det t.om vondt å blunke, men spylte med saltvann, og "drukna" meg selv i dusjen, så nå er jeg helt fin Prøver i det meste å unngå antibiotika, har de siste åra slitt med stadig tilbakevenende nyrebekkenbettennelse som jeg har fått utallige penicilinkurer for, så vil ikke ha antibiotika hvis jeg ikke MÅ Takk for svar
Gjest Gjest_Eirik_* Skrevet 23. mai 2009 #13 Skrevet 23. mai 2009 Her var det plutselig mange svar gitt Har nå blitt kvitt betennelsen, og herlig er det. På det verste gjorde det t.om vondt å blunke, men spylte med saltvann, og "drukna" meg selv i dusjen, så nå er jeg helt fin Prøver i det meste å unngå antibiotika, har de siste åra slitt med stadig tilbakevenende nyrebekkenbettennelse som jeg har fått utallige penicilinkurer for, så vil ikke ha antibiotika hvis jeg ikke MÅ Takk for svar Hei, jeg har også fått bihulebetennelse nå hva mener du med drukna deg selv i dusjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå