Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja. Jeg gir opp. Er jo bare "penger, penger" som står i hodet på disse folka ... :(

Skrevet

Disse tilstadig nye ideene deres gir meg ikke akkurat sjokk, men derimot - det kan de være..................

Skrevet

Ikke særlig oppløftende lesning dette. :(

Og så spør man seg hvorfor det ikke fødes flere barn i norge.... :x

Her snakker vi virkelig om å ta fra de minst bemidlede. :evil:

Skrevet

Ny versjon av Hobin Rood er det. Ta fra de fattige og gi til de rike. Alltid like gøy!

Ei venninne av meg og søstera hennes mister nå 3000kr av sitt samlede barnebidrag per måned, og blir nødt til å flytte fordi det rett og slett ikke går rundt uten de pengene. Nydelig, kjære folkevalgte.

Skrevet

Kan ikke si jeg er overrasket.

Vi har en regjering som lovet skatteletter, og det skal de gjennomføre - koste hva det koste vil.

Og vi har en regjering hvor hovedpartiet ikke akkurat er kjent for å være de svakes venn. Så de vil selvfølgelig prøve å gjennomføre en politikk i tråd med sitt syn. Men dette er jo bare et forslag, og det skal bli mye drakamp her før noe er vedtatt.

Regner selv med å komme rimelig greit ut av en slik omlegging, for jeg tjener ganske bra. Men jeg har ikke råd til flere skatteletter. For skattelettene til meg og andre med gode lønninger, de koster for mye.

Når jeg får skatteletter, betyr det at staten mister en del inntekter. Og når staten mister inntekter - for oljefondet skal jo bare spilles bort på børsen - så kan ikke staten yte de tjenestene jeg mener staten skal yte sine borgere. Jeg tenker da på en skole der det ikke spiller noen rolle hvor mye mor og far tjener for at du skal få en god utdanning, og et helsevesen der jeg ikke trenger en solid forsikring for å få god behandling, og en eldreomsorg der alle kan få god hjelp osv.

Men med store skatteletter blir det ikke penger til dette, og da er det over til å kjøpe tjenster privat - noe ikke alle har råd til, og vi får fort et veldig delt samfunn der de rike blir rikere og de fattige blir fattigere, og der penger og profittjag er styrende, og jeg, meg og mitt er det som teller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...