Gjest Leiababe Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hvordan skal dere pynte juletreet i år? Gullglitter eller sølvglitter? Jeg tror nok mitt blir en salig blanding av alt mulig. Har noe ny og litt "fancy" julepynt, men også ting jeg laget da jeg var liten
Arkana Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Vi pynter treet med alt mulig rart. Alt fra spesiell og stilig pynt til ting vi har laget selv da vi var yngre. Synes det er fint, unikt og personlig, og vekker mange gode minner. Faktisk synes jeg slike "stilrene" trær, gjerne pyntet i bare et par farger, er triste og upersonlige. Sånn vil jeg aldri ha det.
Gjest Gjesta Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Vet ikke helt. Mulig jeg pynter med masse røde kuler, halmstjerner, lys og flagg? Det syns jeg er pent og enkelt, spesielt hvis treet er pent i seg selv. I fjor hadde jeg masse hvit julepynt på treet - engler, gammeldagse ornamenter i helt lyse farger og glittertråder. kanskje jeg går for "kaos-kosetre" med fargesprakende girlandere som barna har laget, og ellers det meste av alt?
Ciara Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Faktisk synes jeg slike "stilrene" trær, gjerne pyntet i bare et par farger, er triste og upersonlige. Sånn vil jeg aldri ha det. ← ...og akkurat sånn vil jeg ha det. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk blir maksimalister i jula selv om de liker det enkelt ellers Ingen fargeregler og så mye dill og dall som mulig. Jeg får vondt i hodet av det. (Og nå snakker jeg ikke om deg spesielt, Arkana )
lillesky Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Hvert år har jeg lyst til å ha maks to farger på juletreet (f.rks. rødt og gull), men så tar jeg frem julepynteskene, og der er det så mye fint at jeg bare MÅ pynte med ALT. Men i år skal jeg prøve altså. Men vet ikke hvilke to farger. Hvilke farger passer sammen?
**Anne*** Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Jeg bruker kun røde kuler og ellers juletrepynt i gull. Glitter bruker jeg ikke, for det har jeg ikke sansen for. Smak og behag.
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Jeg pyntet alltid juletreet med rødt og gull før jeg flyttet hjemmefra (det var jeg som pyntet fra jeg var 12 år), og i år skal vi ha vårt første jultre i egen leilighet. Har planer om å gå ut og kjøpe jultrepynt i rødt og gull som vanlig, det er liksom tradisjon for meg.
Gjest Leiababe Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Lurer på rødt og gull jeg også, men har litt lyst på glitter også.. og synes ikke gullglitter er så stas.. hmm.. what to do
Ugla Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Dersom jeg skulle starte med "blanke ark" hadde jeg valgt rødt og gull. Men når man har "samlet" julepynt i mange år; fra våre barndomshjem, fra vi var nygift og skulle lage vår første jul, fra barna var små, og en del hjemmelaget... Da MÅ jeg bare ha alt det "gamle", sånn som vi har hatt det i alle år... Og da blir det en "salig" blanding... Den kjæreste juletrepynten er den jeg har fra barndomshjemmet mitt... For meg er det viktig med tradisjon, minner og litt "nostalgi"...
lillesky Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Skal sjekke hva jeg har av rødt og gull.
Malama Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Dersom vi i det hele tatt skal ha tre, så blir det "lett kaos". For meg skal et juletre ha mange farger. Jeg har kuler jeg har arvet fra mitt barndomshjem, juler vi har fått, jeg vil ha glitter i flere farger, jeg har juletrelys med tre farger på lyspærene (gul, grønn og rød, i mitt barndomshjemm hadde vi også et par blå..., sørger selvsagt for en gul i stjerna på toppen)) Julepynt av glanspapir hører også til. Hver sin smak. For meg er "stilrene" juletrær noe som er i magaisner og butikker, upersonlig og "kaldt", men den som vil må selvsagt få lov til det. Om noen får "vondt i hodet" av min jul, så dem om det, men jeg må få lov til å like denne fargerike julen likevel
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Juletreet pyntes i rødt, gull og litt sølv. Jeg liker ikke glitter, flagg og hjemmelaget julepynt, så treet vårt er nok ganske stilrent.
Malou Skrevet 1. desember 2006 #14 Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hovedfargene blir i rødt og gull, med litt innslag av halm og andre naturmaterialer. Det skal ikke være for stilrent heller, bare litt... Det er første år jeg skal ha mitt eget juletre, så jeg blir nødt til å kjøpe litt ekstra pynt. Skal i allefall ha noen flere kugler i rødt/gull. Har ikke planer om å ha glitter. Endret 1. desember 2006 av Malou
Arwen Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har bare rødt og gull stort sett på treet, har ikke tatt med noe julepynt hjemmefra, så når man kjøper alt selv blir det fort sånn. Dessuten synes jeg det blir fint. Prøver å kjøpe en ny ting jeg faller pladask for hvert år sånn at ellosstartpakkepynten kan kastes. Den er ikke veldig fin etter 5 år.
Ginen Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har ikke hatt juletre etter at jeg flyttet hjemmefra. Derfor har jeg ikke noe hatt noe julepynt. Men jeg har kjøpt noen få kuler i sølv og noen i blått, og tenker det kan bli veldig fint i stua. Har turkise vegger, så altfor mye rødt blir helt feil i mine øyne. Har forresten ei stor juletrekule som jeg fikk i gave fra en kollega. Den erav isopor, og hun har festet paljetter i mønster med fargerike knappenåler. Den er kjempefin!
Gjest piaf Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror vårt tre er sted midt imellom det stilrene og det personlige/kaotiske - det er ihvertfall intensjonen. Jeg har endel rødt, gull, sølv og hvitt, rett og slett fordi det viser mest igjen mot den grønne granbaren. Ellers hvite lys og en hvit, gammeldags stjerne med lys i (de moderne er stygge). Og så er basisen fine kuler, gjerne litt unike (har feks noen nydelige i svart og gull, og en oval sak i resirkulert, blått glass), tynn lenke med gullperler som jeg henger i "tunger" rundt og rundt, og en del sløyfer i fint silkebånd med mønster i rødt, grønt og gull. Jeg synes det blir fint!
Gjest Leiababe Skrevet 1. desember 2006 #18 Skrevet 1. desember 2006 Ellers hvite lys og en hvit, gammeldags stjerne med lys i (de moderne er stygge). ← Hvor fant du denne stjerna? Leter etter en jeg kan ha lys i, men ikke en stygg en.. Sikkert individuelt dette altså, men lurer likevel
Gjest piaf Skrevet 1. desember 2006 #19 Skrevet 1. desember 2006 Hvor fant du denne stjerna? Leter etter en jeg kan ha lys i, men ikke en stygg en.. Sikkert individuelt dette altså, men lurer likevel ← Stjernen er ikke bare gammeldags, men gammel - jeg har arvet den, dessverre.
Karamba Skrevet 1. desember 2006 #20 Skrevet 1. desember 2006 Hovedfargene på vårt juletre er sølv, blått, rødt og hvitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå