momo Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Datteren min på 5 1/2 ønsker seg veldig snowboard, men jeg synes det er litt tidlig. Hva synes dere, hvor tidlig kan man starte med det? Jeg har sagt til henne at hun kan lære seg slalom i år og går det bra, så kan hun heller starte med snowboard til neste år.
Frida Frosk Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har hatt elever som har vært omtrent på hennes alder. For de fleste går det veldig greit, men er som regel en fordel at man har stått en del på ski tidligere.
momo Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Så da kan det kanskje være en fordel at hun står på slalom i år og heller starter med snowboard til neste år. Hun har stått på langrenn i noen år.
Frida Frosk Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Har hun veldig lyst så tror jeg at jeg ville latt henne prøve. Dere kan jo kanskje låne/leie utstyr en dag, så får hun forsøke. Prøver dere på egenhånd vil hun antagelig synes det er så vanskelig at hun går lei ganske fort(og da slipper du kanskje maset en stund ). Men er sikkert ikke dumt å la henne forsøke slalom først heller altså. Det ligger jo en del nærmere snowboard enn langrenn gjør. Så absolutt en fordel å ha prøvd det. I tillegg er det litt enklere å lære å stå på slalom enn snowboard.
momo Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2006 Tusen takk for svar!!! Da blir det slalom i år. Jeg er den eneste som har stått litt på snowboard, og denne vinteren er jeg gravid med mange kynnere, så jeg får ikke muligheten til og lære henne så mye i år. Faren hennes er flink i slalom, så da kan hun lære det i år. Da blir det slalomutstyr til jul i år, så får vi se om det blir snowboard neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå