Gå til innhold

Hvor lang tid før dere fikk relevant jobb

Ciara

Anbefalte innlegg

Gjest LilSweetie
Bare av nysgjerrighet: kan man begynne på doktorgrad hvis man fikk en dårlig karakter på hovedoppgaven/Masteroppgaven? Du nevner jo her at du fikk det pga. stress med full  jobb/studier på samme tid (hvilket jeg forstår veldig godt skaoer veldig stress!), så jeg bare lurte...

Jeg tror ogsaa at det varierer. Fra de fagfeltene jeg kjenner til kan det spille inn, men det er det siste som vurderes. Det som er det klart mest avgjorende er prosjektbeskrivelsen, om den er god, kan knyttes opp til et prosjekt, noen har sagt seg villig til aa veilede den, at den er gjennomforbar osv. Har man veldig daarlig karakter paa masteroppgaven kan det nok bli mott med skepsis, men det klart viktigste er som sagt prosjektbeskrivelsen. Og god karakter paa masteroppgaven forer deg ikke til phd alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på jobbintervju og fikk tilbud om jobben 2 måneder etter eksamen og begynte der etter 3 måneder. Er utdannet innen realfag.

Jeg var også veldig bekymret for om jeg skulle få jobb, men det gikk heldigvis mye raskere enn jeg hadde fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Selv om det ikke er noen av dere som har utdanning innen samme fagfelt som meg så er det veldig godt som masterstudent å lese at folk får seg jobb! Jeg håper virkelig det skal gå like greit for meg når jeg er ferdig i mai 2008. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...