LadyInRed Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 (endret) Hvilken type kaffe skal jeg ha i presskanne? Altså: kokemalt, filtermalt eller espressomalt ??? Endret 29. november 2006 av LadyInRed
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Presskannemalt. Friele har en rimelig en, du får den bl.a på rema, rimi og ica. Ellers kan du kjøpe (en god del dyrere) på en kaffesjappe, og si du skal ha til presskanne.
MiniMjau Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 det går fint med kokmalt også, men frieles presskannekaffe er veldig god. Filtermalt går visstnok ikke, det er for finkornet....
Gjest Talula Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Frieles presskannekaffe er god, som de andre sier. Ellers kan du gå i spesialbutikker og få kaffe malt til presskanne. Tror det viktigste er at kaffen ikke blir så finmalt at den ikke holder seg under filteret når du presser det ned, om du skjønner. Kokemalt burde fungere bra, men det har ikke jeg prøvd.
Elanor Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Jeg har brukt filtermalt kaffe i presskanne mange ganger, og det har gått helt fint. Det pleier til og med å stå dosering for presskanne bak på kaffeposen. Espresso derimot - den er altfor finmalt til å brukes i presskanna.
Eliza Doalot Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Vi kjøper kaffe som vi maler selv på Meny. Der kan vi velge å få kaffen presskannemalt. Ellers går filtermalt helt fint.
Aster Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Frieles presskannekaffe er god, som de andre sier. Ellers kan du gå i spesialbutikker og få kaffe malt til presskanne. Tror det viktigste er at kaffen ikke blir så finmalt at den ikke holder seg under filteret når du presser det ned, om du skjønner. Kokemalt burde fungere bra, men det har ikke jeg prøvd. ← Har samme erfaring .
Kåre Skrevet 23. desember 2006 #8 Skrevet 23. desember 2006 Presskannemaling er midt mellom filter og kokemalt, så spør etter denne når du kjøper kaffe, du bør også spørre etter kaffe som er brent for presskanne/filter/kokemalt den er brent lysere enn f.eks espresso. Jeg kjøper kaffen min på kaffekvern.no der får du akkurat den kverningsgraden du ønsker, og veldig fersk kaffe. Har samme erfaring . ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå