Henna Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Skal flytte sammen med kjæresten og jeg er praktisk talt sjokkert. En mann som faktisk har meninger om hvordan ting skal se ut. Skal ikke overdrive her, men synes jammen han kunne moderert seg selv på dette området Allerede fra kontrakten var underskrevet hadde jeg et bilde av hvordan det skulle bli, hvor alt skal stå. Ikke langt fra at jeg innreder også i drømmene natterstid. Men så- helt ut av det blå- kommer han altså. Slik og slik skal det ikke være, det og det av mine ting skal ikke være i hans hjem. Jeg har allerede kommet til noen kompromiss på hans ting, men kommer til å møte veggen her. Jammen risikerer vi ikke at hele flyttingen blir en huskestue uten like.... Har hatt samboere før og der har jeg fått gjort som jeg ville, dette var ikke forventet. Så er vel samarbeid kodeordet her, men akkurat i dett synes jeg ikke det er et alternativ heller. Har deres samboere hatt noe de skulle sagt, har de overhodet brydd seg eller har dere bare kjørt deres løp?
Gjest niomi Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hæh?!? Jeg håper du kødder?!? Så klart skal begge ha like mye å si angående stedet de skal bo på! Jeg og min samboer har tatt alle avgjørelser i fellesskap, og ja - det har blitt noen kompromisser, men vi er begge veldig fornøyd med leiligheten slik den har blitt. Men du mener vel at det ikke er så farlig om han syns det er schtøgt og jævlig i leiligheten bare du får innrede helt etter ditt eget hode... Noen ganger skjønner jeg virkelig hva kompisene mine mener når de snakker om gærne kvinnfolk...
Gjest Leya Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Hallo i luken... Trodde du at alle menn gav blaffen i hvordan tingene rundt dem var?
Gjest Elfrida Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Min samboer har så definitivt noe han skulle sagt når det gjelder interiør, han har en del helt klare meninger der. Og det syns jeg er fint. Det er nok bare samarbeid og kompromisser som gjelder. Kan dere fordele hvem som skal bestemme interiøret i hvilke rom mellom dere f.eks?
Gjest Fresh Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Noen ting har han bestemt, andre ting har jeg bestemt. Dermed har ikke alt blitt "perfekt" etter mitt hode, men vi er enige og vi synes begge det ser ok ut. Jeg synes det er en selvfølge at begge to først får si sitt, og så er det om å gjøre å jobbe seg fram til et kompromiss.
Amanlis Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Ærlig talt!! Selvfølgelig har samboeren noe han også skulle ha sagt.
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Han har da virkelig like mye rett som deg til å bestemme hvordan hjemmet deres skal se ut?
Gjest Pax Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Nå bor jeg for meg selv da, men om jeg hadde en kjæreste som skulle flytte inn, ville jo han fått sitt ord med i laget ang hvordan ting skal se ut. Særlig siden jeg eier leiligheten, så ville han fått ganske frie hender, nettopp for at han skulle følt seg hjemme.
Henna Skrevet 29. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2006 Skrev dette med en viss ironi Men kunne nok foretrekt en mann som ikke hadde så sterke meninger om innredning, og faktisk så detaljert ned til hver og en minste pyntegjenstand (for jeg vet det finns mange av slaget!). Kommer til å kompromissere oss ihjel her. For hver ting han gir må jeg gi fra meg en. Prise finn.no i en slik stund- eller ikke....
Chic Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 ojda... det er begges hjem, såklart skal man være enige om hvordan det skal se ut så begge trives!! Kanskje de fleste mannfolk ikke bryr seg så mye om inredningen, men herreminhatt, om de bryr seg om det, så skal man da så absolutt la de ha like mye del i det som en selv! Det er ikke bare ditt hjem, det er hans hjem også!
Henna Skrevet 29. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 29. november 2006 Maken til hissighet det var her også
Gjest Bellatrix Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 Skal flytte sammen med kjæresten og jeg er praktisk talt sjokkert. En mann som faktisk har meninger om hvordan ting skal se ut. Skal ikke overdrive her, men synes jammen han kunne moderert seg selv på dette området Allerede fra kontrakten var underskrevet hadde jeg et bilde av hvordan det skulle bli, hvor alt skal stå. Ikke langt fra at jeg innreder også i drømmene natterstid. Men så- helt ut av det blå- kommer han altså. Slik og slik skal det ikke være, det og det av mine ting skal ikke være i hans hjem. Jeg har allerede kommet til noen kompromiss på hans ting, men kommer til å møte veggen her. Jammen risikerer vi ikke at hele flyttingen blir en huskestue uten like.... Har hatt samboere før og der har jeg fått gjort som jeg ville, dette var ikke forventet. Så er vel samarbeid kodeordet her, men akkurat i dett synes jeg ikke det er et alternativ heller. Har deres samboere hatt noe de skulle sagt, har de overhodet brydd seg eller har dere bare kjørt deres løp? ← Mener du helt serilst at du skal bestemme alt om hvordan dere skal ha det? Du kan ha dine planer, men han må også få si hvordan han vil ha det.
Gjest Pax Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Men kunne nok foretrekt en mann som ikke hadde så sterke meninger om innredning, og faktisk så detaljert ned til hver og en minste pyntegjenstand (for jeg vet det finns mange av slaget!). ← Oooh. Jeg hater pyntegjenstander.
Gjest niomi Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Maken til hissighet det var her også ← Rimelig provoserende innlegg, også, da! Du hørtes ut som den verste bridezilla i PMS-rus!
Gjest Bellatrix Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 Skrev dette med en viss ironi Men kunne nok foretrekt en mann som ikke hadde så sterke meninger om innredning, og faktisk så detaljert ned til hver og en minste pyntegjenstand (for jeg vet det finns mange av slaget!). Kommer til å kompromissere oss ihjel her. For hver ting han gir må jeg gi fra meg en. Prise finn.no i en slik stund- eller ikke.... ← Men du skal kunne ha meninger om hver og en pyntegjenstand?
Gjest niomi Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 Oooh. Jeg hater pyntegjenstander. ← Mee too! Og det gjør heldigvis samboeren min, også. Han er litt for minimalistisk etter min smak, da - han vil ikke engang ha gardiner!!! Men gardiner i stua blir det. Og det har han skjønt.
Henna Skrevet 29. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 29. november 2006 Og jeg mente ikke at det fantes mange av slaget av pyntegjenstander altså. Viktig å korrigere- for det er ikke tilfelle. Mente mange av slaget av menn uten interesse for innredning.
Gjest niomi Skrevet 29. november 2006 #18 Skrevet 29. november 2006 Og jeg mente ikke at det fantes mange av slaget av pyntegjenstander altså. Viktig å korrigere- for det er ikke tilfelle. Mente mange av slaget av menn uten interesse for innredning. ← De har ikke jeg vært borti... Men at menn generelt kanskje bryr seg mer om de store linjene og mindre om fargenyansen på gardinene har du nok rett i.
Gjest Talula Skrevet 29. november 2006 #19 Skrevet 29. november 2006 Min samboer har iallefall ganske faste meninger når det gjelder hva han liker og ikke liker. Heldigvis har vi omtrent samme smak. Jeg synes man må tenke på at det er begges hjem. Det går jo an å forhandle litt også, kompromisse med hverandre hvis man er uenig om hvordan det skal være. Han kan få bestemme noe han synes er viktig, hvis jeg får bestemme over noe annet.
Lizzee Skrevet 29. november 2006 #20 Skrevet 29. november 2006 Vårt hjem er en herlig sammenblanding av ting vi hadde hver for oss fra før og nye ting vi har kjøpt sammen. Han kan finne på å anskaffe ting jeg aldri ville sett to ganger på og jeg kommer hjem med ting han bare ler av. Men... tilsammen blir dette er hjem som gjenspeiler at flere bor her og hva slags smak vi har både hver for oss og sammen! Det er med andre ord ikke et styla innredningshjem, men et hjem det er koselig å være i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå