Gjest TS Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Først og fremst: jeg er klar over at dette innlegget skulle vært postet på karriere, men der var det stengt for gjestepostinger, og jeg fikk ikke til å registrere meg, så samliv var det nærmest beslektede jeg fant Så til saken: jeg har fått et kjempeproblem! Jeg er ansatt på noen svært rare lønnsbetingelser, så i går mens jeg var hjemme med sykt barn ringte jeg noen hos fylkeskommunen for å spørre om råd, og etterpå har visst telefonlinjene gått varme mellom forskjellige instanser og folk har ringt sjefen min for å fortelle ham at jeg har forhørt meg om dette. Planen var egentlig å sjekke disse tingene først, deretter fortelle sjefen min det selv men de siste par dagene har jeg vært hjemme med sykt barn, og har ikke fått forklart ham hvorfor jeg har sjekket rundt. Nå er jeg litt redd for at han er irritert over at han har fått høre om dette via omveier Og i morgen må jeg forklare ham at det ble gjort en stor feil da jeg ble ansatt (var ikke han som gjorde feilen, men det er hans budsjett det kan gå ut over). Jeg har riktignok et forslag til en løsning som vil spare ham for en uforutsett utgift på 65.000-70.000,-, som han forhåpentligvis vil synes er god, men jeg gruer meg sånn, og har hatt vondt i magen siden jeg fikk høre at noen har fortalt ham at jeg har spurt meg for om rettighetene mine. Uff, ble sikkert rotete og passe kryptisk, dette (må være litt kryptisk, for jeg er visst den eneste i landet som har vært borti denne problemstillingen og vil gjerne være anonym), men kan noen berolige meg og si at alt kommer til å ordne seg? Jeg vil ikke ødelegge det gode forholdet til mine overordnede
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Når du har ringt alle andre, hvorfor har du ikke ringt ham?
Drua Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Herlighet, det må da vel for pokker være lov til å forhøre seg om rettighetene sine! Det høres jo helt merkelig ut at folk i fylkeskommunen etc har ringt til sjefen din og "sladret"? Nei, du må nok bare snakke med sjefen din så fort som mulig som du planlegger, og få ryddet opp i dette her. Det kommer til å ordne seg, du har da ikke gjort noe galt!?
Cata Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Snakk med sjefen når du kommer tilbake på jobb og si som sant er, at du undret deg litt over noen forhold i forbindelse med lønnsbetingelsene og at du ville få litt generell informasjon om dette så du tok noen telefoner. Siden det ikke er sjefen som har gjort feilen, så kommer h*n neppe til å føle seg så veldig tråkket på tærne.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Bjørnsdatter: Fordi jeg slett ikke var forberedt på at de på fylkeskommunen skulle ringe rundt til 'alle' bare på grunn av en forespørsel om rettigheter, og fordi vi blir nødt til å ta en litt lengre samtale som jeg foretrekker å ta ansikt til ansikt. Jeg prøvde å ringe ham tre ganger i morges for å beklage at han fikk høre fra noen andre enn meg og spørre om vi kan prate når jeg kommer tilbake, men han var ikke tilgjengelig da, så det endte med at jeg la igjen en passe teit beskjed om at jeg hadde prøvd å ringe, men ville komme og prate med ham så snart jeg er tilbake på jobb. Hater når ting blir så rotete og halvveis på skjeve, jeg hadde jo egentlig planlagt en god måte å ta dette opp på
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Takk for trøst og rasjonalisering, det hjelper litt på sommerfuglene i magen, jeg tar gjerne i mot mer av samme sorten, så kanskje jeg etterhvert klarer å slappe litt av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå