Tarí Númenessë Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Mini er 5 år og ønsker seg slalom utstyr. Jeg synes det er litt tidlig og har faktisk ikke øagt merke til hvor små ungen i bakken er. Når fikk dine barn slalomski?
Delfia Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Han fikk slalåmutstyr i fjor til jul.Da var han 4 år. Jeg kjører slalåm og brett selv og begynte da jeg var sju. Visst han har lyst på utstyr og har noen som kan følge opp i bakken så syns jeg ikke han er for liten. På de fleste alpinanlegg har de sele som festes mellom en voksen og barnet.Det er en fin måte å starte på.
Lourdes Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Stesønnen min var en 4-5 år da han begynte (gikk i barnehagen). Han er super skeptisk til det meste og han hylte bare skia bevegde litt på seg. Vi betalte da en instruktør til å lære han opp litt. Etter en halv time - tre kvarter var det som å ha med et helt annet barn å gjøre. Så fort gikk det før han var "mester". Det var helt rått. Barn lærer jammen fort. Det viktigste han lærte på den timen var å bremse og det å føle seg trygg. Nå er han 9 år og kjører både slalåm og står på snowboard.
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Jeg har stått på slalom så lenge jeg kan huske nesten. Pappa var snar med å spenne på meg skiene.
la Flaca Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 (endret) 5 å er absolutt ikke for tidlig etter min mening. Jeg var selv 3,5. Syns ikke det var for tidlig. Husker at det var skummelt, ja. Men lærte meg fort hvordan det skulle gjøres, og har hatt glede av kjøringa siden. Skal tidlig krøkes som god krok skal bli, vet du. Endret 30. november 2006 av la Flaca
Jane How Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Det er mange barn (ca 3 år?) i bakkene som er festet til en forelder med en snor (kjører foran forelder) 5 år er nok ikke noe tidlig, man må jo lære det en gang og desto tidligere, desto tryggere blir man raskt.
momo Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Jenta mi er 5 år og skal få lære seg og stå på slalom i år. Vi skal en uke til sälen i jula, så da skal pappan få lære henne det, men vi kommer til og leie utstyr til henne. Skal vi kjøpe så vil det koste rundt 3000 kr og vi må da ihvertfall bytte støvlene til neste vinter. Siden jeg er gravid og syk i hele vinter, så vet vi at det ikke blir tid til at hun får stå mye i år. Da får vi heller se om hun får utstyr til neste vinter.
Henna Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Har tenkt på dette selv. Kjæresten insisterer på at det er på tide denne vinteren at gutten, som snart blir seks, skal prøve slalom. Er skeptisk fordi gutten er veldig skeptisk til nye ting og forsiktig i alt han gjør og ser for meg at når skiene leer på seg så nekter han plent å prøve mer. Med etter det du sier Lourdes, om instruktør lurer jeg på om det kan være verdt å prøve med en instruktør med en gang. Så kanskje er det håp i vinter allikevel?
tuji Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Jeg kjenner flere som begynte da de var tre år.
Shoegal Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Jeg begynte da jeg var 5, og kunne sikkert ha startet enda tidligere.
Cumulus Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Hmmm. Lurer litt på en ting. Dere som har begynt med slalom til småttisene, står de på langrenn også? Eller er dette første introduksjon til ski? Vår jente på snart 5 1/2 har stått litt på langrenn, vi var faktisk på fjellet nå i helgen og da klarte hun for første gang å "knekke koden" på hvordan holde balansen nedover slake bakker. Mannen min vil at hun skal få prøve slalom, men jeg mener at hun bør bli tryggere på langrennski først. Hvorfor? Fordi jeg er oppvokst med langrennski på beina, appelsin og kvikklunsj i sekken og niveakrem på nesen. Tror nok jeg er villig til å innrømme at jeg er pittelittegrann gammeldags på dette, men hun er jo helt happy med de rosa langrennskiene sine, så hvorfor stresse med slalom??
Frida Frosk Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg begynte å kjøre slalom når jeg var to, så 5 er absolutt ikke for tidlig. Men lei gjerne en skiinstruktør til barnet. En times tid holder og jeg kan love deg at det vil dere ha mye igjen for. En god instruktør lærer han/henne å ploge, stoppe og svinge rimelig kjapt. Med foreldre som skilærere blir det oftest bare hyling. Endret 30. november 2006 av Frida Frosk
momo Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Her har snuppa stått på langrenn siden hun var 1 1/2 år. I fjor gikk vi på lengre turer med henne. Hun vil helst ha snowboard, men jeg har sagt at hun først må lære seg og stå på slalom. Synes snowboard virker litt mer skummelt og vannskligere og lære henne. Så klarer hun slalom greit i år, kan hun starte med snowboard neste år. Her er pappan hennes veldig flink på slalom, men han har aldri stått på snowboard. Jeg står både på slalom og snowboard, men jeg er ikke flink.
Tarí Númenessë Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 1. desember 2006 Takk for mange svar. Mini går på langrenn og har gjord det siden han var 2,5 år. da blir det slalom i år.
PenOgMuskuløsMedStorPenis Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 Jeg begynte da jeg var 5, og kunne sikkert ha startet enda tidligere. ← -Hohoho-! Det -må- jeg si!
Tvilling76 Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 Mannen var 3 år da han begynte. Jeg er 30, og har egentlig aldri begynt... Jr er 2, så neste vinter får han sitt første par med slalåmski. Langrennski står på ønskelisten denne julen. Han begynte å gå da han var 9 mnd gammel så han er veldig stødig til 2 åring å være..
Elmat Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 Den midterste av våre hadde slalomski på beina for første gang da hun var to år. Hun elsket det, men det var nokså slitsomt for meg som var gravid med nummer tre, og som selvfølgelig måtte kjøre med toåringen mellom beina og eller i sele. De to andre barna har vært rundt fire år, de har elsket det fra første stund, og de er brukbart flinke til å gå på langrenn også, blir gjerne med på en tur eller to i påsken. Tre, fire år er helt ok å begynne, men man må være forberedt på at det er et "slit" til å begynne med. Men det at vi tok den jobben da de var relativt små gjør at vi har stor glede av å stå og gå på ski hele familien, slalom er jo en ypperlig familieaktivitet.
Gjest niomi Skrevet 1. desember 2006 #18 Skrevet 1. desember 2006 Vi hadde med oss ei på 2,5 år til Hafjell i fjor, og det var for tidlig. Men i år er hun ett år eldre, så da går det nok bedre. Storesøster som i fjor var 6 år, var skeptisk til å begynne med (hun er skeptisk til alt nytt), men etter et par turer med onkel i barnebakken, begynte hun å kjøre alene, og syntes dette var helt supert! Men vi fikk ikke lurt henne med til noe brattere enn barnebakken, da... Selv begynte jeg å stå slalom som 5-6-åring. Da hadde jeg allerede gått på ski fra jeg var 2 år, og hadde god balanse, så lærte veldig fort. Kjørte vel røde løyper etter et par timer. Tok litt lenger tid å tørre det igjen da jeg begynte på igjen for et par år siden etter åtte års pause...
Delfia Skrevet 1. desember 2006 #20 Skrevet 1. desember 2006 Min kar har aldri hatt langrennski på beina og dette blir hans 2.sesong. (svar til h*n som lurte på d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå