nudibranch Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 hei! jeg har kjøpt en kjole tenkt for julebord med tube-topp (knutes bak nakken). Den satt ganske bra, har lengde ned til kneet. men jeg lurer på om tubetopp får en til å se slank eller stor ut? Jeg er en str XL/42, og er kjempeusikker om jeg ser større ut med den kjolen. vel ser man bredskuldret ut, men ettersom jeg har timeglassfasong med muskler så er ikke det den største bekymringen... men altså; tube top; flaterende eller ikke? Fint om noen har lyst og mulighet å svare
Bex Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Hei Man ser gjerne litt større ut når skuldrene og overarmene er bare. Men man kan da ikke alltid gå i det som ser aller best ut?? Jeg har selv skikkelig timeglassfigur, og var nettopp i bryllup, og da brukte jeg en stroppeløs kjole. Hadde sikkert vært mer kledelig med 3/4 ermer, men følte meg skikkelig fin. Og når man føler seg fin, er man fin synes jeg!! Fikk hvertfall masse komplimenter for antrekket. Du kan jo eventuelt teste ut med et kraftig smykke, da blir det ikke så mye hud.
nudibranch Skrevet 30. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2006 ser jo at jeg har bommet skikkelig på navnet! mente halterneck... hehe, alle disse motenavnene... noen som vet om man blir tynnere eller tykkere? Ja, bør jo tenke på om jeg føler meg fin eller ikke... men lurer likevel!
Gjest glamourgirl Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Svært vanskelig å svare på hvordan andre, en aldri har sett, ser ut i en kjole man heller ikke har sett. Eneste jeg tenker på ang halterneck er at man bør ha rett og pen holdning, så man ikke ser hengt ut, og en god BH. Ellers mener jeg at man ser ut som man føler seg. Er du virkelig usikker, må du nesten spørre ei venninne som kjenner deg, og er ærlig. (dessuten er vel ikke 42 XL, hva er da str 44, eller 50?)
nudibranch Skrevet 30. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2006 hmmm... dere har så rett... Men XL er ofte for lite til meg, selv omjeg er en 42 (kan til nød presse meg inn i 40). Mange butikker fører str som sier at man er XL i 40, L i 38, M i 36 etc Jeg har faktisk av og til prob m å finne store nok klær... Andre butikker har str 46 som XL. så det stemmer vel ikke om man definerer sin str ut fra M/L etc...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 hmmm... dere har så rett... Men XL er ofte for lite til meg, selv omjeg er en 42 (kan til nød presse meg inn i 40). Mange butikker fører str som sier at man er XL i 40, L i 38, M i 36 etc Jeg har faktisk av og til prob m å finne store nok klær... Andre butikker har str 46 som XL. så det stemmer vel ikke om man definerer sin str ut fra M/L etc... ← Hvilke butikker er det? For meg er S 34/36, M 38/40, L 42/44, XL 46/48 osv, og sånn tror jeg det er i de fleste butikker. Kanskje ikke Bik Bok (som ikke bruker 34, 36 osv så vidt jeg vet, men bare S,M,L osv), men det er fordi de er så himla små i str. da.. Hvor har du kjøpt kjolen din?
Gjest Miss_alexandria Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Svært vanskelig å svare på hvordan andre, en aldri har sett, ser ut i en kjole man heller ikke har sett. Eneste jeg tenker på ang halterneck er at man bør ha rett og pen holdning, så man ikke ser hengt ut, og en god BH. Ellers mener jeg at man ser ut som man føler seg. Er du virkelig usikker, må du nesten spørre ei venninne som kjenner deg, og er ærlig. (dessuten er vel ikke 42 XL, hva er da str 44, eller 50?) ← I følge størrelsekartet til Lene V og Vero Moda er faktisk størrelse 42 en XL. Ganske sjokkerende spør du meg... Jeg synes det har kommet så små klær som er størrelse L og XL at jeg snart ikke tror at jeg passer klærene. Venninnen min og jeg var og shoppet forleden dag. Hun er som regel xs/s og hun måtte opp i Large for at genseren skulle passe... Og da passer ihvertfall ikke noe i den butikken meg! Er nesten som jeg tror jeg har gått opp i vekt hver gang jeg er å prøver noen klær. Unntaket er jo Lindex, H&M og kappahl hvor jeg omtrent drukner i klær størrelse L...
Gjest Catwoman Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Jeg ser for meg at halterneck virker forstørrende på skulderprtiet, altså at det lett kan se ut som du har bredere skuldre? Men det er mulig jeg tar feil. Men selv om du er størrelse 42 trenger du jo ikke ha brede skuldre.
brumma* Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Tja, jeg synes kanskje jeg "blir" litt større over skuldrene med halterneck. Har alltid fått masse komplimenter for den typen kjoler da, så kanskje det bare er jeg som ser det... Jeg sliter uansett med å finne fine kjoler med litt ermer, så det blir nok halterneck på meg i år også. Hvis du synes den ser bra ut på synes jeg du skal gå for den!
Badlands Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Halterneck er så fiiiint... Selv har jeg for store bryst til at det går an. Synes det ser så vulgært ut på meg og helt umulig å finne bh som går an å ha på seg til det. Men der er veldig lekkert på andre! So go for it!!!
nudibranch Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har også store pupper; fant BH som kunne gjøres om til halterneck på Lindex i str 80 DD (bruker vanligvis 75F. skjønner forsåvidt ikke at jeg bruker den str, for det høres helt enormt ut! og de er ikke sååå store) Kjolen har ikke så altfor stor utrigning, det synes jeg kan se vulgært ut med store pupper ja... Huff, får bite i det "sure" eplet, ender vel med at jeg tar en av de gamle kjolene likevel For de som lurer så er det en halterneckkjole fra Bik Bok, sort med japan-damer på
Gjest glamourgirl Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Jeg mener å ha hørt at halterneck er pent til store bryster. Men jeg har aldri funnet en som passer selv. Når det gjelder størrelser, er jeg fortsatt like blank, miss Alexandria, handlet i dag, og kjøpte plagg i S, M, 40 og 42
Wildy Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Halternecke flott! Men det å finne gode bh-er til å ha under kan være vanskelig.Jag har en sånn multisak fra Lindex med en million stropper som kan festes på ulikt vis, og den funker godt under halterneck.Når jeg finner ut av hvilke stropper som skal hvor; like stor utfording hver gang jeg gjør om på systemet... Men størrelser er virkelig et kapitel for seg selv. Jeg hadde en seriøs shopping-runde i dag, og kjøpte klær i alt fra 38 til 44....... Så her er det M,L og XL i salig blanding....
Gjest glamourgirl Skrevet 1. desember 2006 #14 Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hvis du bor i Oslo, sverger jeg til La Lina for å finne god BH. Ellers Wildy, så skal det ikke være lett å skjønne hvilken størrelse man er Endret 1. desember 2006 av glamourgirl
Gjest Bøllefrøet Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 Om det var XL fra Bik Bok så tror jeg ikke du er så stor akkurat at det er noe ille akkurat (jeg er 38 på f.eks vero moda, og må ofte bruke L på Bik Bok), så vil si som noen andre her; Go for it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå