Gå til innhold

ut på date igjen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tjennis

Hei. Nå har jeg brytet ut av forholdet mitt, vært sammen i 6 år, og har en sønn, og opp i all fortvilelsen, så vet jeg at jeg har gjort det HELT rette.

Tenker veldig mye på barnet våres på 4 år, men tror han vil forstå når han blir større, at Mor og far ikke kan fungere sammen. Har tidligere forklart litt rundt forholdet, men lenge siden, har ikke så god tid å være inn KG, selv om det er den beste siden :ler: . Har vært ett forhold med sjalusi, og maktkamp, og jeg er ikke villig til å finne meg i dette lengre.

Men midt oppi alt dette her, Treffer jeg en kar som har alt jeg har behov for. Nesten litt for godt til å være sant :briller: , og vi var på date her om dagen, og jeg blir helt mo i knærne, men så er det noe som sier at dette er alt, alt for tidlig....Vet jeg burde få solgt huset, kjøpt leilighet, fått en ny plattform, leve livet litt, gå på kafe, etc etc, men hvis dette virkelig er mannen med stor M. bør jeg satse litt???? Er jo helt på tuppa :roll: . Var på date på Tirsdag, og jeg sendte mld i går, fikk ikke melding før i dag tidlig, og da hadde jeg ligget hele natten, og lurt på hvorfor han ikke hadde svart, og når jeg fikk mld ble jeg kjempeglad! Lurer på om han fortsatt vil treffe meg etc. Og så får jeg nedturen om alle disse følelsene med dette nylige bruddet med eks. Er bevisst på å ikke involvere ungen med noen nye menn.... Men jeg tror virkelig at får jeg tjangs på denne mannen, har jeg skutt gullfuglen......Nei dette ble litt rotete innlegg. Noen som har vært borte i dette, og har noen råd :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei,

jeg eri en ganske lik posisjon som deg bortsett fra at jeg ikke har barn...og ikke har truffet på Gullfuglen...enda.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det ene ekskluderer det andre. Da mener jeg at du bør ta deg tid til å kjenne på følelsene etter bruddet, gå på kafé, være alene - og samtidig finne ut mer med Gullfuglen (om han nå er det?). Men du trenger ikke forhaste det - hvis han er en såkalt "Gullfugl" så skjønner han at tempoet blir litt piano.

Det er litt typisk å dra med seg "kjærestevaner" inn i det nye. Man vil liksom formalisere tingene, kalle det noe, "kjærester" og det det innebærer. Være sammen hver dag, ringe hver dag, osv.

Kanskje du bare skal ta det litt med ro?

Det å bygge opp en selvstendig alene-tilværelse og venne seg til det i tanken og i praksis utelukker ikke en eventuell positiv utvikling med Gullfugl...

Lykke til, uansett...bare noen meningsutvekslinger fra meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å vente litt jeg ...så du ikke ubevisst bruker denne nye til trøst . Det vil være svært sårende for ham hvis det skjer. For barnets del så anbefales det også å vente .....et år har jeg hørt. Det er ikke lett når far må flytte - og så kommer det en annen istedenfor ....

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var i omtrent samme situasjon for snart to år siden. Hadde en datter på litt over året da det ble slutt. I perioden etter bruddet var jeg mye sammen med en gutt ( som jeg kjente litt fra før av), og kjemien bare stemte med en gang.

Tenkte også at dette var mannen med stor M, men hadde også second thoughts slik som du har. Men men, vi ble sammen en og en halv mnd etter bruddet, er sammen den dag i dag og har det rett og slett kjempefint!!! Og det blir oss to for alltid! :wink:

Det tok en stund før jeg introduserte ham ordentlig for datteren min, og da hadde vi på forhånd snakket en HEL del om hvordan han kom til å ta del i hennes liv, hvilken rolle han skulle få, hvilke forventninger som var der osv... De har et veldig godt forhold nå!!!

Så mitt råd til deg: føler du at kjemien stemmer,at du er sikker på at følelsene for xèn er over, og at du er klar for et nytt og berikende forhold, så hopp i det!! Men vær forberedt på at det er tøft til tider, å ha et forhold til en som ikke er barnefaren!

Og vær sikker på at dette ikke er en stormforelskelse som er over om to mnd.

Snakk med ham, mye! Og helst før dere tar skrittet og innleder et forhold!!!

Lykke lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffer jeg en kar som har alt jeg har behov for. Nesten litt for godt til å være sant :briller: , og vi var på date her om dagen, og jeg blir helt mo i knærne, men så er det noe som sier at dette er alt, alt for tidlig....

Tjena Tjennis

Når noe er for godt til å være sant, ja da er de det som regel. Kan det være så at han siger de tingene alle kvinner ønsker å høre, særlig du. Jeg synes du skal følge mavefølelsen din her.

Hvor lenge har du vært singel, jeg er litt redd for at du bytter ut Xn med en lik. Sjansen er stor at han kan være en kopi av Xn din om ikke en være.

Jeg siger ikke dette for å være stygg, men en kvinne som nyliges har brudd ut fra et forhold er meget sårbar. Mange hopper in i et nytt forhold av flere grunner alt for tidelig.

1. Klarer ikke å være alene

2. Savner Sex

3. Søker trøst

4. Søker trygghet

5. Søker oppmerksomhet

Jeg mener at du bør ta deg tid til å få stabilisert deg selv og dine følelser. Sen har du en annen aspekt, barnet dit. Er du virkeliken helt ferdig med Xn da? Ok han har et problem med sjalusi og kontroll, men det finnes å få hjelp for slike ting. Er ni villige til å satse begge to på å gi forholdet en ny sjanse? Om tvilen finnes der, ja da bør ni prøve en gang til. Og om den andre fyren er den med stort M, ja da klarer han av å vente en stund til.

Men jeg er litt skeptisk, alenemødrer er enkle å sårbare trofeer, og ulvene der ute venter bare på og score.

Tenk deg godt om, jeg vet flere kvinner som har vart i samme situasjon der utfallet har blitt alt annet en godt.

Jeg har et par spørsmål til deg:

1. Er han veldig åpen

2. Er han intens eller litt

3. Siger han mange flotte ting om deg, litt for mye kanskje

4. Har han fortalt noe om seg selv. Negative eller positive

5. Kommer han med kjærlighet erklæringer

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...