Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du og din kjære ofte uenige om prioritering av tid??? :forvirret:

Hender det du sier klart fra at du ikke syns det er ok om din kjære drar på turer og lignende uten deg? (Hvis du syns det blir for mye av det)

Jeg har aldri i tidligere forhold behøvd dette, da vi har tenkt nogenlunde likt.

Nå har jeg en type som hele tiden har villet oftere på byen og på flere gutteturer enn meg. Han har de siste månedene bodd i et annet land, og har i løpet av den tiden vist at han har modnet litt og blitt mer seriøs o forhold til meg, så jeg har vært ganske optimistisk i forhold til tiden etter at han kommer hjem.

I dag fikk jeg en mail jeg ble sååå skuffet over; han lurer på om det er ok at han drar på heisatur med jobben første helgen etter at han kommer hjem. Første helg vi kunne hatt sammen på 4 måneder……. Ville dere sagt fra om sånt???

Blir bare så lei meg over at han i det hele tatt VIL det i stedet for å treffe meg jeg… :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal jeg svare på overskriften, så nei, du kan ikke nekte ham det.

Men sitt nå ikke og hold kjeft, og krev at han gjetter hvor skuffet du er.

Skrevet

Du kan ikke nekte han ting nei. man kan ikke bestemme over andre på den måten.

Kan ikke du fortelle han at du hadde håpet at du hadde håpet at dere skulle tilbringe tida sammen? å at du ble lei deg?

Skrevet

TS her: Takk for råd. Nekte blir jo selvsagt feil. Og jeg ER ingen klengete kjæreste som trenger å ham rundt meg hele tiden. Tror likevel vi må tenke så utrolig ulikt, for jeg kunne ikke engang vurdert å finne på noe uten ham den helga :(

Skrevet

Innimellom blir jeg litt oppgitt over at han bruker f.eks. hele høstferien på jakttur med gutta eller vinterferien i Alpene, i stedetfor å være sammen med meg. Men jeg har ikke høstferie og vinterferie, og jeg skjønner godt at han da vil på fjellet. Men misunnelig er jeg... ;)

Ellers reiser han også på en del off pist-turer på ski og sykkel, og dette er ikke noe for meg. Etter at jeg begynte å stå på ski igjen selv, har de blitt flinkere til å legge turene sine nær et alpintanlegg, slik at jeg også kan være med. Men når han og en gjeng planlegger topptur, gidder jeg ikke å involvere meg. Vi har ulike interesser, og det må være rom for å dyrke de.

Men hadde vi vært adskilt lenge og han planla å være sammen med noen andre første helg vi kunnet tilbringe sammen på måneder, hadde han fått høre det, for å si det sånn... Så jeg skjønner at du blir :sur: og :frustrert: .

Gjest Gjest_kari_*
Skrevet

Nekte noen noe kan man jo ikke, men man kan la være å godta ting.

Den situasjonen du beskriver, da hadde jeg blitt skuffet også! Og oppgitt, og lei meg!

Jeg hadde spurt om han ikke kunne være hjemme, siden du ikke har sett han på lenge, og at du hadde håpet dere skulle få litt tid sammen.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Du kan ikke nekte ham noe som helst, og det skal du heller ikke. Men du kan godt fortelle ham at du synes det er trist at han reiser vekk den første helgen dere ser hverandre.

Skrevet

Er det heisa-tur eller er det "forventes-at-alle-stiller-tur"? Mange arbeidsplasser er det sterke forventninger til deltakelse i jobbrelaterte arrangementet som er litt blandings av jobb og hygge. Kanskje er det noe slikt og derfor ikke så lett å si nei til? Er det en ren heisatur er det i hvert fall all grunn til å markere misnøye, men husk at den verste måten å markere misnøye på er å være sur. Da blir det bare godt å komme seg bort, og i tillegg er det ingenting som er så drepende som det å være borte og grue seg til å komme hjem til mer megging.

Du kan ikke nekte, men du kan apellere til parfølelsen..? På en sympati-innbydende måte?

Skrevet

En tur hvor ca en tredjedel av arbeidsplassen er med. (ca 60 plasser på turen og de er ca 200 ansatte). De kan dermed ikke forvente at alle er med. Å drikke seg sanseløs er vanligvis det viktigste formålet med turen. Har selvsagt ikke gjort meg noen ting de andre årene han har vært med på dette. (jobben arrangerer slikt to- tre ganger i året).

Jeg er mest lei meg og skuffet. Så lurer jo mest på om jeg er sær fordi jeg blir skuffet over dette...

Skrevet

Jeg ville sagt god tur og kos deg til min samboer. Men det fordi vi er trygge på hverandre og har vært sammen lenge. :sjenert:

Skrevet

Jeg hadde blitt sur, og jeg hadde sagt det. Og jeg hadde truet med sexnekt et år fram i tid. Men nektet kunne jeg ikke ;)

Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)
Jeg ville sagt god tur og kos deg til min samboer. Men det fordi vi er trygge på hverandre og har vært sammen lenge. :sjenert:

Hva har dette med trygghet å gjøre?

Jeg er trygg på min mann, og selv om vi har vært sammen lenge ønsker jeg å tilbringe tid sammen med han. Men kanskje enkelte trives bedre uten partneren sin, og aksepterer derfor alt mulig.

Men helt seriøst, ville du likt at kjæresten/samboeren/ektemake var borte i 4 måneder, for så å dra på helgetur første helgen han kommer hjem?

Til TS: Jeg hadde sagt klart og tydelig i fra hva jeg mente om den saken, så fikk det bli opp til han å velge det rette. Og hadde han valgt feil, måtte han også ta de eventuelle konekvenser som måtte komme. Det vil si at jeg hadde ikke akseptert noe slikt, for jeg ville sett det slik at det er viktigere å prioritere andre enn forholdet.

Endret av Madam Felle
Skrevet

Det virker da som ho er trygg på kjæresten.

Men hadde du ikke blitt litt skuffa visst han heller ville være sammen med noen andre når dere ikke har sett hverandre på 4 mnd?

Skrevet

Det der er en lei problemstilling synes jeg...Har selv vært så dum at jeg mer eller mindre prøvde å nekte typen å gjøre ting jeg ikke syntes noe om, som f.eks å møte ei dritpen barndomsvenninne uten at jeg var med og sånn (til mitt forsvar så var hun skikkelig gira, og inviterte han på øl bare de, og middag med mora og sånt..).

Det funka skikkelig dårlig, for å si det mildt. Han ble kjempe sint over å ikke få gjøre som han vil, og dro alikevel. Endte med at vi krangla skikkelig etterpå, og han sa at han ikke angra på at han dro med henne. Jeg ble sint, og slo opp i sinne...

(Vi ble sammen igjen etterpå, men noe var faktisk ødelagt da..)

Problemet her var for det første at jeg er skikkelig usikker på meg selv, og derfor veldig sjalu. Det hjalp heller ikke noe at typen ikke tok hensyn til akkurat dette, og durte i vei uten hensyn. Å si at han ikke angra var som å helle bensin på bålet...

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig lei meg om min mann dro på en slik tur under slike omstendigheter som dere har akkurat nå, og det hadde jeg fortalt han.

Gjest Perfekt biff
Skrevet

Han sendte jo mail og spurte om det var ok, så da kan du vel si at det ikke er det?

Gjest Gjest_xia_*
Skrevet

Jeg forstår godt at du blir skuffet og lei deg- det hadde jeg også blitt i ditt sted. Den første helgen etter mange mnd har man gjerne sett fram til og kanskje også planlagt noe koselig man kan gjøre sammen..

På en annen side- menn er enkle i blant. Han får forespørsel om turen, og tenker seg faktisk om, og spør deg om det er greit. Du får spørsmålet- da er det lov å svare at nei, du synes ikke det er greit- for du har gledet deg veldig til å se ham og være sammen med ham igjen, og synes den første helga bør tilbringes med deg.

Svar ærlig men på en måte som gjør at han får lyst til å tilbringe helga med deg- og ikke dvel ved at han stilte spørsmålet. Så ordner det seg nok :)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Til TS: Jeg hadde sagt klart og tydelig i fra hva jeg mente om den saken, så fikk det bli opp til han å velge det rette. Og hadde han valgt feil, måtte han også ta de eventuelle konekvenser som måtte komme. Det vil si at jeg hadde ikke akseptert noe slikt, for jeg ville sett det slik at det er viktigere å prioritere andre enn forholdet.

Nå blir jeg provosert her :forvirret:

Velge det rette = velge det du vil?

De konsekvenser som måtte komme? Du mener de konsekvenser du måtte velge? Hvordan er han garantert rettferdig behandling hvor det er klart definert hva som er lov, hva som er lovbrudd, hva en rettferdig strafferamme for forskjellige lovbrudd er osv? Du kan bare straffe ham etter som du finner det for godt?

TS: Du kan ikke kreve noen ting, men det er lov å føle, og lov å ønske seg ting. Jeg ville blitt skuffet hvis kjæresten min prioriterte en halvmorsom festetur etter 4 måneders fravær, men hvis det var en tur som var viktig og en sjanse som ikke kom igjen så ofte, så ville jeg ikke blitt fornærmet.

Kos deg med kjæresten din når han kommer hjem før helgen :) Det er jo faktisk det viktigste, du har ikke sett ham du elsker på lang tid, og nå kommer han hjem! Han gleder seg sikkert til å treffe deg selv om han også skal på en helgetur. Og ta det opp på generelt grunnlag, si hvordan du opplevde dette, så kan dere diskutere hvordan dere skal håndtere slike situasjoner i framtiden.

Skrevet

Jeg ville blitt skuffet selv, men prøv å tenk at det ikke er en big deal egentlig, med mindre dere kommer til å se hverandre sjelden framover. Kanskje han bare tenkte at han ser deg hver dag ellers fra nå av, slik at to dager fra eller til ikke spiller så stor rolle.

Skrevet

Jeg ville også ha blitt kjempeskuffet hvis det gjalt meg.Og jeg ville nok lurt på hvorfor han i det hele tatt hadde vurdert en slik heisatur med jobben istedenfor med meg.Kommer kanskje litt an på hvor man er i livet og hva man vil med forholdet,tenker jeg.Han virker veldig opptatt på sin side,hva med deg?Finner du på ting ofte med venninner eller vet han at du alltid er tilgjengelig når han har behov for å være sammen med deg(planlegger du etter hva han skal?)?Isåfall om det stemmer,er vel kanskje forholdet litt skjevt?

Kanskje du burde satt ham på plass litt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...