Gjest afrodite1980 Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Vel jeg har hatt briller på siden jeg var 16...er nemlig nærsynt og har skjeve hornhinner..Jeg har rett og slett mindreverdighetskompleks pga brillene...Jeg føler at jenter uten briller er mye finere og får mye mer oppmerksomhet av gutter. Jeg har prøvd med kontaktlinser men det gikk ikke (jeg fikk alvorlig irritasjon osv. og måtte bare kaste dem) og synskorrigering med laser er jo så sinnsykt dyrt at jeg ikke har råd til det de neste 5 årene minst fordi jeg må betale ned lånet jeg har først...og så har jeg hørt at det er risiko for komplikasjoner og at synet i noen tilfeller kan bli det samme igjen som det var før operasjonen... Så jeg må vel nok forsone meg med at jeg må gå rundt med briller hele tida... Jeg føler at de ødelegger utseendet mitt... Noen meninger? Vær ÆRLIG......
Amalie_85 Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Helt ærlig syns jeg briller er fint. Jeg ønsker meg nye briller. Men visst du sliter veldig med synet tror jeg det skal være mulighet for hjelp til å ta oprasjon ??? Eller noe....... Jeg er ikke helt på vidda når jeg sier det? :klø:
Gjest Deception Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Jeg synes briller er kult, hvis de passer i stil til stilen personen ellers har. Selv bruker jeg for det meste linser, men har i tillegg rammeløse briller fra Burberry. Men jeg har også lyst på litt "nerdete" briller med tykk, svart innfatning.
Irie Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Briller er fint så klart! Bruk tid på å finne briller som kler deg, og som du liker. Det kan ta litt tid, jeg brukte lang tid på å "tørre" å kjøpe briller som var litt typete og spesielle, men nå er jeg bare så fornøyd. Briller skal fremheve, ikke ødelegge
Drua Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Jeg synes også at briller kan være veldig fint
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Selv bruker jeg linser, men jeg har planer om å kjøpe meg et stilig brillepar når jeg får råd, og bruke det nærmest som et smykke. Altså synes jeg briller kan være utrolig fint. Det som er viktig er at du har et (eller flere) par du virkelig er fornøyd med, som framhever det fine i ansiktet ditt på en riktig måte. Selv er jeg ikke fan av "usynlige" briller, jeg synes briller skal være synlige, typete og rett og slett en flott accessoir. Men jeg forstår jo også frustrasjonen din. Det er selvsagt lett for brillefrie meg å skryte av briller, siden jeg ikke er avhengig av å bruke det daglig selv. Siden du er nærsynt forminsker de øynene dine, og det er jo skrekkelig upraktisk f.eks. i kulden. Er det lenge siden du prøvde linser? Det kommer stadig nye, og det kan jo hende at du i samarbeid med en optiker finner noen som passer for deg. Hvis du snakker med en øyelege, kan du kanskje også utforske muligheten for støtte til laseroperasjon. Her og nå er uansett det aller viktigste at du finner deg et brillepar som virkelig er deg! Og at du jobber litt mer å innse at det sikkert er overdrevne komplekser som gjør deg så usikker, og ikke realiteten...
Gjest Kermit Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Det finnes utrolig mange stilige brillepar der ute. Hvis man får hjelp til å finne en form eller farge som man kler, så kan briller være utrolig fint.
Lola83 Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Jeg synes det kan være pent med briller på kontoret..designerbriller da vel og merke, uten tykke glass..
Gjest Advena Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Har alltid likt briller, jeg. Husker jeg hadde lyst på det når jeg var barn. Nå bruker jeg lesebriller, og synes forsatt briller er fint.
nea Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 jeg har egentlig linser men tar ofte på meg brillene hvis jeg skal ut eller bare pynte meg.. Liker briller, en ser ofte mer sofistikert ut da.. Ellers er det billigere og etter som jeg har hørt bedre å ta laserkorreksjon i utlandet.. Finnes noe pakketilbud til tyrkia, med reise, opphold, guide og oprasjon for mye mindre enn det koster i norge... Er ett norsk selskap som samarbeider med leger i tyrkia.. Flere jeg kjenner som var strålende fornøyd med det opplegget.. Har desverre ikke mer info enn det nå sånn på stående fot..
Annabell Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Jeg synes briller kan være fint, men ta deg tid til å finne noen som passer til deg! Med tanke på laseroperasjon kan du nå få betaling i avdrag uten renter. Så betaler du litt hver måned et par-tre år istedenfor å betale alt med en gang
La Luna Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 jeg har egentlig linser men tar ofte på meg brillene hvis jeg skal ut eller bare pynte meg.. Liker briller, en ser ofte mer sofistikert ut da.. Ellers er det billigere og etter som jeg har hørt bedre å ta laserkorreksjon i utlandet.. Finnes noe pakketilbud til tyrkia, med reise, opphold, guide og oprasjon for mye mindre enn det koster i norge... Er ett norsk selskap som samarbeider med leger i tyrkia.. Flere jeg kjenner som var strålende fornøyd med det opplegget.. Har desverre ikke mer info enn det nå sånn på stående fot.. ← http://www.lasikreise.no/ Jeg synes briller er fint på noen, på andre ikke. Som de andre sier så er det viktig å finne et par som kler akkurat DEG. Eventuelt også ha flere par som du kan bytte på. Personlig liker jeg ikke å ha på meg briller, synes jeg ser mer med kontaktlinser. Briller hemmer litt av synsbredden. Har du prøvd flere forskjellige merker og typer kontaktlinser? Finnes jo både dag og natt-linser, månedslinser og dagslinser.
Gjest Tweek Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Noen personen passer briller, andre ikke. Men finner du er brille som passer deg perfekt er det jo kjempefint med brille!
Fashion.Faux.Pas Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Briller er kult, men det må være riktig design... Som ofte blir dyrere... Men fint er det ja!
Gjest Catwoman Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 Briller kan være kjempefint. Men det er viktig at man har det designet som passer til ansiktet, og riktige farger. Jeg synes det er fint med briller med litt tykk svart innfatning - men jeg kan ikke bruke det selv for det blir alt for hardt til meg.
Gjest Seeker Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 Jeg synes briller er spennende. De kan jo brukes som et smykke. Det kan lekes med stil og farge. Mye morsomt og stilig av briller. Om du ikke føler at du finner det rette selv så rådfør deg med en venninne som du føler har en god stilsans.
Ciara Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde briller fra jeg var barn og hatet dem. Så brukte jeg ikke briller i noen år, og nå liker jeg briller igjen. Synes det er stilig med typete briller, og jeg ser jo ut som jeg har 100 ekstra IQ-poeng Jeg tror ikke brillene har noe med gutte-oppmerksomheten å gjøre (eller kanskje hvis det dreier seg om VELDIG unge gutter), det tror jeg mer er en selvtillitsgreie. Da jeg hadde briller trodde jeg brillene gjorde meg så stygg som bare det, og skyldte på brillene for det manglende draget jeg hadde. Men da jeg fikk mer selvtillit fikk jeg også oppmerksomhet da jeg begynte med briller igjen. Så: Finn deg noen stilig briller som passer ansiktet ditt og som du selv liker, rett deg opp i ryggen og si til deg selv at du ser flott ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå