Gjest Lanyah Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Noen som vet, liker kebab! Hadde vert gøy å lage det selv en gang...
Gjest Fresh Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Jeg foreslo dette for kjæresten men han bare lo og sa at kebab skal være så junk som overhodet mulig og dryppende i fett, og ikke noe vi lager selv Men jeg vil gjerne også ha tips
Gjest Lanyah Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Det finnes sikkert noe på nett, men det er tryggere å lage det av noen som vet hvordan det gikk! Hehe!
wind-up bird Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Det kvalifiserer kanskje ikke til å lage selv, men TORO har en sånn rullekebabpakke, tilsvarende taco-dinner pakker osv. Den inneholder kryddermikser og lefser.. Prøvde den en gang, smakte greit..
Gjest Lanyah Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Det kvalifiserer kanskje ikke til å lage selv, men TORO har en sånn rullekebabpakke, tilsvarende taco-dinner pakker osv. Den inneholder kryddermikser og lefser.. Prøvde den en gang, smakte greit.. ← Smakte det som kebab, eller noe annet som bare minte? Jeg har sett den jeg ògså...! Men, tviler bare på den.
wind-up bird Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Smakte det som kebab, eller noe annet som bare minte? Jeg har sett den jeg ògså...! Men, tviler bare på den. ← Det smakte TORO-kekab :D (altså, sånn passe traust, sånn at bestemor og kan like det )
Gjest Lanyah Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Rullekebab er favoritten! ← Det er så sant, så sant!
Lupus Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Man kan ganske lett lage god kebab hjemme men det er mange skjær i sjøen. Kjøttet er selfølgelig det viktigste her, kebabkjøtt er opprinnelig lamme eller fårekjøtt. Det gode kebabkjøttet som selges nå er en farse av lamm og storfe, med andre ord ganske dyre saker. Hva de selger i bodene rundt omkring er vanskelig å si. Det du gjør er å få tak på godt kjøtt, om du ikke gjør det så lager du selv en farse, i denne farsen har du krydderet. Oppskrifter florerer på nett så det bør ikke by på noen utfordring. Jeg anbefaler å servere bulgur til forresten, slik tyrkerne alltid har gjort. Vet ikke om dette var til hjelp, men som sagt så er det masser av gode oppskrifter på nett. Og tro meg, hjemmelaget kebab er virkelig godt, ikke bare en fettdryppende tomat-mais-dressing-kjøttmos som er trykka ned i en tørr pita. God kebab er festmat mine damer og herrer =) Når man lager dem på spyd og har gode grønnsaker til så er det en ganske delikat affære... Hmm...ble litt gira på kebab nå gitt
Gjest Kebab lover Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Lage kebab hjemme: Kjøttdeig 1 stor Løk 3 fedd Hvitløk Persille etter smak (kjøp ferskt hos grønsakshandler) 1 egg 1 ss Curry paste 2 ts Chili 1 ts Pepper 1 ts Koriander Bland alt i en mixmaster til det er en fin deig Klem deigen rundt spyd og GRILL dem i ovnen til de er ferdige Evt stek deigen som "fingrer/fiskepinner" i stekepannen. Server med ris, saus og salat
Gjest nextlife Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 (endret) I stedet for sånne "mystiske" farseblandinger kan man fint bruke lammeskav til Kebab når man lager det hjemme, mye bedre,-og adskillig sunnere. Endret 19. februar 2008 av nextlife
mia83 Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 I Sverige selger de pakker med ferdig krydret kebabkjøtt.. det er visstnok godt.. har ikke smakt det selv, men en venninne har det.. Personlig liker jeg kyllingkebab bedre fordi jeg ikke er så fan av fårekjøtt...
Tirilltunge Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Må man bruke denne korianderen? Kan man ikke bruke persille i steden. Liker ikke koriander...
Tirilltunge Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 Har et par oppskrifter på kebab sauser. Chili saus. 4 ss chilisaus 1 ts chilipasta - konsentrert chili 1/2 finhakket grønn chili 1/2 finhakket løk 1 fedd finhakket hvitløk 1 ss olje 1 ss finhakket oregano evt. tørket salt og pepper Fres finhakket chili, løk og hvitløk i litt olje. Tilsett chilisaus og chilipasta. Kok opp og smak til med krydder. Avkjøl. Sausen holder seg godt i kjøleskapet i 1 uke. Rømmesaus 1 beger lettrømme 2 ss finhakket mynte evt. annen urt 1 presset hvitløkfedd 1/4 ts sukker saften av 1 sitron Bland sammen alle ingrediensene og la rømmesausen trekke smak i kjøleskap et par timer før servering.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. februar 2008 #16 Skrevet 19. februar 2008 Di selger noe sånt frossent kebab kjøtt på Lidl,nokså godt!!
lille blå Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 jeg vet ikke om dette hjelper siden jeg ikke vet hvor du bor, men det hender jeg lager kebab hjemme og da kjøper jeg kebab kjøtt ( frossen og oppskjært) og kebabsauser hos en lokal invandrersjappe. De leverer dette til kebabsjapper, og selger det også i mindre kvanta Det er akkurat det samme i min kebab som det man får hos en kebabsjappe, men jeg har i akkurat den mengden saus, kjøtt osv jeg vil ha ( mannen min er veldig glad i det)
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #18 Skrevet 20. februar 2008 Noen som vet, liker kebab! Hadde vert gøy å lage det selv en gang... Hva slags kebab? kebab er ikke EN rett. Kebab betyr smårett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå