Gjest Miafia Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hvordan skal man si til en gutt på 4år at han skal få søsken? Han har ikke sett meg siden 1mnd tilbake. Pappa'n som gikk fra meg,hva gjør vi?
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Forteller gutten det at han skal blir storebror. Jeg vet ikke hvor langt du er på vei, men med mindre du er høygravid så forteller du han at han blir storebror om x-antall måneder.
Gjest allium Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Du gjør ingenting, han er farens barn og farens ansvar. Faren får fortelle det slik han synes det er best.
Trampe Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Du gjør ingenting, han er farens barn og farens ansvar. Faren får fortelle det slik han synes det er best. ← Han er farens barn?? Ikke moras barn?? Mener du seriøst at trådstarter skal sitte og vente på at faren skal fortelle det, i stedet for å si det selv? Er hun mor til barnet har hun da vel et ansvar hun også. Har barnet i magen samme far som sønnen din? Jeg ville gjort som Bellatrix. Fortell at han skal bli storebror og ferdig med det. Tror vel det at du ikke har sett sønnen din på en måned er et større problem enn at han ikke vet om graviditeten...
Gjest allium Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Han er farens barn?? Ikke moras barn?? Mener du seriøst at trådstarter skal sitte og vente på at faren skal fortelle det, i stedet for å si det selv? Er hun mor til barnet har hun da vel et ansvar hun også. Har barnet i magen samme far som sønnen din? Jeg ville gjort som Bellatrix. Fortell at han skal bli storebror og ferdig med det. Tror vel det at du ikke har sett sønnen din på en måned er et større problem enn at han ikke vet om graviditeten... ← Visst er det morens barn også - men saken er jo at trådstarter er ikke moren. Til fireåringen altså.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Uklart startinnlegg, men jeg forøker å svare: 1) Der er din sønn: Du forteller det selvsagt, kanskje du kan kjøpe en bok om å bli storebror? 2) Det er ikke din sønn, men eksens din sin sønn. Du ber eksen din fortelle det til sønnen sin. Eventuelt kan du gi eksen din en bok om å bli storebror som han kan lese sammen med sønnen sin.
Samantha Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Eg tolkar dette innlegget sånn: Du og en mann (X) har ein sønn på 4 år X har gått ifrå deg og har guten Du har ikkje sett guten på 1 mnd Du er no gravid med X ??? Isåfall: Det er like mykje X sitt ansvar å fortelle dette til sønnen. Og sidan han har guten burde nok han gjere det. Istadenfor at med ein gong du ser han igjen etter over 1 mnd så kjem du med denne store nyheta.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Hun har hatt et forhold til en mann som hadde en sønn fra før. Det er altså ikke hennes sønn...
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Er det ikke hennes sønn så er det farens anvsvar å fortelle han det.
Samantha Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Ahaaaa! Viss det ikkje er din sønn, så er det i alle fall faren sitt ansvar å fortelle guten det. Noko han bør gjere med ein gong.
Lizzee Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 Hvordan denne gutten skal få vite det og hvordan han skal forholde seg til å bli storebror står og faller på hva slags forhold du har til din eks / barnefaren. Jeg går ut ifra at faren skal ha samvær med barnet du nå går gravid med og da vil jo 4-åringen få være sammen med babyen. Det blir faren som må forberede 4-åringen på dette i tråd med det samværet han etterhvert skal ha med begge barna sine.
Gjest "gjest" Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 Hvorfor har han ikke fortalt sønnen sin at han skal bli storebror?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2006 #13 Skrevet 2. desember 2006 Greit nok at det er farens ansvar. Men TS skal jo ha barn , og dette barnet får en storebror. Denne storebroren må jo få vite det før eller siden,, så hvorfor ikke fortelle ham det når du ser ham. Han er bare 4 år, likevel, gjennom et langt liv vet han hvem han kan stole på og ikke. Hvis du syns det er riktig å si det så gjør det. Så får faren hans sitter der og være dust. SYnd for deg at du evt skal ha barn med en som ikke håndtere situasjonen? men det er vel også grunner til at det ble slutt...
Lizzee Skrevet 2. desember 2006 #14 Skrevet 2. desember 2006 Greit nok at det er farens ansvar. Men TS skal jo ha barn , og dette barnet får en storebror. Denne storebroren må jo få vite det før eller siden,, så hvorfor ikke fortelle ham det når du ser ham. Han er bare 4 år, likevel, gjennom et langt liv vet han hvem han kan stole på og ikke. Hvis du syns det er riktig å si det så gjør det. Så får faren hans sitter der og være dust. SYnd for deg at du evt skal ha barn med en som ikke håndtere situasjonen? men det er vel også grunner til at det ble slutt... ← TS har da ikke sagt noe om at barnefaren ikke håndterer situasjonen? Og en 4-åring har da heller ikke akkurat levd et langt liv....? Det er ikke opp til TS å bestemme hva et annet barn - som ikke er hennes - skal få vite eller ikke vite. Det er opp til foreldrene det. Ettersom ingen her vet hvordan denne gutten er eller hva som er bra for ham kan ikke TS bare fortelle dette - "sånn at faren kan sitte der å være dust". En litt mer voksen håndtering av situasjonen er vel på sin plass.
Rainbow Brite Skrevet 2. desember 2006 #15 Skrevet 2. desember 2006 Jeg skjønner ikke problemstilingen jeg... Hvor er TS? Kan du oppklare? Nå er det en million forskjellige tolkninger her!
Gjest allium Skrevet 2. desember 2006 #16 Skrevet 2. desember 2006 TS har da ikke sagt noe om at barnefaren ikke håndterer situasjonen? Og en 4-åring har da heller ikke akkurat levd et langt liv....? Det er ikke opp til TS å bestemme hva et annet barn - som ikke er hennes - skal få vite eller ikke vite. Det er opp til foreldrene det. Ettersom ingen her vet hvordan denne gutten er eller hva som er bra for ham kan ikke TS bare fortelle dette - "sånn at faren kan sitte der å være dust". En litt mer voksen håndtering av situasjonen er vel på sin plass. ←
Lizzee Skrevet 2. desember 2006 #17 Skrevet 2. desember 2006 Jeg skjønner ikke problemstilingen jeg... Hvor er TS? Kan du oppklare? Nå er det en million forskjellige tolkninger her! ← TS er gravid. Mannen hun ble gravid med har gått fra henne. Mannen hadde et barn fra før han traff TS - en 4 år gammel sønn. TS lurer på hvordan eller om hun skal fortelle om den kommende babyen til denne 4-åringen. Er det TS sin oppgave og fortelle 4-åringen at han skal bli storebror?
Gjest lazuli Skrevet 2. desember 2006 #18 Skrevet 2. desember 2006 Er det TS sin oppgave og fortelle 4-åringen at han skal bli storebror? ← Nei det er vel ikke noe å lure på...etter min overbevisning er det guttungens far som har ansvaret for det!!
Rainbow Brite Skrevet 2. desember 2006 #19 Skrevet 2. desember 2006 TS er gravid. Mannen hun ble gravid med har gått fra henne. Mannen hadde et barn fra før han traff TS - en 4 år gammel sønn. TS lurer på hvordan eller om hun skal fortelle om den kommende babyen til denne 4-åringen. Er det TS sin oppgave og fortelle 4-åringen at han skal bli storebror? ← En ordentlig samtale mellom vordende mor og vordende far som har forlatt rede kunne kanskje vært på sin plass? For all del, ikke trekk 4-åringen inn i dette!? Selvfølgelig skal han også få vite om det, men ikke bruk 4-åringen i en slik situasjon. Dette handler ikke om hvor vidt vordende mor skal fortelle 4-åringen at han skal bli storebror. Dette handler om elendig kommunikasjon mellom to voksne mennesker. Et nytt liv er også på vei inn i denne miskommunikasjonen. Man kan vel si det er på plass med ordentlig dialog. Dersom TS og eksen synes dette er vanskelig å få til på egenhånd, så finnes det en rekke dyktige fagfolk som kan hjelpe! Uansett hvordan saken ligger an, må TS og eksen ordne opp i dette som voksne mennesker. Jeg kjenner jeg blir skikkelig sint når barn blir trukket inn i slike konflikter! Dette må dere (TS + eks) ordne opp i! Så fort som mulig, for om X antall måneder blir poden storebror!
Lizzee Skrevet 2. desember 2006 #20 Skrevet 2. desember 2006 En ordentlig samtale mellom vordende mor og vordende far som har forlatt rede kunne kanskje vært på sin plass? For all del, ikke trekk 4-åringen inn i dette!? Selvfølgelig skal han også få vite om det, men ikke bruk 4-åringen i en slik situasjon. Dette handler ikke om hvor vidt vordende mor skal fortelle 4-åringen at han skal bli storebror. Dette handler om elendig kommunikasjon mellom to voksne mennesker. Et nytt liv er også på vei inn i denne miskommunikasjonen. Man kan vel si det er på plass med ordentlig dialog. Dersom TS og eksen synes dette er vanskelig å få til på egenhånd, så finnes det en rekke dyktige fagfolk som kan hjelpe! Uansett hvordan saken ligger an, må TS og eksen ordne opp i dette som voksne mennesker. Jeg kjenner jeg blir skikkelig sint når barn blir trukket inn i slike konflikter! Dette må dere (TS + eks) ordne opp i! Så fort som mulig, for om X antall måneder blir poden storebror! ← Vi vet ikke om det er noen konflikt eller miskommunikasjon. Vi vet bare at TS er gravid og at det er 1 mnd siden hun har truffet sønnen til eksen. Hun skriver jo: Hvordan skal man si til en gutt på 4år at han skal få søsken? Han har ikke sett meg siden 1mnd tilbake. Pappa'n som gikk fra meg,hva gjør vi?[/I] Det kan jo nesten virke som om hun spør om råd på vegne av seg selv og eksen. Dvs. hvordan skal de to fortelle at 4-åringen skal få et søsken. Hun ønsker råd om hvordan man forteller slike ting til en 4-åring - og særlig i en slik situasjon som de er i! Vi må ikke tillegge disse folka mer problemer enn hva de har....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå