Gå til innhold

Downlights

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte til ny leilighet, og der blir det installert downlights i taket i alle oppholdsrom. Men nå lurer jeg på hvilken type jeg skal velga da. Kan velge mellom hvit eller i børstet stål. Runde eller firkantede. Hva ser penest ut?

Siden det blir i hele leiligheten så er jeg litt redd for at det blir litt i overkant om jeg velger den mer synlige typen i børstet stål. Hvitt blir liksom litt mindre synlig. Men tror jeg synes stålvarianten er finest. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hva slags tak er det? Er det tretak, er det malt, hvilken farge?

Har tretak og runde, børsta downlights. De synes praktisk talt ikke. Og når de står på ser du ikke annet enn lyset uansett.

Husk også at hvitt ikke er hvitt, kan kanskje bli litt rart med gulnede downlights (har ikke hvitmaling lett for å gulne, spesielt når den blir varm?) på hvitt tak. Jeg ville gått for børsta stål.

Skrevet

Gå for runde. Firkantede ser ikke så pent ut.

Børstet er finere enn hvit, og mye lettere å rengjøre.

Skrevet

Ville absolutt valgt runde i børstet stål!

Skrevet

Runde i børstet stål! Hvit kan sikkert lett bli stygt og se "billig" ut?

Skrevet

Taket er lyst, men det kan jo godt hende at hvitfargen i downlightene er annerledes ja. Og mulig at hvitfargen kan bli misfarget pga varmen fra lysene. Hmmm, kanskje jeg går for de i stål.

Skrevet

Vi har runde i stål. Jeg ville tenkt litt på hva slags utførelse du har på ting ellers i huset. Vi har bøsrtet stål på andres lamper, inkludert lysekronene, og dørklinker.

Har du blanke overflater på detaljer i huset ville jeg gått for spotter i krom, ellerblank polert stål, hvis ikke børstet.

Skrevet

Det var jo veldig fine bilder du hadde der, Vanedis. Noe sånt kunne jeg gjerne tenkt meg selv. Men min leilighet er litt mere tradisjonell da, er usikker på om firkantede passer så godt inn der. Skal absolutt vurdere det du foreslår, iallefall til mitt neste leiilighetsprosjekt. :)

Skrevet

Signerer på de andre her: runde i børstet stål. Det er ikke tvil.

Hvite downlights ser ut som plastikk, billig skit.. Firkanta har jeg aldri sett i noe hjem..

Skrevet

Jeg ville og valgt runde i børstet stål. Det har vi.

Skrevet

Vi valgte hvite (lakkert stål) da vi pusset opp den forrige leiligheten vår, og jeg var veldig glad for det i ettertid. Hadde hvite takplater og downlightsene syntes ikke. Jeg synes stål mot hvitt ser rotete ut.

Skrevet

Vi har hvite, firkantede i stua og i stål i gangen. Begge rommene har hvitmalt paneltak. De hvite ser man nesten ikke og de i gangen tar igjen ståldetaljer på trappa vår. Begge deler fungerer fint synes jeg.

Skrevet

Runde i børstet stål, det ville jeg valgt ihvertfall..

Skrevet

Ville bare si at valget falt på runde downlights i børstet stål. Nå er de ferdigmontert og jeg er superfornøyd. Det ble skikkelig bra i nyleiligheten. Tuuusen takk for svar alle sammen, dere er jammen gode å ha i en rådløs situasjon. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...