Gå til innhold

Millioner til vakthold

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3147

Martha og Ari flytter til New York og skal ha livvaktene sine med seg, og norske skattebetalere skal betale dem.

Jeg er ikke enig m statsministeren om vi må leve m kostnadene, jeg vil ikke finansiere ett liv i sus og dus for de 2 der.

Glem argumentasjonen folkens om at Martha er nr 2 i arverekken og bærer på nr 3, og dermed trenger bevoktning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det norske kongehuset markedsfører Norge i utlandet.

Skulle alle være like, bo i en 2-roms leilighet, ha samme lønn, en stilling i det offentlige osv?

Jeg ville heller redusert antall ansatte i det offentlige og lagt forholdene til rette for privat sektor. Livvakter til Ari & co. er bare småpenger å regne i denne sammenheng.

Tror dere JEG vil betale for alle likestillingstiltak?????????

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Det er full likestilling nå!!!!!!

Gjest sexysadie
Skrevet
Det norske kongehuset markedsfører Norge i utlandet.  

Skulle alle være like, bo i en 2-roms leilighet, ha samme lønn, en stilling i det offentlige osv?

Jeg ville heller redusert antall ansatte i det offentlige og lagt forholdene til rette for privat sektor.

de helt for jævlige strømprisene kom etter privatiseringen...

Gjest Anonymous
Skrevet

jammen sexysadie: jeg vil mye heller vite hva pengene våre går til, enn at folk er økonomisk kriminelle, f.eks alenemødre som misbruker trygde etaten og utlendinger som bare får penger oppi hendene, er du ikke enig?

Skrevet

Tja.....

Det blir jo kanskje litt drøyt, utgiftsmessig, med det vaktholdgreiene, da...

Jeg kan liksom ikke noe for det, jeg. Jeg er kongehusvennlig til fingerspissene, og jeg må helt åpent og ærlig innrømme at jeg synes Ari er en suveren fyr, uten at jeg dermed sagt herved annonserer at jeg akter å kopiere hans frisyre, og videre hans tilbøyelighet til å ha på seg rosa skjorte og slips mens han går på ski. Hans stil: hans ettertrykkelig gjennomførte dandyhet er helt ufattelig kostelig og ikke minst modig. Har storsansen. :D

Men jeg har hverken ski eller rosa skjorte..........

Kongehuset tjener inn mer enn de koster; dessuten....vel.....jeg er kongevennlig, jeg... :P

Milo

Skrevet

Er det samme med det som stod i Se & Hør.. ikke at jeg tror på alt der.. veldig lite i grunn... men det var det med at Märtha hadde sykebil med seg over alt.. fordi hun kanskje føder for tidlig... men i svarte svingende... det er jo IKKE konglige folk uten blått blod som føder for tidlig.. og ingen av de har en sykebil etter seg.. .

Skrevet
... men det var det med at Märtha hadde sykebil med seg over alt.. fordi hun kanskje føder for tidlig...

He,he tenk deg tanken, at alle gravide kvinner i Norge hadde en sykebil som "forfulgte" de. For ikke å snakke om alle pyromane som hadde brannbiler etter seg. Kriminelle hadde jo selfølgelig politibil etter seg.... :hoho:

Det koster nok mye ja, at prinsessen flytter til New York, med vakthold og det hele. Og de kommer sikkert ikke til å bo i det rimeligste strøket. Er nesten sånn at jeg ble pittelitt misunnelig. Ikke på at hun er prinsesse, tror nok ikke det alltid er like enkelt nei. Men den økonomiske friheten til å gjøre sånne ting. Nuvel, ingen hindrer meg i å flytte hit eller dit. Men det blir jo ikke helt det samme da... :wink:

Mange ønsker vi skal ha president siden kongefamilien koster så mye. Tja, tror det ville ha kostet like mye, om ikke MER. Dersom Norge hadde hatt president, så er det jo selfølgelig ikke sikkert det hadde fungert på samme måte som Usa. Men er det ikke sånn i Usa at en president eller x`president mfamilie har krav på vakthold frem til de dør. Og om det plutselig er flere generasjoner som lever( som jo ikke er utenkelig) så hadde ikke den regningen blitt helt liten.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg mener kongehuset er gammeldags og vil derfor ikke ha monarki i Norge. Det er dessuten ikke bevist at det lønner seg for Norge å ha kongehus, i forhold til f.eks. Finland som har president. For meg er ikke konge eller president en diskusjon om økonomi, men om styresett.

Denne tråden handlet om Märtha og kostander for vakter i New York. Så lenge vi har et kongehus og så lenge Märtha er nr. 2 i arverekkefølgen må vi betale. Det å kvitte seg med monarkiet blir en annen diskusjon.

Skrevet

Kongehuset representerer Norge i utlandet ja... Slik kronprinsparet representerer norge i London?? Etter hva jeg har sett og hørt siden de dro, så stiller de verken opp på representasjonsjobber verken her eller i london! Å leve der, uten å gjøre noe annet en alle andre vanlige mennesker, hva tjener vi på det?

Tror jeg har hørt knystet to ganger om hva kronprinsparet gjør, den ene gangen ble det nesten full boikott av dem, fordi kronprinsessen, ganske så tankeløst, spradet rundt i en pels som var yderst upopulær blandt de aller aller fleste londonske borgere!! (hørtes ut som det var omtrent som å gå i bikini i sterkt troende muslimske land!)

Den andre gangen var da "mamma overasket Marius, han fikk velge gavene sine selv!!!"

woha!! jada, de representerer så flott!!

Blir det slik med Märtha og Ari også, at de lever livets glade dager uten noe som helst kongelig representasjon, så aner ikke jeg hvordan vi skal klare å tjene inn igjen fire voksen personers glade liv i henholdsvis London og USA. Og helt klart ikke i noen "normale" omstendigheter, våre kjære kongebarn må jo helt klart kun ha det beste av det beste av det beste!!

Nei, jeg er mot kongehuset i utgangspunktet, og blir det bare mer og mer.

(kan noen vise meg det regnestykket som sier at vi tjener inn igjen å ha en kongefamilie? Og om det er rimeligere å ha seks-syv kongemedlemmer som får full dekning for alle deres storhetsnykker, istedenfor en president med familie, kan noen prøve å forklare meg hva det er som gjør at det er det?)

Gjest indiangranny
Skrevet
jammen sexysadie: jeg vil mye heller vite hva pengene våre går til, enn at folk er økonomisk kriminelle, f.eks alenemødre som misbruker trygde etaten og utlendinger som bare får penger oppi hendene, er du ikke enig?

Det som gjest ikke veit at utlendinger må ha jobbet og betalt skatt for at de skal få noe.Alenemødre får hjelp etter folketrygd lova det samme hadde gjest fått om han var enslig forsørger.Men Kongehuset er værre en asylsøkere som sitter med et stort sugerør i statskassen uten å betale skatt for det en får av oss som sliter her i landet.

hilsen

Gjest sexysadie
Skrevet
Er det samme med det som stod i Se & Hør.. ikke at jeg tror på alt der.. veldig lite i grunn... men det var det med at Märtha hadde sykebil med seg over alt.. fordi hun kanskje føder for tidlig... men i svarte svingende... det er jo IKKE konglige folk uten blått blod som føder for tidlig.. og ingen av de har en sykebil etter seg.. .

Skrævet hennes er jo så mye viktigere enn andre kvinners.

Skrevet

Har lest at Martha og Ari skal dekke utgiftene til oppholdet i NY selv (selv om dette kanskje innebærer midler fra kongen og dronningens apanasje.) Når det gjelder livvakter, så ser jeg ikke de store problemene med dette. Så lenge Marta er nr 2 i arverekkefølgen i Norge er det vel naturlig at den norske stat passer på henne. Har ikke de store problemene med det, men det gir nok motstanderne mot monarkiet enda mer vann på mølla...

Jennifer

For øvrig sexysadie, så ER Marta nr 2 i arverekkefølgen i Norge, enten du liker det eller ei...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor folk er så i mot kongehuset, tåler dere ikke at andre folk er i en litt spesiell posisjon?

Og indianlady: Det er en del folk som oppgir at de bor med barnefaren, og som ikke gjør det, og får masse utbetalt av folketrygden, der er jeg i mot!!!

Og utlendinger må slett ikke ha betalt skatt først for å ha rett til å dekke forskjellige ting av sosialkontoret! det mener jeg er sløsing med penger!

Få opp øynene!

Gjest sexysadie
Skrevet
tåler dere ikke at andre folk er i en litt spesiell posisjon?

Jo da. Tåler kongen ja, men at d norske folk skal finansiere luksusen til Martha synes jeg ikke er greit.

Skrevet

Det kan ikke være riktig at norske skattebetalere skal finansiere livvakter, - de velger selv at de vil flytte til New York. Dessuten, ingen amerikanere vet hvem de er...

Håkon klarte jo å holde sin tittel skjult da han gikk på highschool, ingen visste noe før hans siste skoledag...

Noen som vet når vi får en folkeavstemming om monarkiets fremtid...?

UUUUt med monarkiet, en president ville ha vært vel så godt, og garantert mye billigere...!!!!

(Og nå er jeg lei av at nordmenn klager over strømprisene, i Danmark betaler vi kr. 4,50 mens det vel ingen steder i Norge er priser over 1 kr...)

Skrevet
Jennifer:

D jeg ikke har noen tro på er at noen faktisk gidder å gå henne til livs.

Godt sagt sexysadie :ler: , uansett om jeg er enig med deg eller ikke...

Jennifer

Gjest sexysadie
Skrevet

USA er jo ett land i krig. Å flytte med sitt lille barn til ett sådant land og til New yourk er litt uansvarlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

sexysadie: det er jo en gang sånn at vi har et kongehus, og da må du jo tåle å se at de blir behandlet annerledes, hvorfor har du så store problemer med å takle det?

Og Miranda: president i Norge hadde ikke blitt billigere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...