Gå til innhold

slalom utstyr

mamma til to

Anbefalte innlegg

hei,

vi er en familie på fire som er veldig glad i friluftsliv, sommer og vinter. vi ser frem til snøen kommer nå, og skal ut på ski. våre to små fikk i fjor prøve slalom med lånt utstyr, det var suverent!

så nå har vi jo langrennutstyr til alle fire, men så har vi lyst på slalomutstyr også... hvordan gjør dere det? det koster jo 1999 for ski, bindinger og sko til barn, så må de ha hjelm (kan de bruke skjøytehjelm??), og så må vi jo ha minst ett sett voksenski + + utstyr. vi leide voksenutstyr i fjor, men det var jo rådyrt, 500 kr. for 2 dager....

hvordan gjør andre familier det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk med nærmeste alpinanlegg.Der henger ofte lapper om brukt utstyr til salgs.

Det blir jo ganske dyrt å kjøpe nytt til hele familien så det kan lønne seg å sjekke litt rundt på nettet eller i aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gir ikke så dyre julegaver vi.... og hvordan er det å gi brukte støvler ?? jeg er veldig forsiktig med å la barna arve sko da alle har ulike ben. men slalomstøvler er kanskje ok å arve?!?

vet litt lite om dette jeg, for jeg står ikke slalom selv (tør ikke :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gir ikke så dyre julegaver vi.... og hvordan er det å gi brukte støvler ?? jeg er veldig forsiktig med å la barna arve sko da alle har ulike ben. men slalomstøvler er kanskje ok å arve?!?

vet litt lite om dette jeg, for jeg står ikke slalom selv (tør ikke :ler:  )

Er nok ingen forskjell på å kjøpe brukte slaomstøvler enn å leie. Tror hvis du kjøper brukt utstyr er de nok mindre brukt enn de som man får leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i byen har den ene slalomsklubben skibytte/salgsdag.

Unger i den verste voksealderen trenger bare brukt utstyr.

Endret av Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som gjerne blir lite slitt er det slalomutstyr. Med mindre du kjøper noe som har gått igjennom 2-3-4 barn som "bor" i slalombakkene. Men det vil jo du se på utstyret vil jeg tro... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut finn.no skulle ikke forundre meg om du finner noe ok brukt. Hadde ikke nølt med å kjøpe brukt utstyr. De skal jo ikke bruke støvlene til hverdags, akkurat. Sjekk bare ar bindingene er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brukt utstyr gjennom hele oppveksten. Og jeg bodde i bakken fram til jeg var 15-16 år.

Jeg har brukt utstyr nå, også. Pent brukt en sesong - du verden så mye mer man får for pengene i forhold til nytt utstyr! Nå har jeg hatt disse skiene i 3 sesonger selv, og de har fortsatt flere år igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøper vi nytt utstyr til datteren våres til jul.

Mannen har utstyr fra før av, og jeg er gravid i hele vinter, så jeg trenger ikke ennå.

Kjøper nytt til jenta vår da vi får en til som kommer til og arve.

På xxl har de skipakker til barna fra 1190, så der kan dere jo få det litt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er mulig, dvs ikke som julegave - Vent til januarsalget og se om dere kan få gjort noen røverkjøp der. Det har vi tenkt å prøve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...