lillesky Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Vi skal gi et dørslag til svigerfar, for det mangler han. Hva kan man putte oppi? Tenkte å lage det litt slik som velværekurver etc. Han liker å lage mat (er kokk), så jeg tenkte det bør være matrelatert. Noen fine oljer iallefall. Mer?
Gjest Mayamor Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Krydder er jo en fantastisk gave da. Tresleiv? Kokkekniv Hjemmelaget kjeks/konfekt/syltetøy/el Kjøkkenhåndklær Fancy pasta God kvalitets ris (basmati/jasmin el) Det var det jeg kom på i farten...
Gjest Rogalinn Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 (endret) Tørket skogssopp finnes i velassorterte butikker. Det fines også et flytende soppekstrakt som skal være utsøkt som krydder til sauser mm. (husker ikke hva det heter...) Hvitløksoliven i olje og tørkede tomater er også snadder. Endret 30. november 2006 av Rogalinn
Pasha Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 hva med å ha et pastatema i "kurven".. god olje, krydder, tørkete tomater.. pastasleiv..
Fakse Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Eller sikkelige luksusgreier? Tørket steinsopp, risottoris, trøffelolje, eksklusive krydder, valhronasjokolade, maldonsalt og andre litt holdbare ingredienser fra en delikatesseforetning. Da hadde i alle fall jeg blitt fornøyd
Susannah Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Skikkelig god pasta i ulike varianter, soltorkede tomater og ikke minst pesto er mitt forslag!
Eliza Doalot Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Eller sikkelige luksusgreier? Tørket steinsopp, risottoris, trøffelolje, eksklusive krydder, valhronasjokolade, maldonsalt og andre litt holdbare ingredienser fra en delikatesseforetning. Da hadde i alle fall jeg blitt fornøyd ← DEn hadde jeg likt. (er også kokk...)
Fakse Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Skikkelig god pasta i ulike varianter, soltorkede tomater og ikke minst pesto er mitt forslag! ← Den beste pastaen og pestoen er fersk og har derfor kort holdbarhet, så det egner seg vel best om man pakker inn gaven rett før den skal åpnes
Gjest -eline- Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Eller sikkelige luksusgreier? Tørket steinsopp, risottoris, trøffelolje, eksklusive krydder, valhronasjokolade, maldonsalt og andre litt holdbare ingredienser fra en delikatesseforetning. Da hadde i alle fall jeg blitt fornøyd ← Denne ville jeg og likt (jeg er ikke kokk, men jeg liker å lage mat)
lillesky Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2006 Eller sikkelige luksusgreier? Tørket steinsopp, risottoris, trøffelolje, eksklusive krydder, valhronasjokolade, maldonsalt og andre litt holdbare ingredienser fra en delikatesseforetning. Da hadde i alle fall jeg blitt fornøyd ← Er så mange som ville blitt glad for denne, så lurer på om svigerfar skal få det. Noen som kan tenke seg hva alt dette koster? :klø:
lillesky Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 1. desember 2006 Er veldig mange fine tips her. Vet ikke hvordan prisene er, men greit for oss som ikke har delikatesse-forretning i byen. Noen som vet om delikatesse-forretning i Oslo? Vet det ligger noe på St. hanshaugen. Svarer på mitt eget spørsmål jeg. * Risotto - 32 kr. * Tørket steinsopp - 470 kr. (ikke så veldig aktuelt for min del) De har mange fine oljer og marmelader også. Noen som kan anebfale en ost?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå