Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hei jenter! Åj, så skummelt det var å være her inne.. Det betyr at jeg VIL HA BARN det.. Det er litt av en erkjennelse for meg.. Hva legger dere i "prøvere" ufrivillig barnløse? Vet ikke helt om jeg passer inn her.. Jeg snuste litt rundt her inne i går og ble litt skremt.. Så mye planlegging, ord og utrykk jeg aldri har hørt om. Følte meg med ett veldig uerfaren og uforberedt.. Saken er at jeg har sluttet med pillene for en god stund siden. Og vi prøver å få barn. Men jeg har tenkt litt at "skjer det, så skjer det". Men jeg VIL jo at det skal skje. Eller det MÅ skje.. Jeg følger ikke med i syklusen min i det hele tatt. Blir like overrasket når mensen kommer, ettersom jeg aldri vet når den skal komme. Men den er stabil, så det burde vel være enkelt å få litt oversikt over situasjonen. Aner heller ikke når EL (Har lært meg forkortelsen;) )er. Er dette noe jeg strengt tatt burde være veldig bevisst på? Er det naivt av meg å tro at ting "ordner seg av seg selv"? /Silla:)
Malama Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Om du prøver å bli gravid (og reelt har en sjangs, altså har ubeskyttet sex relativt regelmessig eller spesielt i de fruktbare dagene (for dem som har såpass oversikt at de vet når dem er) så er du en prøver. en prøver prøver å bli gravid. Ufrivillig barnløs er vel heller brukt om dem som aktivt har prøvd i minst 12 måneder (da kan man søke legehjelp) men mange vegrer seg vel litt for å ta den "tittelen" da det gjerne føles litt... negativt. Prøver er langt mer positivt. Utifra det jeg leser er du prøver. Ikke ufrivillig barnløs. så du hører nok hjemme her inne dersom du har lyst til å høre hjemme her inne. Om det "ordner seg av seg selv" eller ei vil tiden vise. Du vil antakelig etterhvert, når du føler behov for de, begynne å legge mer merke til når du er fruktbar, kartlegge når du venter mens etc, men det er fult ut mulig å bli gravid uten å vite det også. gjør det slik det passer dere Og lykke til med prøvingen.
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 (endret) Takk for svar Malama! Ja, da hører jeg vel til her da! Gleder meg til tiden som kommer jeg nå. Gud så spennende! Vi tok avgjørelsen for tre måneder siden. Vi har vært opptatt med jobb og bygging av hus. Årene har gått og plutselig ble jeg 31 år.. Så mange vil vel si at det er på tide.. Nå skal jeg prøve å finne ut når jeg har EL. Har tenkt at det er sånn ca midt i mellom to menser jeg og forholdt meg til det. Men jeg får nok skaffe meg en litt bedre oversikt over dette! Endret 1. desember 2006 av Silla:)
Scorpina Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Hei jenter! Åj, så skummelt det var å være her inne.. Det betyr at jeg VIL HA BARN det.. Det er litt av en erkjennelse for meg.. Hva legger dere i "prøvere" ufrivillig barnløse? Vet ikke helt om jeg passer inn her.. Jeg snuste litt rundt her inne i går og ble litt skremt.. Så mye planlegging, ord og utrykk jeg aldri har hørt om. Følte meg med ett veldig uerfaren og uforberedt.. Saken er at jeg har sluttet med pillene for en god stund siden. Og vi prøver å få barn. Men jeg har tenkt litt at "skjer det, så skjer det". Men jeg VIL jo at det skal skje. Eller det MÅ skje.. Jeg følger ikke med i syklusen min i det hele tatt. Blir like overrasket når mensen kommer, ettersom jeg aldri vet når den skal komme. Men den er stabil, så det burde vel være enkelt å få litt oversikt over situasjonen. Aner heller ikke når EL (Har lært meg forkortelsen;) )er. Er dette noe jeg strengt tatt burde være veldig bevisst på? Er det naivt av meg å tro at ting "ordner seg av seg selv"?/Silla:) ← Først, velkommen til prøverne for du er en prøver. Det er mer av praktiske årsaker i forumet prøvere og ufrivillige barnløse ble slått sammen til et rom. Skulle stått en skråstrek der "prøvere/ufrivillig..." Noen kvinner hopper rett over dette forumet og går rett inn på gravidegruppen da de føler at de ikke har behov kanskje for å "si det høyt": vi skal prøve å bli gravide. Og, det er jo en kjempestor omveltning å erkjenne (ikke minst) for seg selv at : vi skal prøve å lage en familie vi Og nei, det er ikke "naivt" å tro at det åårner seg selv. Mange er heldige og bare tar seg en tre-fire omganger (noen ganger holder det med èn) omgang i senga og vips så er man gravid, mens andre må prøve litt fler ganger. Blir for all del ikke skuffet om det ikke skulle klaffe første gangen. Mht til EL så har du den (ved 28 dagers +/- syklus) ca 14 dager FØR forventa mens. Så da har du en liten pekepinn på når du er mest fruktbar. Jeg ønsker deg og din kjære LYKKE til med "barnelaging" ...og forhåpentligvis er du inne på gravidrommet om ikke lenge.
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Tusen takk Scorpina!! Nå skal jeg kose meg her inne med god samvittighet. Har mye å lære og mye å glede meg til!
Scorpina Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Vær så god Silla Og ja...du har MYE å se fram til!
Litle Lady Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 De fleste som beynner å prøve stresser ofte ikke med å tenke på eggløsning i begynnelsen... Det er vel helst når d begynner å "trekke ut" å begynner å ta litt tid at vi begynner å tenke over dette.. Den befinner seg forsåvidt midt mellom hver syklus så da får du først begynne å telle hvor mange dager din syklus er... å så finne dagen/dagene i midten der... bare husk å begynne å telle fra første menstruasjonsdag... Velkommen til forumet og lykke til!
Malama Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Ehh, nei, det gjør den slett ikke. For de som har en syklus på ca en måned er den sånn cai midt4n ja, men for de som ikke har det, så blir det bom. EL er i gjennomsnitt 14 dager før neste men. En plass mellom 10 og 18 dager før nste mens er den. Det vanligste er en plass mellom 12 og 16 dager før nste mens. Altså sånn ca midt på for de med en gjennomsnittelig syklus, som er 28 dager, og helt gjennomsnittelig el 14 dager før. Men jeg har f.eks hatt syklus på 64 dager. EL var 14 dager før mens (for DER er jeg gjennomsnittleig, jeg har el 14 dager før mens, men jeghr ikke mens en gang i måneden...) så el var dag 40. IKKE mindt på, som ville vært dag 32, men altså 14 dager før mens.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2006 #9 Skrevet 3. desember 2006 De fleste som beynner å prøve stresser ofte ikke med å tenke på eggløsning i begynnelsen... Det er vel helst når d begynner å "trekke ut" å begynner å ta litt tid at vi begynner å tenke over dette.. Den befinner seg forsåvidt midt mellom hver syklus så da får du først begynne å telle hvor mange dager din syklus er... å så finne dagen/dagene i midten der... bare husk å begynne å telle fra første menstruasjonsdag... Velkommen til forumet og lykke til! ← Takk Litle Lady! Ehh, nei, det gjør den slett ikke. For de som har en syklus på ca en måned er den sånn cai midt4n ja, men for de som ikke har det, så blir det bom. EL er i gjennomsnitt 14 dager før neste men. En plass mellom 10 og 18 dager før nste mens er den. Det vanligste er en plass mellom 12 og 16 dager før nste mens. Altså sånn ca midt på for de med en gjennomsnittelig syklus, som er 28 dager, og helt gjennomsnittelig el 14 dager før. Men jeg har f.eks hatt syklus på 64 dager. EL var 14 dager før mens (for DER er jeg gjennomsnittleig, jeg har el 14 dager før mens, men jeghr ikke mens en gang i måneden...) så el var dag 40. IKKE mindt på, som ville vært dag 32, men altså 14 dager før mens. ← Hmm, ikke rart jeg blir forvirret.. Jeg tror faktisk at jeg har EL på onsdag jeg.. Ut i fra slik jeg har forstått det da.. Er det for tidlig å ha sex i dag da tro?..
Litle Lady Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 Ik for tidlig med kos dagen i forveien nei..... er faktisk bare bra om "gutta sitter klar" når egget kommer.. De overlever jo gjerne opptil en uke også..
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2006 #11 Skrevet 3. desember 2006 Så lenge som en uke ja! Supert. Har en sambo som er mye borte. Han reiser i morgen tidlig og er ikke hjemme før på torsdag. Derfor er det "siste sjanse" i kveld..
Malama Skrevet 4. desember 2006 #12 Skrevet 4. desember 2006 I alle fall i opptil 5 dager (men normalt ikke stort mer enn 3) 1-2 dager før EL er den optimale tiden for sengekos for å lage baby det, så hopp til sengs
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2006 #13 Skrevet 4. desember 2006 Får ta en ny runde i kveld, før han reiser bort resten av uka! hehe..
angelou Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 2/3 dager før EL funker det Levende bevis jeg, lykke til
Chassi Skrevet 4. desember 2006 #16 Skrevet 4. desember 2006 Jepp Silla - og hvis det ikke skulle klaffe denne mnd så kan dere prøve neste mnd og ha sex annenhver dag fram til du har el. Det funka meget godt for meg
Impala Skrevet 4. desember 2006 #18 Skrevet 4. desember 2006 Hei snuppa og velkommen som prøver Sex mellom fra dag 5 før EL er smart, de sier vel annenhver dag for at det skal være noe futt i svømmerne Når det klaffet for oss i sommer så testet jeg ikke for EL, men vi hadde sex annenhver dag
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2006 #19 Skrevet 4. desember 2006 Hei snuppa og velkommen som prøver Sex mellom fra dag 5 før EL er smart, de sier vel annenhver dag for at det skal være noe futt i svømmerne Når det klaffet for oss i sommer så testet jeg ikke for EL, men vi hadde sex annenhver dag ← Hei vennen og takk! Gleder meg for å prøve nå altså.. Men jeg er litt "redd".. Er så redd for at det ikke skal gå. Men kan jo ikke tenke slik da! Sambo er jo mye borte på jobb i ukene, så annenhver dag blir vanskelig. Får bare satse på at det er noen fantastiske svømmere han har!..
Impala Skrevet 5. desember 2006 #20 Skrevet 5. desember 2006 Tror alle er redd for at det ikke skal gå jeg, så det beste er jo å prøve å la være og tenke på det, og ha sex når man føler for det Finnes flere som har supersvømmere, så det skal du ikke se bort fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå