Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo er et lite rotehue, men han har greid å fortelle meg at det skal være julebord med jobben hans i dag da, for en liten stund siden.. Men i går fortalte han meg at det skulle være formelt antrekk, og da blir det litt verre..

Vi lever bare på en inntekt siden jeg er student, og han betaler ned på litt lån dette året slik at vi er ferdig med det, derfor er det trangt.. Derfor har vi investert i en del skjorter og penbukser til han som han kan ha til hverdags siden han jobber som konsultent.. Og de bruker han med v-hals over..

Men formelt manneantrekk er vel dress? Eller kan han bruke skjorte og bukse siden det er det han har? Jeg har tatt ut noen skjorter som jeg synes er ekstra fine da, sånn han ikke får bruke til jobb, men til andre ting f.eks selskap eller noe..

Så det jeg lurer på er om det er fint nok for formelt?

Og så er det jeg da.. Jeg har jo hauger med klær, men jeg har jo gått ned mye i vekt det siste halvannet året når jeg har vært student, derfor har også jeg prioritert hverdagsklærne, siden jeg ikke ofte er på sånne tilstellninger, men jeg har 4-5 kjoler også da, hvilken skal jeg bruke?

1. Brun tubetoppaktig med veldig tynne stropper, med et tynt shiffonlag over med gullbroderier på, går til knærne omtrent og gullsko (kjøpte den i fjorhøst og så da bør den være julekjole?)

2. Rosa kjole lik den over med blå/sølvbroderier, litt mer utpreget sommerkjole siden den ble kjøpt i mai? Sølvsko til den

3. Svart stroppekjole med kryss bak ryggen, assymmetrisk skjæring nede, går nesten til knærne, med masse glitter på, og svarte sko.. Det blir voldsomt?

4. Rød kjole med stropper, ettersittende på overkroppen og lagvis masse skjørt, går til knærne.. Hvilke sko? Sorte?

5. Lang rosa kjole med empireliv med litt metallictrykk under puppene, med stropper.. Rosa sko med bling til?

Hva skal jeg velge? Kan jeg bruke kortere kjoler eller bør jeg velge den lange? :)

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formelt betyr vel at han bør ha dress og dressjakke... Jeg ville valgt den sorte kjolen var jeg deg. Kos dere :)

Skrevet

Mine tips :)

den brune kjolen høres jo fin ut,

og brunt er det jo masse av nå sammen med gull.

Svart er jo ganske sikker farge også da på julebord,

er vel kanskje litt inn med kjoler til knærne nå da..?

Visst den ser veldig pynta ut kommer det jo litt ann på hvor

julebordet skal være?Hotell,restaurant??

Rød kjole er jo også en julebord farge,da vekker du litt oppsikt kanskje?

Svarte sko er vel greit...

Tror kanskje jeg ville styrt unna rosa kjoler jeg da....

ikke akkurat julebord,men mere sommer kjoler som du sier.

mitt tips er brunt og gull ;)

Skrevet

Så det går an å bruke en kort kjole? Sambo mente jeg måtte ha en lang kjole, og den rosa lange kjøpte jeg til julball i fjor, men den er ikke spesielt julete, dessuten liker jeg best kort.. Lettere å danse og sånn da, hvis det er dans iallefall..

Det skal være på hotell..

Skrevet

Sort kjole slår aldri feil. Så den ville jeg godt for:)

Skrevet

Men på den sorte kjolen jeg har er det masse masse masse glitter.. Hadde jeg hatt en enkel sort kjole så hadde jeg valgt den, men når man ser ut som Gina G "Oo Aa Just a Little Bit" så blir det kanskje litt feil på julebord? :)

Kontordama skulle ha på seg kort kjole iallefall, så da vet jeg at det går an med kort kjole..

Gidder ikke å kjøpe dress og dressjakke til gubben som han aldri kommer til å bruke utenom julebord en gang i året.. Dessuten er han på slankern og da er det jo liten vits siden dressen ikke kommer til å passe neste år.. Vi må snu på hver en krone nå før jul, og dropper julegavene til hverandre på grunn av det..

Nå har jeg ikke lyst på julebord, vi er jo 10-20 år yngre enn resten og, så derfor blir det ekstra flaut å ikke følge dresscoden.. :(

Skrevet

Siden lang kjole ikke er ett must, så kan du jo gå for den brune. Den hørtes også veldig fin ut. Unsett tror jeg ikke kærne deres slår så feil an at noen bryr seg.

Han kan ha skjorte og pen bukse og du den brune kjolen. Kanskje har dere en skjorte som matcher kjolen din?

Skrevet

Jeg har pakket ned den brune kjolen og den sorte kjolen, og gullsko, sølvsko og sorte sko :) Da har jeg litt å velge mellom.. Kanskje et kjolebytte mellom rettene :P haha :) Neida, det ordner seg nok.. Tror jeg legger oppi en helt enkel svart tubekjole som sambo hater og, siden jeg får så stygge pupper i den og hoftene mine ser ut som en låvedør.. Sånn i tilfelle alt annet slår feil.. Jeg liker å være hjemme å kle på meg, slik at jeg har hele utvalget :P

Skrevet

Nå er det vel for sent, men samboeren din burde jo virkelig hatt en jakke. Jeg skulle til å foreslå at han kunne låne en av en kamerat.

Kanskje du skal tipse foreldrene hans om at han trenger en til jul?

Du sier man aldri får bruk for dress, men etterhvert kommer det jo til å bli bryllupsinvitasjoner, begravelser, nye julebord etc. Er han konsulent vil det heller ikke være feil å bruke jakke på jobben....

Jeg er for øvrig sikker på at du ble kjempefin, og det er ingenting i veien for å gå med kort kjole på julebord!

Skrevet
Nå er det vel for sent, men samboeren din burde jo virkelig hatt en jakke. Jeg skulle til å foreslå at han kunne låne en av en kamerat.

Kanskje du skal tipse foreldrene hans om at han trenger en til jul?

Du sier man aldri får bruk for dress, men etterhvert kommer det jo til å bli bryllupsinvitasjoner, begravelser, nye julebord etc. Er han konsulent vil det heller ikke være feil å bruke jakke på jobben....

Jeg er for øvrig sikker på at du ble kjempefin, og det er ingenting i veien for å gå med kort kjole på julebord!

Ingen fare! Det var folk i jeans og skjorte der, så vi skled rett inn i mengden.. De som hadde jakke tok den fort av uansett..

Han trenger ikke jakke nå siden han slanker seg, derfor er det uaktuelt å gå til anskaffelse av noe som ikke blir brukt før den er for stor.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...