Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har noen venner som jeg skal møte i helga. jeg og kjæresten skal dit... og det skal en jeg har likt i alle år og fremdeles liker også! vi hadde en "ting" før jeg ble sammen med kjæresten min nå... denne høsten har forholdet vært oppe til vurdering, og det mye pga at jeg møtte Han gjennom disse vennene igjen.

forholdet mitt er veldig bra, men vi to veit jo hvor "skoen trykker" også, og spesielt i noen mnd tid nå i høst!

da jeg fikk vite at Han også kommer, ble jeg helt brennhet i kroppen og helt stressa! venninna mi veit om flørten Han og jeg hadde og hun kan støtte meg opp og si at jeg må gjøre skolearbeid(er student)

skal jeg være voksen og dra dit og bite tenna sammen, eller skal jeg være hjemme... uansett vil jeg være helt fra meg den dagen!

kan noen som har opplevd dette svare, hva skal jeg gjøre? hvorfor har jeg det slik?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er et sitat fra et annet innlegg som jeg kjente meg igjen i!

"Fikk han ikke, men nå er han tilbake...

Jeg har gått rundt de siste årene med en undertrykt forelskelsesfølelse for han. Det har vært andre menn i bildet, men han har alltid vært i bakhodet."

:tristbla:

Skrevet

Skulle ikke kjæresten din være med da? Da ser han vel fyren? Har du vært utro eller var det uskyldig?

Skrevet

Hmm du er i et forhold men er ulykkelig forelsket i en annen? Da er det vel mer rettferdig for dere begge om dere skiller lag? Å undertrykke følelser blir man ihvertfall ikke lykkelig av.

Skrevet

som jeg skrev, vi hadde en ting FØR kjæresten min og jeg ble sammen.. altså, det er ikke snakk om utroskap

kjæresten min vet ikke noe om det vi hadde før han. kjæresten og han jeg liker er bekjente siden vi har felles venner.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis han bare er fortid så skjønner jeg ikke problemet.

Skrevet

Hvis du tror at å møte han vil fyre oppunder følelsene dine for vedkommende, hadde jeg holdt meg unna.

Skrevet
Hvis han bare er fortid så skjønner jeg ikke problemet.

nei, jeg skjønner det heller ikke!

den gangen ble det ikke noe av siden jeg ville ha et forhold og han ville noe annet, men jeg bare..

f*** jeg er så frustrert! hvorfor må jeg ha det sånn? hva har jeg gjort feil?!

han jeg bor med nå var jeg jo så inderlig forelska i, har aldri følt det slik noen gang, men nå er det bare, jeg veit ikke? hvordan skal det egentlig være da? den ene dagen vil jeg få unge med han, den andre dagen får jeg panikk, siden vi kommer fra forskjellige land har vi hatt det tungt pga språket, men allikevel snakker vi veldig bra sammen, han er den mest ydmyke og intelligente mannen jeg har møtt... så hvorfor i H****** skal jeg føle noe for noen annen?

Han andre ville jo ikke ha det samme, jeg tenker nå at jeg var for rask til å kutte, angrer på at jeg var så "stressa" med å finne en kjæreste.. skjønner?

åh, sorry meg, men jeg er så dritt lei meg selv jeg, gutter og jenter der ute! jeg føler meg så dårlig rett og slett!

Skrevet

Når du har det sånn, syns jeg du skal droppe den festen. For det vil bare nøre opp under tvilen din. Den dagen du har bestemt deg - satse på typen eller ikke - vil du være klar til å omgås denne tidligere flørten igjen.

Gjest Bellatrix
Skrevet
nei, jeg skjønner det heller ikke!

den gangen ble det ikke noe av siden jeg ville ha et forhold og han ville noe annet,  men jeg bare..

f*** jeg er så frustrert! hvorfor må jeg ha det sånn? hva har jeg gjort feil?!

han jeg bor med nå var jeg jo så inderlig forelska i, har aldri følt det slik noen gang, men nå er det bare, jeg veit ikke? hvordan skal det egentlig være da? den ene dagen vil jeg få unge med han, den andre dagen får jeg panikk, siden vi kommer fra forskjellige land har vi hatt det tungt pga språket, men allikevel snakker vi veldig bra sammen, han er den mest ydmyke og intelligente mannen jeg har møtt... så hvorfor i H****** skal jeg føle noe for noen annen?

Han andre ville jo ikke ha det samme, jeg tenker nå  at jeg var for rask til å kutte, angrer på at jeg var så "stressa" med å finne en kjæreste.. skjønner?

åh, sorry meg, men jeg er så dritt lei meg selv jeg, gutter og jenter der ute! jeg føler meg så dårlig rett og slett!

Om du er usikker på følelsene dine i forhold til kjæresten, og fortsatt har følelser for han andre da bær du droppe møtet.

Skrevet

:klappe:

takk for svar dere!

sender alle en liten hjertevarmer:

:kose:

Gjest Miss_alexandria
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg ville reist med vennene og truffet ham. Da hadde du kanskje funnet ut at det ikke var så mye der alikevel...eller motsatt, istedenfor å gå rundt å gruble og analysere hva som eventuelt ville skje om du dro... :sjenert:

Skrevet
Jeg tror faktisk jeg ville reist med vennene og truffet ham. Da hadde du kanskje  funnet ut at det ikke var så mye der alikevel...eller motsatt, istedenfor å gå rundt å gruble og analysere hva som eventuelt ville skje om du dro... :sjenert:

Jeg er faktisk enig her.

Skrevet

Hadde det sånn en periode jeg også... hadde verdens beste kjæreste, men klarte ikke å glemme han jeg hadde en liten greie med før jeg ble sammen med kjæresten min. Jeg prøvde å "fortrenge" ham, men klarte det aldri. Så det endte opp med at jeg måtte gjøre det slutt med kjæresten min, for jeg skjønte til slutt at jeg ikke hadde de riktige følelsene når jeg ikke klarte å slutte å tenke på han andre. Og jeg syntes også at det var det riktige å gjøre i forhold til kjæresten min, for hvor kult er det å ha en kjæreste som tenker på en annen?

Har nå hatt noe på gang med han andre, og det går ikke så veldig bra... er vel noe i det at gresset sjelden er grønnere på den andre siden, men livsfilosofien min er at hvis du ikke prøver, så vil du aldri få vite...

Lykke til ihvertfall :klem:

Skrevet (endret)

Nei, hva tjener du på å holde på et forhold der du ikke er sikker?

En ting hadde vært om du var 30 år og nygift. Da har du på en måte tilegnet deg litt mer livserfaring som gir grunnlag for å ta den rette besluttningen. Du ville nok da uansett ikke vært åpen for å la følelser for en annen gro, heller da...

Du virker ung. La følelsene styre - du har så mye å vinne på det enn åbli i et fprnuftighetsforhold nå.. Hehe, nå vet jeg jop heller ikke HVOR lite forelsket du er i kjærsten din heller da ;) Kan jo hende han er den riktige for deg! Men! Det jeg sier er at du bare må gjøre det DU MÅ. Du er inne i en slik fase av livet virker det som.... Og uten at jeg vet det sikkert heller.

Det er bare DU som kan lære av dine feil - det hjelper ikke/går ikke å lære gjennom andre. Om det er feil å treffe han, vel da erfarer du det straks. Og en erefaring rikere - det er det alltid bra å være :)

Lykke til! Gå på fest og la magefølelsen styre!!!

Endret av Neffi
Skrevet

Jeg synd du skylder din nåværende kjæreste å faktisk jobbe med det forholdet du er i.

Du bør ikke gå på fest hvis du tror at følelesene vil dukke opp igjen.

Husk, dette er bare forbigående følelser. De varer ikke. Det er den korte forelskelsen som gjør deg blind. Hadde du faktisk gjørt det slutt med kjæresten for å være sammen med han andre karen, så er det ikke sikkert han hadde levd opp til dine forventninger.

Du skaper deg en bilde i hodet ditt om hvordan det andre forholdet og den andre mannen hadde vært. Det er ikke sikkert de vil samsvare med virkeligheten.

Distanser deg fra den andre karen, så vil du se at følelesene vil også forsvinne.

Skrevet
Jeg tror faktisk jeg ville reist med vennene og truffet ham. Da hadde du kanskje  funnet ut at det ikke var så mye der alikevel...eller motsatt, istedenfor å gå rundt å gruble og analysere hva som eventuelt ville skje om du dro... :sjenert:

Jeg er enig i dette. Noen ganger tror man at man føler masse for noen fortsatt, men når man treffer dem igjen oppdager man (ofte) at man er ferdig med vedkommende. Har i hvert fall opplevd det selv, f eks med en eks jeg sleit med å komme over helt til han tok initiativ til å treffes og prøve litt mer seriøst. Da oppdaget jeg at jeg var ferdig med han, og etter det har jeg i grunn aldri tenkt på han.

Jeg tror det kan være lurt å konfrontere seg selv litt med sånne følelser, jeg.

Skrevet

Ååååsom jeg kjenner meg igjen i dette. For mange år siden.

JEg tror du kanskje er litt opphengt i han andre fyren, for han har du aldri fått, aldri testa ut, aldri vært kjæreste med.

Du vil møte mange sånne kjekke tiltrekkende fyrer opp igjennom årene. Det er ikke så lett å vite hva som er hva når man er ung og man ikke har opplevd det før. Jeg er frista til å si at du skal nyte den spenningen, men ha fokuset på kjæresten din den kvelden. Det er han som er viktig for deg ikke sant. Han andre vet han ikke kan få deg. Han vil bare respektere deg enda mer om du IKKE gir flørtesignaler. Fortell kjæresten din om dette, han blir ekstra søt og oppmerksom mot deg. Jeg mener det, det er sånn det funker. Ikke gå på den festen iallfall og la deg "dra med" av den andre og la kjæresten din bli usikker.

Det er lov å være usikker og å være tiltrukket av andre. Men jeg tror, for å snakke for min egen del, at etter noen år på baken, ja så er man så innmari glad i den kjærestne man har, for det gresset er like brunt og mosegrodd på den andre siden, og det ER ikke mange fisker i havet. Iallfall ikke som du vil ha.

Noe annet er det selvsagt om dette forteller deg at du er sammen med feil fyr. Men da mener jeg at du må finne ut av det uavhengig av han her som du tross alt ikke har fått/får.

Lykke til. Og klin masse med kjæresten din på den festen, vis deg som den superkjæresten du er. Da viser ikke han andre deg noen int heller, og det er kanskje det du trenger. Og kjæresten din, han blir enda mer fornøyd.

Skrevet

Og han typen vil en dag innse at han hadde et feilaktig bilde av deg og miste interessen fullstendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...