Gjest Blå blomst Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Du finner ut ved en tilfeldighet at din samboer skriver tekstmeldinger med en kvinne du aldri har hørt om før. Det viser seg at denne kvinnen bor i samme område som dere. Din samboer og henne kjenner hverandre ikke fra før, og møttes over nett, og av en eller annen grunn utvekslet de telefonnummere. Det er snakk om mange tekstmeldinger hver dag. Det står vel i grunn ikke noe "ille" i SMSene, men det er mye hihi og blunkefjes. Meldingene viser også at denne kvinnen har kommet innom din samboer på jobb. Synsunkter? Hadde du reagert?
Marianne78 Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Spørsmålet er om du vil fortelle samboeren din at du har lest hans meldinger med de konsekvensene det kan få, eller om du vil bite i det sure eplet og holde kjeft... Det trenger ikke å bety noe som helst...
Gjest Elfrida Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde nok blitt veldig nysgjerrig og spurt rett ut: Jeg har lest meldingene på mobilen din, hvem er egentlig x? Så får man ta det som kommer, og stå for det man har gjort. Ærlighet er en fin ting.
Gjest Blå blomst Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Selvfølgelig har vedkommende blitt konfrontert med dette. Det er ikke det som er spørsmålet. Jeg lurer rett og slett på hvordan andre hadde reagert i en slik situasjon.
Gjest Neffi Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Spørsmålet er om du vil fortelle samboeren din at du har lest hans meldinger med de konsekvensene det kan få, eller om du vil bite i det sure eplet og holde kjeft... Det trenger ikke å bety noe som helst... ← Ikke bety noe som helst? Nei, at du har lest meldingene hans kan ikke sammenlignes mot at han går bak din rygg og treffer en annen - på et nettsted - og siden treffer henne mange ganger IRL. Og hun kommer på din manns jobb! Hvorfor skal det være "ok" å være blind?? Om hun nå har kontakt med han kun i jobbsammenheng så burde han ha pratet om det - og at han har truffet henne mange ganger uten at du vet det på fritiden er jo bare merkelig!
Gjest Neffi Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 (endret) OK, beklager ser nå at de ikke har truffet hverandre privat! Jeg hadde reagert med å aldri stole på han igjen! Men finns det selvfølgelige årsaker til at de har møttes, hadde jeg blåst det bort! Endret 1. desember 2006 av Neffi
Eve Luna Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde tatt det alvorlig. Begge parter bør være så åpne som mulig i et forhold. Hvis han har truffet ei jentevenn (altså ikke en guttevenn) på nettet og møtt henne i virkeligheten uten å fortelle deg om det, så er det varselstegn at noe er ikke i orden. Du bør nok snakke med ham om dette før det utvikler seg til noe mer. Hvis det virkelig er bare en venn av ham, så har han vel ingenting i mot at du treffer henne. Men du kan også spørre ham hvorfor har han behov for å finne "venner" på nettet. Og hvorfor måtte det være en jente venn og ikke en guttevenn. Når man er i en forhold så mener jeg at du skal ikke gjøre noe som kan tolkes negativ overfor din partner, selv om det er uskyldig. Altså du sover ikke over hos eksen hvis du har ny kjæreste selv om du bare er venn med eksen og ingenting skjer mellom dere. Bare en eksempel. Jeg hadde reagert veldig negativ til dette. Og jeg har gjort det en gang før. Kommet i lignende situasjon. Min samboer hold kontakt med ei jente han møtte i Thailand. Har ikke vært utro, men bare "venner". Fortalte aldri meg om henne før jeg fant det ut ved å lese sms på hans mobil (kommer aldri til å gjøre det igjen ihvertfall). Jeg tror ikke han hadde følelser for denne jenta, men bare at hans følelser for meg endret seg. Så ut fra min erfaring så kan dette indikere at han sliter med følelser til deg. Dere bør uansett snakke om dette. Du bør få sagt ifra hvordan dette får deg til å føle deg.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde nok blitt veldig nysgjerrig og spurt rett ut: Jeg har lest meldingene på mobilen din, hvem er egentlig x? Så får man ta det som kommer, og stå for det man har gjort. Ærlighet er en fin ting. ← Jupp. Å spørre er bedre enn å gå og gruble.
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde definitivt tatt det opp.
Gjest Blå blomst Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Takker for svar. Jeg har selvfølgelig tatt det opp. Forklaringen var at det ikke var noen ting, det var bare på tull. Jeg spurte jo om hvorfor han hadde behov for å skrive tekstmeldinger med damer han har møtt på nett, det hadde han ingen forklaring på. Det som plager meg mest er at hun også kom innom jobben hans. Han påstår at han ikke kom ut for å møte henne, vet ikke helt om jeg tror på det. Man kan vel trygt si at min tilitt til min samboer har fått seg en knekk. Jeg synes ikke det er greit å plutselig skaffe seg venninner man treffer på nett, og ikke fortelle meg om det en gang. Ingen av meldingene var skrevet mens han var hjemme, og jeg spurte han om hvorfor han ikke skrev med henne når jeg var i nærheten hvis dette liksom bare skulle være tull. Det hadde han slevfølgelig heller ikke noe svar på. Hadde jeg fått høre om dette kvinnemennesket tidligere hadde situasjonen vært anderledes synes jeg. Jeg tekster ikke med noen min samboer ikke vet om. Jeg har ikke "hemmelige" venner. Noen som synes jeg overreagerer?
Snøkule Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Synes ikke du overreagerer i det hele tatt jeg. Dette er noe jeg ikke hadde gjort selv uten å føle at jeg gikk bak ryggen til samboeren min. Bare det at han har holdt det skjult hadde fått det til å ringe i en stor, rød lampe hos meg!
Gjest Blå blomst Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Bra dere ikke synes jeg overreagerer. Man blir jo alltid litt usikker på det i slike situasjoner. Setter veldig stor pris på at dere tok dere tid til å svare meg.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2006 #14 Skrevet 1. desember 2006 Jeg syns du har grunn til å reagere TS. Hvorfor ialledager driver han å blir kjent med andre damer på nett? det skjønner jeg ikke. Sett grenser først som sist så han vet at du ikke lar det pelle på nesa. Noen ganger er det nok. Du overreagerer ikke. Jeg hadde ikke likt det, og hadde tatt det opp og sagt hva jeg mente. Så det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå