Gjest Mayamor Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hvor ellers kan jeg finne mange kreative mennesker enn her inne på snikk snakk. Det jeg er ute etter er lette rebuser som barna (er i alderen 3 til 12 år) klarer å løse. Noe som leder til steder i huset hvor mor har gjemt en pakke i julekallenderen. Vi har 5 barn og 1 kallender. Noen dager er pakkene så store at det blir litt tungt for den stakkars kalendere å ha alt i en liten ring... Så er det noen kreative mennesker som kan noen greie rebuser? På forhånd tusen takk for svar.
Gjest Minimi Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 (tegne et par hunder) -H (tegne en sofa, seng, bord osv..) = Under sofaen, senga, bordet... (tegne en is) -S (tegne en jakke, med pil på lomma) + 1 til (bilde av et familie medlem) = I jakkelommen til "mamma" (tegne is) -S (tegne et brød) + B + (tegne en okse) + en = I brødboksen Eller bare tegne en tegning av hvor pakken ligger eks: kjøleskap, badekar, lekekasse, skap, skuffer+++ Så må barna selv leite seg frem hvilket skap eller skuffer. Inni, under, oppå... Var det noe sånt du tenkte på kanskje....?
Gjest Anne Isis Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Alt for sent for julekalenderen, men vi leker denne leken ofte (alt for ofte....sukk)! Dvs. vi leker skattejakt/rebus konkurranse. Jeg trenger også flere tips!!!!! Du har alltid muligheten til å tegne en person som står med bena i kryss og henda henda i kryss, altså må tisse. Sett fra slikt utviklingspedagogisk synspunkt så lærer barnet å se den andres følelser/verden. (empatiutvilking). (Okei...jeg er barnevernspedagogstudent..miljøskadet) Så har du bilde av en skitten genser...hvor legges den??? Vaskemaskinen. Av rebuser har du selvsagt "løve+tann"...fører ikke noe sted, men kan jo få premie for å løse oppgaven. Det å skjønne at det blir et ord av to bilder er ikke lett! Selv når de sier ordene høyt så tenker de på løven og tannen..tar litt tid før de skjønner konseptet. Jeg bruker google-bildesøk for disse oppgavene. "do + dør" Selv er jeg så heldig å ha en barnetante som går under navnet "mikro", og dermed ble det "mikro + bølge + ovn". Og vi har begrepet "mammadrikke" i familien, altså redbull (mamma drikker litt mye redbull.....). Tar gjerne imot tips om andre versjoner av ulike oppgaver!! Anne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå