Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet

hvor mye betaler du hos tannlegen? for undersøkelse, røntgen, borring av hull?

jeg betalte 1730,- forrige gang, for å borre ETT hull... og synes det var sykt mye. eller er det ikke det?

gangen før det betalte jeg vel 690,- (noe rundt der) for undersøkelse og røntgenbilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei,

når de drar fram borret koster det fort penger.

Men jeg lærte fort noe interresant her en dag, har flyttet til nytt sted for ei stund siden og fant ut at nå var det på tide å få sjekket statusen i gapet.

Tok en runde på gulesider og fant noen aktuelle, den første hadde ikke time før midt ute i Januar, så jeg gikk videre til neste. Der fikk jeg beskjed om at jeg kunne få time til en tannpleier, som så eventuellt kunne sende meg videre til en tannlege om det trengtest..

Jaja tenke jeg, fikk time en uke etterpå og var fornøyd med det..

På den store dagen møtte jeg opp klar for en runde lett tortur, bilder ble tatt, tannsten fjernet, missfargede tenner "høytrykksspylt" (!!) rene og hvite, skarpe kanter ble slipt og den fulle servicen var unnagjort på i overkant av en time. For dette betalte jeg den nette sum av 620 kroner, som jeg syntes var skremmende billig. Tatt i betraktning hvor lang tid tannpleieren hadde brukt og hva hun hadde rukket å gjort..

Uten at jeg vet det, inbiler jeg meg at det er billigere å dra til en tannpleier først og da særlig om det er snakk om null hull!!

Men sånn ellers er det absolutt dyrt å borre og herje rundt inne i munnen!!

Dette var kanskje ikke et vettugt svar, menmen..

Skrevet

Jeg betaler ca 600 for vanlig sjekk og vedlikehold og 950 per hull som må borres.

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg betaler ca 600 for vanlig sjekk og vedlikehold og 950 per hull som må borres.

Kommer nok helt an på hullets omfang (dvs antall flater - om det kun er på toppen av tanna, eller om du må fjerne en eller fjerne vegger samtidig).

Skrevet

Dra på tannlegehøyskolen! Der er det billig :Nikke:

Jeg opererte bort en visdomstann for to uker siden. Det kostet meg 620 kroner. Var der en uke tidligere for å ta bilder og en generell sjekk, og da betalte jeg 280 eller noe sånt.

Ulempen er at man ofte må vente lenge på venterommet. Begge gangene ventet jeg 45 minutter :forvirret: Men tannlegene og studentene er superhyggelige og profesjonelle. Og prisen gjør det jo ekstra greit å gå dit.

Skrevet

Gjør ikke noe at man må betale litt for borring. De fleste hull er selvforskyldte, hvis man ikke vil ha hull må man ta frem tanntråden, tannbørsten, tannkremen og munnskyllevæske. :overrasket: Og pusse morgen og kveld!

Gjest Fruktfat
Skrevet
Gjør ikke noe at man må betale litt for borring. De fleste hull er selvforskyldte, hvis man ikke vil ha hull må man ta frem tanntråden, tannbørsten, tannkremen og munnskyllevæske.  :overrasket: Og pusse morgen og kveld!

og det finnes de som gjør alt det her og fortsatt får hull :overrasket:

noen har sterkere tenner enn andre.

Skrevet
Gjør ikke noe at man må betale litt for borring. De fleste hull er selvforskyldte, hvis man ikke vil ha hull må man ta frem tanntråden, tannbørsten, tannkremen og munnskyllevæske.  :overrasket: Og pusse morgen og kveld!

Ja dette var jo et saklig svar! I følge din logikk så bør vel kanskje røykere betale for behandling av lungekreft, overvektige må betale for behandling av diabetes og hjerteinfarkt, og ikke minst, fødende mødre må betale for oppholdet på klinikken!

Jeg synes det er alt for dyrt å gå til tannlegen. Siden september har jeg vært der 5 ganger og jeg er ennå ikke ferdig. Jeg har fått fikset to små hull og måtte rotfylle et tredje etter at en plombe hadde falt ut. Nå må jeg sette krone på den rotfylte tanna. Dette kommer til sammen på rundt 13 000 kroner. Og jeg som alltid har tatt vare på tennene mine :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...