Gå til innhold

Anafranil(antidepressiva)

molly83

Anbefalte innlegg

Jeg har trodd at jeg har hatt ME. Mange symptomer på det, men ikke fått diagnosen.

Idag,hos legen fikk jeg noe som heter Anafranil, som egentlig er mot depresjoner. Stresshormonene mine er litt lave og det legen mener er at jeg under graviditeten hadde forhøyede stresshormoner og etter fødselen sank de drastisk, slik at jeg fikk en depresjon som igjen har ført til alle symptomene mine. Jeg synes det er litt skummelt med den medisinen og skjønner ikke helt hva legen mener, noe som har hørt om legemidlet el.?

Her er min sykdomshistorie:

Under graviditeten for ca 2 år siden begynte jeg å merke forandringer ved kroppen, siden det ikke har gitt seg enda, kan det ikke bare være normale graviditetsplager.

Det begynte med hetetokter og rødming, som om varmeapparatet hadde gått løpsk. Jeg hadde aldri hatt noe som helst problemer med rødming før, men nå kom det i hytt og pine, bare jeg snakket med mamma(!?). Dette blir bare verre og verre og er verst før menstruasjon.

Det siste halve året har jeg og blitt veldig ømtålelig for stress, jeg blir irritert og sint og svetten siler og hjertet slår hardt. Dette skjer også ved lett fysisk anstrengelse, som om adrenalinet bare flommer over så fort jeg beveger meg. Jeg har alltid trent en del, men det har jeg måttet slutte med, da er jeg garantert syk dagen etterpå, samme skjer om jeg har hatt en stresset dag, eller har hatt mye å gjøre, da blir jeg syk.. ofte vondt i halsen og feber. Går som regel over etter en dag med hvile.

Jeg har også vært en del svimmel, noen ganger som om verden går helt rundt for meg, lukker jeg øynene mister jeg balansen, føles som om synet er uklart også. Vanskelig for å fokusere blikket.

Også har jeg en indre uro, jeg bekymrer meg og tenker hele tiden. Jeg har ofte angst for at dagen skal bli for stressete, får jeg mye å gjøre blir jeg sint. Er livredd for å bli syk dagen etter en stresset dag.

Humøret mitt svinger voldsomt og jeg er til tider veldig ekkel mot samboeren min, er ofte i dårlig humør og svært irritabel.

Klarer ikke å konsentrere meg, som om tankene løper løpsk.. klarer sjelden å gjenfortelle noe jeg har lest eller noe noen har sagt, har ikke sjangs. Kan lese 1 s uten å ha fått med meg noen ting uansett hvor mye jeg prøver å konsentrere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns absolutt du skal prøve tablettene legen har gitt deg, for det høres ut som du trenger dem! Og er det ikke blii bedre om et par mnd får du heller be om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...