Gå til innhold

Hjemme alene til helgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til helgen drar min sambo på tur, og jeg blir helt alene. Jeg gleder meg, for jeg har ikke vært alene en helg på veldig lenge. PÅ fredag skal jeg ut med venninner, og på lørdag skal jeg bare være hjemme alene med meg selv - da skal jeg virkelig nyte meg og mitt, og bare gjøre ting jeg har lyst til.

Hvordan er den perfekte hjemmealene helgen for deg? Hva gjør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg en sjelden gang er helt alene hjemme, nyter jeg roen og freden, kjøper masse god sjokolade, tar hårkur og ansiktsmaske, jeg leser en god bok eller kanskje noen gamle Bonytt, ser en intetsigende dramafilm på TV - jeg rett og slett koser meg.

Kos deg i helgen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hender jeg er alene noen helger pga min samboers jobb.

Men jeg må si at det skjer svært lite spennende her da.

Jeg spiser noe godt til middag/kvelds, kanskje litt snop, og ser på akkurat hva jeg vil på tv... :D

På formiddagen blir det til at jeg tar en heidundrades husvask, for da er ikke samboeren i veien :hoho:

Og når natta kommer, setter jeg på musikk og går å legger meg. Hater å sove alene, dessuten er jeg mørkredd og tror jeg hører masse skumle rare lyder..Da er det kjekt med musikk i bakgrunnen :lol:

Gjest Zalomine
Skrevet

Når jeg skal være hjemme alene en helg (vel, somregel er det snakk om 1,2-2 døgn, ofte "to netter og en dag", min samboer er bare borte i helger dersom han er på busstur til en bortekamp for Brann) så har jeg planer om å kose meg, men resultatet blir somregel slik:

Han drar om kvelden, sånn ca når han først har putta meg i seng (avreise midt på natta er svært vanlig) Jeg sover så lenge jeg kan. Jeg tusler rundt hele dagen i pysjamas. Jeg dusjer kanskje lenge, eller kanskje ikke i det hele tatt (ja, jeg er i stand til å være renslig uten å dusje) og så sitter jeg forran pc'n hele dagen. Ser muligens en skikkelig jentefilm på tv eller video, men ofte blir dette med planen. Lager meg noe godt å spise, men har ikke egentlig lyst på det, men må jo ha mat. Sitter oppe til LANGT på natt, slik at jeg sovner momentant når jeg legge meg. så kommer han somregel hjem før jeg våkner igjen.

altså, planene er mange, men realiteten er: Pc. (KG, irc, spill)

Skrevet

Fredagskvelder jeg jeg som regel veldig sløv, så hadde jeg vært alene hjemme i helga, ville jeg sikkert sovnet foran tv'n tidlig ikveld. Spist en lang og god frokost foran pc'n når jeg våkner på lørdag. dratt på trening, sulla rundt i treningsklær til jeg orker å dusje, ta en lang dusj og bruke masse tid på badet med kremer og rensing. Lørdagskvelden hadde det sikkert blitt jentekveld her med jentegjengen, godteri og sladder!

Syns det er kjempegodt å være hjemme alene en gang i blant jeg, og jeg kjeder meg ikke i det hele tatt!

Skrevet

Jeg nyter det også, når jeg får en anledning til å være alene. Med mann og barn, og uten familie i nærheten, går vi jo mye opp i hverandre. (Nok litt for mye :-? )

Jeg hadde også planene klare sist jeg var alene. (Det var første gang på 6 år jeg virkelig var bare meg selv). Totalt uvant. Men det beste med det hele var at jeg ikke trengte å lage mat... :hoho:

Vel, jeg hadde jo så mange planer. Min venninne skulle komme på besøk og så skulle vi kaste oss ned i sofaen med pizza og et par filmer. Og ellers skulle jeg bare være meg selv og slappe helt av.

Vet ikke hvor mange timer jeg tilbrakte foran pc`n den helgen...

Nyyyt helgen din, LB!!

Jeg vil også ha en helg for meg selv snart, kanskje jeg får planlegge en veninnetur til fjells :briller:

Skrevet

Når jeg er alene hjemme en helg er det deilig å nyte dagen i fred og ro. Begynner lørdagen med litt trening. Så kanskje et kafe besøke med noe veninner. På kvelden er det deilig å bare sitte hjemme å slappe av. Nyte stillheten.

Skrevet

Hmmmm...... kan jeg huske min siste helg der jeg var alene hjemme? :lol:

Min perfekte alene hjemme helg ser slik ut :

Starter med å sove leeeeeeeeeeeeenge :briller:

Så dasser jeg rundt i pysj, høy musikk, husarbeid, foran pcn.. Badekaret og tar livet m ro :ler:

Så en kino, middag ol ute på byen med venn/venninne --) bytur ? så sove lenge igjen :briller:

Kanskje jeg må prøve det snart? :sjarmor:

Gjest Zalomine
Skrevet

Mitt problem med alene-henger sett i forhold til alle andre her er at alle ser ut til å nevne noe med venninner... Mine venninner er spredd over store avstander, hvor fellesnevneren er at ingen er i Bergen akkurat.... Venner, de har jeg kontakt med via mail, sms, telefon. Det er ikke det samme som en kino-tur nei. Det skulle jeg gjort om jeg hadde venninner i samme by, eller i det minste samme landsdel, som meg selv....

Skrevet

Oj så heldig du er :)

Har ikke vært alene hjemme på 5 år jeg...

Sånn er det vel når en har barn...

Kanskje jeg skal la bestemor få besøk en helg

snart ? Hm... hadde kanskje vært litt godt

med en fri helg ja :)

Men jeg får litt vondt av tanken også...

Kanskje jeg hadde kjedet meg ihjel ? hehe..

Så noe svar på spørsmålet ditt har jeg vel egentlig ikke..

Men det er vel på tide å finne det ut ?

Klem

Skrevet

Hjemme-alene-helg for meg innebærer avsindige mengder sjokolade, en solid husvask med Elvis på full guffe, og en kjemperunde med rydding i klesskap på fredag. Jeg klager alltid over at jeg ikke har NOENTING å ha på meg, så jeg må rydde i klesskapet når høvdingen ikke er hjemme, så han ikke kan se hvor fullt det nevnte skapet faktisk er.. :roll:

Dessuten benytter jeg anledningen til å rydde i hans klesskap også, og jeg kaster eller lager støvkluter med hard hånd. Da er det for sent å "rette opp" når han kommer hjem og ser skaden som har skjedd.. :sjarmor: Og så blir det shopping på lørdag!

Jeg er alene hjemme ALT for sjelden..!!

-siina-

Skrevet

Det var virkelig deilig å være hjemme alene forrige helg. Selv om hele lørdag gikk med på å ligge på sofan å se tv :wink: Fikk også dusja til det ikke var varmt vann igjen....det var deilig det, kan ikke gjøre det når sambo er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...