Lykkelig eks-frue Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Nok en gang har jeg som kunde undret meg over andre sure kunder. I dag sto jeg i kø i post-i-butikk. Det er en kasse der, den ene som står der må jo gjøre alt. Dette var rett etter arbeidstid og hele stedet var nok innom for å hente pakker eller betale regninger. Når posten selv i tillegg roter vekk pakker så er det nok ikke lett å stå der. Stort sett må jeg si jeg er meget fornøyd med servicen på senteret hos oss, uansett butikk. Alle kan ha dårligere dager. Men tilbake til de andre kundene. Det sto to bak meg i kø, og de gjorde ikke annet enn å snakke stygt om hun som sto i posten. Damen jobbet så kjapt hun kunne. Men sure kommentarer kom det bak meg i ett. Jeg kjente at jeg faktisk ble irritert, sjelden jeg gjør. Men synes den drittslengingen ble for mye. Snudde meg derfor for å be damene holde munn, eller komme tilbake utenom rushtiden om de hadde så inn i ****** dårlig tid. Da ble det stille. Men jeg kjente blikkene i nakken, og så ble det plutselig min tur. De ble nok veldig glade siden jeg haddde mye å gjøre på posten i dag
Gjest Miss Guided Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Godt sagt, det er mange som ønsker å si det men ikke tør. Det hender at jeg blir utsatt for folk som sniker i køen, i butikker, kiosker osv. og har jeg en dag med lite tålmodighet så pleier jeg å spørre om de har det veldig travelt siden de ikke kan stå i kø..... Noen blir bare sure, ikke flaue, men det bryr jeg meg ikke om siden de allerede har klart å gjøre meg sur med å snike.
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Synes det var bra sagt av deg. Hun bak kassa får jo ikke jobbet noe kjappere av at noen klager. Klage får en gjøre når personalet er treige...
brumma* Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Kjipe kunder er minst like irriterende som kjipe butikkansatte. Det finnes dessverre mange eksemplarer av begge "arter". Synes det var kjempebra at du sa fra, det skulle jeg ønske jeg var flinkere til.
ringblomst Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Mange som tenker det samme når det er lang kø, men stemningen i køene blir alltid enda dårligere når noen selvfølgelig skal klage høylytt. Synes det er helt utrolig over hva folk gidder å hisse seg opp for - køen blir ikke akkurat kortere av dette, etter som de samme personene absolutt skal klage til kundebehandleren pga treg avvikling og dermed bruker 5 minutter ekstra på dette.
Meaty Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Nok en gang har jeg som kunde undret meg over andre sure kunder. I dag sto jeg i kø i post-i-butikk. Det er en kasse der, den ene som står der må jo gjøre alt. Dette var rett etter arbeidstid og hele stedet var nok innom for å hente pakker eller betale regninger. Når posten selv i tillegg roter vekk pakker så er det nok ikke lett å stå der. Stort sett må jeg si jeg er meget fornøyd med servicen på senteret hos oss, uansett butikk. Alle kan ha dårligere dager. Men tilbake til de andre kundene. Det sto to bak meg i kø, og de gjorde ikke annet enn å snakke stygt om hun som sto i posten. Damen jobbet så kjapt hun kunne. Men sure kommentarer kom det bak meg i ett. Jeg kjente at jeg faktisk ble irritert, sjelden jeg gjør. Men synes den drittslengingen ble for mye. Snudde meg derfor for å be damene holde munn, eller komme tilbake utenom rushtiden om de hadde så inn i ****** dårlig tid. Da ble det stille. Men jeg kjente blikkene i nakken, og så ble det plutselig min tur. De ble nok veldig glade siden jeg haddde mye å gjøre på posten i dag ← Dette synes jeg var veldig tøft og bra gjort! Når man er ekspeditør varmer det veldig å få støtte fra kunder hvis en annen kunde har sagt noe ekkelt eller sårende. (nå vet jeg jo ikke om ekspeditøren hørte det som ble sagt, men av og til hører man sånne kommentarer som butikkansatt og da føles det veldig godt med litt forståelse) Endret 3. desember 2006 av Meaty
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Dette synes jeg var veldig tøft og bra gjort! Når man er ekspeditør varmer det veldig å få støtte fra kunder hvis en annen kunde har sagt noe ekkelt eller sårende. (nå vet jeg jo ikke om ekspeditøren hørte det som ble sagt, men av og til hører man sånne kommentarer som butikkansatt og da føles det veldig godt med litt forståelse) ← Helt enig. Jeg fikk noen takknemlige blikk da jeg satte en eldre herre med dress, slips og Statoil-kort (det var tydeligvis veeeeldig viktig, for han vifta iherdig med det) grundig på plass, og ba ham om å se til helvete å stille seg bakerst i køen som alle andre. Han "skulle bare" ha kvittering han. Og så var det jo så mange i kø foran ham. Stakkar. Så de andre kundene småflirte litt da han lusket bakerst i køen, og dama i kassa så ut som om hun hadde hatt lyst til å si det jeg sa selv.
Hobgoblin Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Når jeg treffer på andre kunder som oppfører seg dårlig, tenker jeg: Dette er folk som har så lav selvtillit at de må gå på noen som ikke har lov til å ta igjen... På nærbutikken vår, for en stund siden, så gikk bankforbindelsen i ettermiddagsrushet. Naturlig nok ble det milelange køer, og selvsagt er det irriterende å stå i kø - særlig når du er kjempesulten før middag. Det var to kasser åpne, og den ene ekspeditøren gikk for å ringe til Bbs. Dermed fikk en dame i den køen et raserianfall, og skrek til den andre ekspeditøren: "Hva med oss da? Skal vi bare stå her?" Ekspeditøren svarer høflig: "Jeg tror han kommer snart tilbake." Damen vræler: "Herregud - vet du ikke? Jobber du ikke her?" Hva skal man gjøre med sånne folk? Ta igjen på vegne av de butikkansatte?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Ekspeditøren svarer høflig: "Jeg tror han kommer snart tilbake." Damen vræler: "Herregud - vet du ikke? Jobber du ikke her?" Hva skal man gjøre med sånne folk? Ta igjen på vegne av de butikkansatte? ← Alle som jobber i samme butikk er jo en del av samme bevissthet og overordnede hjerne når de er på jobb, så hva en annen tenker og gjør har man jo full oversikt over til enhver tid... Jeg synes det er greit å ta igjen på vegne av dem som ikke kan gjøre det selv, når folk oppfører seg som idioter. Når det er sagt, så gidder ikke jeg å ta imot usaklig dritt fra folk selv om jeg er på jobb. Folk får to sjanser til å oppføre seg - ødelegger de begge så får de vite hvor skapet skal stå og at de kan få sjikanere konkurrenten neste gang.
Hobgoblin Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 Når det er sagt, så gidder ikke jeg å ta imot usaklig dritt fra folk selv om jeg er på jobb. Folk får to sjanser til å oppføre seg - ødelegger de begge så får de vite hvor skapet skal stå og at de kan få sjikanere konkurrenten neste gang. ← Enig i det - men jeg tror ikke at så mange deltidsansatte i en dagligvare TØR å gjøre slik. Dessverre...
Liskat Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 Når jeg må gir jeg kunder beskjed om å oppføre seg. For eksempel når noen 'bare skal prate med meg om et eller annet' så får det beskjed om at det er kø og for å få snakke med meg må de stille seg i køen, siden jeg ikke engang kan vite at det er meg de vil ha tak i når de stiller seg et annet sted. Hadde et par som kunder engang, som måtte opp i kassen igjen etter å ha vært og hentet noe på lageret, de mente at de hadde rett på hjelp før de andre i kassen og klaget fælt når jeg gav dem beskjed om å stille seg i køen. De mente jeg måtte ta dem først siden de mente jeg ikke var ferdig med dem ennå (i min bok er jeg ferdig med en kunde det øyeblikket de har fått kvitteringen og info om hvor lageret er, må de opp igjen så er det ny runde i kø, og de fleste kunder skjønner det). Da ble det til slutt slik at jeg måtte kjefte på dem og gi beskjed om at det er langt viktigere for meg og butikken at de ti som står i køen blir fornøyde, enn at det ene paret skulle få viljen sin. Til slutt hadde jeg helt seriøst lyst til å vri om nakken på dem... (men klarte på mirakuløst vis å smile og være blid med neste kunde) Så, ja, de i kassen kan også si ifra noen ganger, men det er veldig lettende når andre kunder gir beskjed så vi slipper. I butikken der jeg jobber har vi en slags policy om at hvis en kunde er altfor vanskelig å gjøre fornøyd, så er det uansett en kunde vi ikke ønsker å ha. Heldigvis er det ganske få av den typen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå