Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2002 #1 Del Skrevet 25. mars 2002 hei på dere! jeg er 17 år gammel er 172 høy og veier 53,5 kilo er dette normal vekt? vilikke legge på meg og vil være normal tynn! hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kallisticat Skrevet 25. mars 2002 #2 Del Skrevet 25. mars 2002 Du kan uten tvil legge på deg noen kilo ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leslie Skrevet 25. mars 2002 #3 Del Skrevet 25. mars 2002 hva er egentlig en typsik normal velt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2002 #4 Del Skrevet 25. mars 2002 Hvis du er fornøyd med deg selv slik du er nå, så er det jo ikke noe problem. Hvis du er slik fra naturens side. Men det sies at normalvekt skal være eks. 1.60 - 60 kilo osv. Kommer an på benbygning ogsån det, da. Du kunne godt ha lagt på deg noen kilo uten at det hadde vært noen krise! Vær stolt av deg selv, og slutt å fokusere på vekt. Skjønnhet kommer innenfra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2002 #5 Del Skrevet 25. mars 2002 Hvis du er fornøyd med deg selv slik du er nå, så er det jo ikke noe problem. Hvis du er slik fra naturens side. Men det sies at normalvekt skal være eks. 1.60 - 60 kilo osv. Kommer an på benbygning ogsån det, da. Du kunne godt ha lagt på deg noen kilo uten at det hadde vært noen krise! Vær stolt av deg selv, og slutt å fokusere på vekt. Skjønnhet kommer innenfra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2002 #6 Del Skrevet 25. mars 2002 oi to ganger! nei jeg er ikke fornlyd med meg selv! vil bli tynnere! tenker konstant på det men klarer det ikke! benbygging? de er lange og tynne... så hvis normal vekt for 160 er 60 kilo da er normal vekt for 170? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 25. mars 2002 #7 Del Skrevet 25. mars 2002 Du kan stille 10 nakne kvinner ved siden av hverandre-de ser helt like ut men veier forskjellig. Jeg er 1.76 og skal liksom veie 76 kilo??? neppe det nei.Jeg er 67 kilo men trives best på 65 - 63 kilo. "Regelen" er 160 høy ca 50 kilo-170 høy ca 60 kilo osv. trekke av 10.Men din vekt er den DU TRIVES med! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svima Skrevet 26. mars 2002 #8 Del Skrevet 26. mars 2002 så jeg som er 155 skal da veie 45 kilo til normalt? synes det er altfor lite jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #9 Del Skrevet 26. mars 2002 Hei!! Jeg er 1.76, kraftig beinbygning...så de har nok mye av skylda for at vekta mi er oppi på 67kg. Alle syns jeg er tynn som en strek, så jeg vet ikke helt jeg. Det viktigste er jo at man må godta seg selv som man er. Det er jo Gud som har skapt deg, ikke deg selv...da hadde sikkert alle ordna og fixa på ett eller aant. Ingen er 100% fornøyd med seg selv uansett!! Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #10 Del Skrevet 26. mars 2002 er uansett ikke fornøyd med meg selv slik som jeg er!kan godt ta av noen kilo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 26. mars 2002 #11 Del Skrevet 26. mars 2002 Kjære Anonym 17år Hva er det som gjør at du føler at du kan godt slanke deg? Er det selve vekta di du tenker på, eller syns du noen deler av kroppen er for tykk? Jeg syns du høres helt fin ut jeg! Trener du til vanlig? Det er ofte vi føler oss feite og dvaske, men kanskje det er nok å bare *stramme* opp litt? Ut å gå,jogg, sykle eller hva som helst, det er bare sunt det!!! Om du har sunt kosthold med god blanding av fisk,kjøtt,grønnsaker og frukt så kan godt spise som du bruker. Ikke begynn med slankepulver/tabletter osv, tror det er bare tull jeg Jeg er 26år, 167cm og veier nå 61kg. (Gikk opp 25kg i svangerskap, vanskelig å få bort de siste kiloene...) Da jeg var på din alder veide jeg ca 52-53 kg, men var ikkr helt fornøyd. Men NÅ når jeg ser bilder av meg fra den tida: herregud så tynn og fin jeg var! Enn om jeg kunne vært fornøyd der og da, og sluppet dårlig selvtillit pga den dumme innstillingen min! Bortkasta tid spør du meg! (Ikke lett å se det i her-og-nå situasjoner, men prøv å se det positive med kroppen din. Se på alle ungdommene rundt deg, ER de virkelig så tynne som du kanskje tror da?) Håper du blir fornøyd med hvordan du er, jeg er sikker på at du er ei FLOTT jente! Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 26. mars 2002 #12 Del Skrevet 26. mars 2002 1.60 og 60 kg? Vel.. Jeg er 1.77 og veier 68 kg, alle sier jeg er tynn som en strek. men har kraftig beinbygning, og litt bredskuldret. Jeg tror ikke det er en regel om hvor mye du må veie forhold til høyden din! Men, selsakt det finest jo noen som er 170 og veier 55 kg..da.. De kan jo godt legge på seg litt, om ikke det er fornøyd med seg selv. Og ikke holder på å slanke seg!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #13 Del Skrevet 26. mars 2002 Herregud!!! 160cm = 50 eller 60kg? Enn hvis du er 70kg da? Jeg er 162 høy og veier 68 kg. Har tung beinbyggning og litt muskler, men er tynn... Str.36 i klær! Føler meg jo skikkelig overvektig etter å ha lest dette... Glad jeg har såpass selvtillitt at jeg ikke tar meg nær av det! Ingenting som er riktig vekt i forhold til høyden, vi er alle bygd forskjellig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 26. mars 2002 #14 Del Skrevet 26. mars 2002 Du er undervektig og bør antagelig legge på deg. Vel og bra at det er individuelle forskjeller, men du har en BMI på 18 og det er altfor lavt. Normalt er mellom 20-25. (BMI regner du ut sånn: del vekten på kvadratet av høyden: 53,5/(1,72*1,72)) Hvis du ser deg selv i speilet og ser en dvask og stygg kropp er det to forklaringer: Enten at du er litt "løs i fisken", og bør trene mer. Tren i så fall styrketrening for mage, rumpe og lår, osv. Det er mulig du legger litt på deg i kilo da, men husk at muskler veier mer enn fett, så stramme fine lår veier MER enn dvaske og feite. Den andre forklaringen er at du har problemer med forholdet til din egen kropp. I så fall bør du få hjelp til dette. Snakk med helsesøster eller andre. Det er forferdelig lett å glippe inn i anorexi på din alder, og tro meg, det unner jeg ikke min verste fiende!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #15 Del Skrevet 26. mars 2002 Hei! Jeg har samme høyde som deg, men veier et par kilo mer. Veide 53 kg i fjor og da var jeg passe fornøyd.. Målet mitt er og komme ned i 53-54 kg til sommeren. Vel, anyway, misunner deg=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #16 Del Skrevet 26. mars 2002 det som er er at jeg ønsker meg en flat mage hvor magemusklene virkelig synes! også har jeg et høyt ønske om å kunne klare å gå ned til 50 51 kilo! det skal nok bli vanskelig men skal alltids prøve! når vi først snakker om det, hvordan er det mulig å kunne få en slik mage? jeg tenker da på magemusklene!? jeg har ikke tid eller råd til noe treningssenter, men holder det med mange mange mageøvelser, situps osv hver dag? noen gode råd og erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 17. april 2002 #17 Del Skrevet 17. april 2002 Synes ikke vi jenter skal ha en mage som ser ut som en sixpack. Vi skal være litt runde vi, det er guttene som skal vise muskeler på magen. Du trenger ikke å gå ned noe som helst, du er sikkert fin nok som du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pus Skrevet 17. april 2002 #18 Del Skrevet 17. april 2002 Kjære jente på 17 år. Du må ikke finne på å gå ned noen kilo, du har INGEN kilo å gå ned. Du skriver at du vil ha vaskebrett mage, men det er ikke naturlig for oss kvinner å få. Siden du er så ung som du er, vil det antagelig være enda vanskeligere. Men hvis du virkelig vil jobbe for å få fast mage, så kommeer du til å gå opp i vekt, fordi muskler veier mye mer enn fett og kroppen trenger mer mat for å kunne bygge muskler. Du kan altså ikke slanke fram en fast mage.. Det er viktig at du spiser sundt og får i deg den næringen du skal ha ellers så kan du risikere å ødelegge kroppen din. Finn på aktiviteter som gjør deg glad, bruk tiden i lag med venner som ikke bare snakker kropp og smil til livet. Det egentlig godt Snakk med helsesøster, det er det jeg vil råde deg til. _________________ Pusekatten 1212[ Dette Innlegg er endret av: Pus den 2002-04-17 15:02 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 17. april 2002 #19 Del Skrevet 17. april 2002 Hei! Jeg er 22 år, er 1.73 høy og veier 55 kg -det synes jeg er for lite! Jeg prøver å legge på meg, for jeg ser på bilder av meg selv at jeg ser spinkel ut. Jeg så nettopp et bilde som en venn tok av meg i fjor sommer sammen med ei jeg kjenner som har slitt med spiseforstyrrelser, og jeg så tynnere ut enn henne!! Dette synes jeg var ubehagelig! Stort sett tenker jeg veldig lite på vekt, men siden du gjør det med dine få kilo, så virker det ikke som du har en helt sunn (les: frisk) holdning. Uansett: det er opp til deg å avgjøre, og evt gjøre noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #20 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei du på 17!!! Jeg er en jente på 18 år, selv er jeg 168 høy og veier 54 kg, noe som jeg er veldig fornøyd med. For meg høres du kjempe flott ut, helt perfekt. Du må absolutt ikke tenke på å slanke deg, da får du heller legge på deg et par kilo. Jeg har selv problemer med å godta mine små bryster, selvom de er helt normale med tanke på at jeg er såpass slank. Derfor vet jeg at det hjelper lite å høre at du ser fin ut så lenge du ikke er fornøyd selv. Jeg råder deg til å begynne å trene litt, f.eks en joggetur i ny og ne, da vil du få god samvittighet samt føle deg bedre, og samtidig vil selvtilitten din automatisk øke. Jeg er også veldig opptatt av å ha flat mage, gjerne med litt anntydning til muskler. Jeg har oppnådd dette ved å ta ca 60-70 situps før jeg legger meg hver kveld (nesten ihvetfa.....) Hvor fort man får muskler varierer veldig fra person til person, men det er jo verdt et forsøk. Spis og kos deg du jenta mi, men jobb med deg selv med å prøve å godta kroppen din. Jeg lover deg at minst 90 prosent av alle jenter/damer vil bli grønne av misunnelse når du kommer spradende bortover stranden i din nye bikini i sommer...hihi;o) Lykke til!!!!!!!! STOOR klem fra Liz18=o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå