Trebarnsmor Skrevet 6. februar 2003 #1 Skrevet 6. februar 2003 Jeg har på følelsen jeg får en gutt denne gang. Jeg har funnet to guttenavn og to jentenavn. Darrian eller Damian Nathalie eller Isabel Hva synes dere? Noen som har noen navn i tankene til deres barn?
Kleopatra Skrevet 6. februar 2003 #2 Skrevet 6. februar 2003 Personlig syns jeg guttenavnene var litt merkelig, men det kommer vel ann på øynene som ser Av jentenavnene syns jeg Isabel er veldig flott :D Andre navn: Silje, Kristine, Kristina, Helene, Helena, Maria, Katinka, Kaja Fredrik, Kristoffer, Alexander, Sander, Sindre, Simen Det er ikke lett, og helst skal man jo være enig med partneren.... Skrev opp en haug med navn jeg, men etter at gubben hadde lest lista var 95% borte Men, vi har bestemt oss nå (foreløpig ). Tror nok gutten vår skal hete Alexander. Jeg syns ikke det er så viktig at navnet er internasjonalt, at barnet er oppkalt etter noen. Det viktigste er at foreldrene syns navnet er fint og at de vil trives med det! Lykke til ! Klem, Kleopatra
Labella Skrevet 6. februar 2003 #3 Skrevet 6. februar 2003 Het ikke han gutten med "666" i bakhodet (veldig kjent skrekkfilm - husker ikke hva den het...) Damian? Gir ikke noe særlig gode assosiasjoner... Darrian - hmmm.... litt rart... Synes begge jentenavnene er litt for "sukkersøte", men Nathalie kan passere...
anka Skrevet 6. februar 2003 #4 Skrevet 6. februar 2003 Vi har allerede bestemt oss for hvilke navn vi skal ha. Blir det gutt skal han hete: Nicolai etter tip-oldefaren til min mann. Blir det jente skal hun hete: Emilie etter min oldemor. Håper bare det passer til barnet som kommer.
Trebarnsmor Skrevet 6. februar 2003 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2003 Jeg klarer aldri å finne et fint guttenavn.Jeg bestemte meg siden 1996 at hvis jeg får en gutt,skal han hete Adrian. Men en som jeg kjenner "stjal" det navnet. Jeg tenkte da på Darian,som er veldig likt og det er et veldig uvanlig navn i Norge. I England bruker de det navnet.Darren,i England,er et veldig vanlig navn.Derfor tenkte vi Darian.Mix mellom adrian og Darren. Damian.......gud jeg trodde alle hadde glemt Omen-filmen nå. Jeg faktisk falt pladask for det navnet da jeg så den filmen.Men det er jo bare en film til syvende og sist.-hadde jeg visst at Satans sønn virkelig heter Damian,ville jeg jo aldri tenkt på det Men jeg er så usikker. Jeg har to jenter med engleske navn:Caroline og Emily. Hva hadde passet til de to navnene????
Mamma til 3 Skrevet 7. februar 2003 #6 Skrevet 7. februar 2003 Dette blir litt for pjattete for meg..Er det viktig at navnene passer sammen? Hva mener du med å passe sammen?
Pearl Skrevet 7. februar 2003 #7 Skrevet 7. februar 2003 Er enig med andre her får litt asosiasjoner til djevel unge nå jeg hører navnet Damian. Jeg trodde at navnet hadde en spesiell betydning også som gikk i den retningen, noen som vet?? Det er mange navn som kan passe til de to du allerede har, jeg tenkte med en gang på Robin som gutte navn. Ellers kan du gå inn på statistisk sentralbyrås lister å lete etter kjente og ukjente navn, der kan du få vite hvor mange i landet som har de forskjellige navnene også. Selv er jeg glad i spesielle og helst korte navn. Men ikke i den sukkersøte duren, liker godt de gamle norrøne navnene som Birk, Brage osv, men det er så mange som bruker dem nå at jeg kommer til å se meg om etter andre navn når jeg blir gravid selv.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2003 #8 Skrevet 7. februar 2003 Damian betyr: NAME ORIGIN MEANING Damian Spanish Tame M Damiana French Untamed F Damiane French Untamed F Damien French Variant of Damon one who tames; subdues. The Belgian priest Father Damien gave his life helping the Hawaiian lepers of Molokai. 3rd Century St. Damian is patron of physicians.
Trebarnsmor Skrevet 7. februar 2003 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2003 Hva jeg mener med at de må passe sammen????? De kan jo ikke hete Caroline,Emily og Brunjulf eller Oddvar eller lignende. Det må være et navn som er lett å si på engelsk.Siden de er halvt engelsk og har familie i UK. Robin liker jeg ja. Men mannen min assosierer navnet med det ene og det andre.Som feks:Robin Hood Jeg skal prøve å overtale han da. :blunke:
Mamma til 3 Skrevet 7. februar 2003 #10 Skrevet 7. februar 2003 Jeg viste ikke at dere er halvt engelske og derfor vil velge internationale navn. Så det du mener med å passe sammen er at navnet skal være mulig å uttale på engelsk i tillegg til norsk? Hvis dette ikke er tilfelle, så ser jeg ikke hvorfor et barn kan ha et internationalt navn, mens det andre f.eks kan hete som i ditt eksempel Brynjulf eller Oddvar hvis dette er navn du syns er pene... Ikke meninga å kverulere, må legge til at jeg er jævlig plaget av pms om dagen.....
Gjest sexysadie Skrevet 8. februar 2003 #11 Skrevet 8. februar 2003 D må bli noe kort og greit noe i og med d at jeg har ett så helvetes lang etternavn
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. februar 2003 #12 Skrevet 8. februar 2003 Aldri i verden som jeg ville kalt ett barn for Damian- djevelunge. Nathalie er pent navn, Constance, Victoria likeså. Har sansen for klassiske navn. Milla
Gjest sexysadie Skrevet 8. februar 2003 #13 Skrevet 8. februar 2003 D viktigste synes jeg er at man må tenke på at barnet en dag vil bli voksne og da går d ikke an å renne rundt å hete Stina eller Kine el Stian.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. februar 2003 #14 Skrevet 8. februar 2003 Jeg lurer på hva som foregår oppi hodene til de foreldre som kaller barnet sitt for Ronny. Finnes det ett mer forutinntatt navn? Ronny lyser harrytass, barn med 6 ulike kvinner, bruktbilselger, småkriminell, rullingsrøyker og spillegal. Milla
Gjest sexysadie Skrevet 8. februar 2003 #15 Skrevet 8. februar 2003 Jeg lurer på hva som foregår oppi hodene til de foreldre som kaller barnet sitt for Ronny. Finnes det ett mer forutinntatt navn? Ronny lyser harrytass, barn med 6 ulike kvinner, bruktbilselger, småkriminell, rullingsrøyker og spillegal. Milla Hva lyser d av ett navn som Preben da?? Ronny er jo diminutiv av Ronald som har blitt ett "eget" navn En av verdens beste sangere heter jo Ronny. Eller Ronnie (Ronnie James Dio)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. februar 2003 #16 Skrevet 8. februar 2003 Preben er enten ridelærer i Bærum som har harvet over Märtha Louise eller en dansk homse med puddel i rosa latexfrakk når det regner. Milla
Kid-a Skrevet 8. februar 2003 #17 Skrevet 8. februar 2003 Halllo---- rullings er både billigere og bedre enn sigg... --> IKKE HARRY!!! Jeg synes Sindre er fint, Lars, Håkon, Eirik, Erlend og Åsmund er også fine navn. Ikke kall sønnen din for Damian. Kristian, kan du jo kalle ham, hvis det skal være internasjonalt. Kid
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2003 #18 Skrevet 8. februar 2003 Jeg lurer på hva som foregår oppi hodene til de foreldre som kaller barnet sitt for Ronny. Finnes det ett mer forutinntatt navn? Ronny lyser harrytass, barn med 6 ulike kvinner, bruktbilselger, småkriminell, rullingsrøyker og spillegal. Milla Kunne ikke vært mer enig!!
Lisle Skrevet 8. februar 2003 #19 Skrevet 8. februar 2003 styr unna typiske norske bondenavn som Trulte, Guttorm, Gaute, Gisle Gris. huff. ikke drit ut ungen ved å gi dem et slikt dustenavn! selv syns jeg Lisle er kjempefint (og neida det er ikke mitt eget navn!)
Gjest sexysadie Skrevet 8. februar 2003 #20 Skrevet 8. februar 2003 selv syns jeg Lisle er kjempefint (og neida det er ikke mitt eget navn!) Lisle Lisle .... Som i firfisle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå