tuji Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Både mitt og mannens visakort har blitt avmagnetisert. Derfor lurer jeg på: Kan jeg gå inn i banken og ta ut penger, selv om det er en annen bank enn den jeg tilhører? Banken vår har ikke filial her.
Jerle Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Ja det kan du, men de tar gjerne et gebyr på, tja... 150 kr eller noe. For ca 10 år siden tok de 85 kr for det. Så da tar de sikkert mer nå. Men det går altså an.
tuji Skrevet 29. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2006 Å fytti grisen, så dyrt! Men må man, så må man. Eller tar de mastercard på matbutikker, kanskje?
La Luna Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Å fytti grisen, så dyrt! Men må man, så må man. Eller tar de mastercard på matbutikker, kanskje? ← Jeg har ikke finni noen matbutikk som tar mastercard i hvert fall. Men kan du ikke ta ut fra mastercardet i en minibank da?
tuji Skrevet 29. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2006 Jeg har ikke finni noen matbutikk som tar mastercard i hvert fall. Men kan du ikke ta ut fra mastercardet i en minibank da? ← Det er jo ikke pin-kode på det.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Det er jo ikke pin-kode på det. ← Hm. Da blir det verre. Da får du ikke tatt ut penger i butikken heller...
Jerle Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Å fytti grisen, så dyrt! Men må man, så må man. Eller tar de mastercard på matbutikker, kanskje? ← Store butikker som Obs og Ica Maxi tar mastercard. Men det har dere kanskje ikke? Det er jo ikke pin-kode på det. ← Har du ikke? Det har vi på vårt. :klø: Så vi kan ta ut cash visst vi vil.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Store butikker som Obs og Ica Maxi tar mastercard. Men det har dere kanskje ikke? Har du ikke? Det har vi på vårt. :klø: Så vi kan ta ut cash visst vi vil. ← Hvis det er rent Mastercard så er det vel ikke pin på det? Kun hvis det er Bankaccept i tillegg (som et vanlig bankkort)?
tuji Skrevet 29. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2006 Det er bare Mastercard, nærmere bestemt Mastercard-gavekort. Det er ikke så viktig å få tatt ut penger, men det hadde jo vært greit å hatt litt mat den neste uka, til vi får nye kort... Jeg får bare gå i banken og betale gebyret. Skal likevel kjøpe noen euro til turen vår. Noen som vet om jeg må betale to gebyrer da, ett for de norske og ett for euroene?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Det er bare Mastercard, nærmere bestemt Mastercard-gavekort. Det er ikke så viktig å få tatt ut penger, men det hadde jo vært greit å hatt litt mat den neste uka, til vi får nye kort... Jeg får bare gå i banken og betale gebyret. Skal likevel kjøpe noen euro til turen vår. Noen som vet om jeg må betale to gebyrer da, ett for de norske og ett for euroene? ← Ja det må du nok, siden det er to forskjellige gebyrer.
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Kanskje det blir billigere å kjøpe alt i euro og så veksle tilbake til norske kroner den summen du trenger?
tuji Skrevet 29. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 29. november 2006 Det kan godt hende! Jeg skummet gjennom prislisten nå, og det ser ut som jeg må betale 200 kr i gebyr for begge tjenestene til sammen. Forbaska visakort som hele tiden blir ødelagt! Nå har vi bestilt et ekstra for å slippe denne situasjonen igjen.
Jerle Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Det skal jo være lov å betale med Euro i Norge også da, så da kan du jo bare veksle og betale med det i butikken Nei da, jeg skønner frustrasjonen! Håper det går greit i banken, tror det går litt på goodwill også
Gjest Eir Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Hvis du kjenner noen du stoler på, som har samme bank er det enkleste å overføre penger til dem, og la dem ta dem ut for deg.
tuji Skrevet 29. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 29. november 2006 Hvis du kjenner noen du stoler på, som har samme bank er det enkleste å overføre penger til dem, og la dem ta dem ut for deg. ← Det gjør jeg ikke, ikke som bor her i hvert fall, og da er vi like langt...
Gjest Turi Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 Det er pinkort på rene kredittkort også, men gavekortene kjenner jeg ikke. Du kan stort sett bruke kredittkort på kiosker mv. Mulig du får tatt ut der også. Ellers tror jeg posten er de minst dyre å ta ut penger fra annen bank i.
Beam Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 Tar H&M og andre kjedebutikker mastercard? I såfall kan du handle noe i en butikk med mastercardet og så gå til en annen butikk og leverer tilbake varene og få pengene tilbake. Kjenner ei som gjorde dette en gang hun var blakk.
tuji Skrevet 30. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 30. november 2006 Det er ikke sånne butikker her, men bortsett fra det var det et godt forslag! Kan jeg ta ut penger fra bankkonto i postbanken altså?
Cappuccino Skrevet 30. november 2006 #19 Skrevet 30. november 2006 Jeg fikk et mastercard gavekort til jul i fjor og det fulgte med pinkode til det, prisen for å ta ut penger i minibank var vel 25 kr. Men denne pinkoden ble jo gitt til den som ordnet gavekortet så skulle han gi videre, rart at ikke dere fikk pinkode. Forøvrig tar faktisk min lokale butikk ica nær mastercard og dette er jo en liten butikk, så du kan jo sjekke om nærbutikkene tar mastercard.
tuji Skrevet 30. november 2006 Forfatter #20 Skrevet 30. november 2006 Da må de ha forandret det siden i fjor, for på nettsidene står det at man ikke kan ta ut kontanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå