Gå til innhold

Hvordan lager man rebus?

Multi

Anbefalte innlegg

Tre av pakkene jeg har kjøpt til adventskalenderen er for store og passer ikke i lommene. Jeg har sett her inne at noen av dere lager rebus når dere har slike pakker. Hvordan gjør dere det? Kan dere dele noen ideer med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange måter å lage rebus på. Min 6-åring liker denne varianten: "huff så det trekker fra døra, jeg må visst varme meg i en skuff". Pakken ligger da i lueskuffen like ved utgangsdøra.

10-åringen liker skattekart-typen. Hvis pakken ligger i en støvel, kan jeg tegne en liten bit av støvelen, eventuelt litt av skostativet istedenfor. Litt av utfordringen hans blir da å finne ut hva jeg har tegnet. Man bør gjerne inneha et minimum av tegnetalent for at dette skal bli noen suksess (skryt til meg, det er ikke hver dag jeg har anledning til det :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kombinasjon: rebus som gir svaret på hvor skattekartet er. Skattekartet viser hvor "lede"-tråden begynner. Tråden går, gjennom hele huset, kanskje en tur ut i hagen før den ender opp der hvor pakken er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, aktuelle gjemmesteder her kan være blant sengetøyet i klesskapet, i en tom kakeboks øverst i kjøkkenskapet og under sofaen. Kommer dere på noen rebuser eller gåter til det? Det står helt stille hos meg, slikt har jeg aldri vært god til (Og tegnetalent har jeg definitivt ikke, tror det blir vanskelig å finne noe som jeg har tegnet.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barna kan stave kan du jo lage bokstavrebus med klistremerker? F eks kattemerke for k, ape for a osv.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god ide! Og de andre også. Jeg får se om jeg får kjøpt noen klistremerker eller funnet noen bilder på nettet som jeg kan montere sammen.

Men tar fortsatt gjerne mot flere ideer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å fortelle hvordan jeg gjorde det til slutt. Jeg brukte bildesøket til google og laget enkle rebus av f.eks bilde av kake og bilde av en boks = kakeboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...