Gjest Cleopatra Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Er det noen som vet hvordan jeg lager dette i photoshop? Har prøvd med clouds, men får det ikke bra når selve motivet skal være klart. Kan noen hjelpe med litt her?
Liskat Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Mener du blur? Det skal være en funksjon som heter Blur som lar deg gjøre bildet utydelig. Hvis det ikke var riktig så skal det også være en funksjon som lar deg tegne over med en gjennomsiktig farge som kanskje også kan fungere slik du tenker, men jeg vet ikke hvordan du finner den funksjonen i Photoshop, er ganske lenge siden jeg har brukt det programmet (bruker Gimp istedenfor nå).
Gjest Cleopatra Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Det er clouds jeg har brukt, ikke blur. Da får jeg motivet tydelig og kantene tåkete, men overgangen mellom det klare og det tåketet blir ikke bra.
Liskat Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Hvis du bruker blur er det bare å stille den inn på en smalere 'pensel', og så bruker du den bare i kantene, og ikke på de områdene du vil skal være klare. Det krever bare at du er litt stø på handa, så du ikke tilsmusser alt mulig, noe jeg har en stygg uvane for å gjøre
Gjest Myztica Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Jeg bruker eraser tool jeg. Velger en brush fra default brushes som er litt "tåkete" i kantene. Velger deretter brush på mode. Så visker jeg forsiktig rundt kantene Håper jeg ikke misforstod helt her da
Crazee Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Det er så mange ulike måtar å få til ønska resultat. Vil du at skyene skal vera synlege i kantane, og ha ein jamn overgang til sjølve motivet i sentrum? I så fall kan du prøva følgjande metode: 1. Lag eit nytt lag, og lag skyene der 2. Lag eit rektangel (selection) i midten, der motivet skal visast. 3. Feather. 50 pikslar, kanskje? Kjem an på kor stor oppløysing du har på biletet. Prøv deg fram 4. Trykk Delete. Det vert eit hol i skylaget, med ein jamn overgang på 50px (eller kva du no ville ha.) Det var vel det. Men prøv deg gjerne fram med ulike blending mode (screen, til dømes), eller bruka teknikken på eit kopiert lag (bruk i så fall inverse selection som punkt 3.5) eller på layer mask.
Chic Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Det er så mange ulike måtar å få til ønska resultat. Vil du at skyene skal vera synlege i kantane, og ha ein jamn overgang til sjølve motivet i sentrum? I så fall kan du prøva følgjande metode: 1. Lag eit nytt lag, og lag skyene der 2. Lag eit rektangel (selection) i midten, der motivet skal visast. 3. Feather. 50 pikslar, kanskje? Kjem an på kor stor oppløysing du har på biletet. Prøv deg fram 4. Trykk Delete. Det vert eit hol i skylaget, med ein jamn overgang på 50px (eller kva du no ville ha.) Det var vel det. Men prøv deg gjerne fram med ulike blending mode (screen, til dømes), eller bruka teknikken på eit kopiert lag (bruk i så fall inverse selection som punkt 3.5) eller på layer mask. ← kan hende jeg tar feil nå, men etter punkt 3 går du på Select i menyen, og trykker på inverse, da får du fade rundt bildet (fra firkanten og ut til bildekanten) og ikke inne i bildet om du skjønner
Gjest Cleopatra Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Det er så mange ulike måtar å få til ønska resultat. Vil du at skyene skal vera synlege i kantane, og ha ein jamn overgang til sjølve motivet i sentrum? I så fall kan du prøva følgjande metode: 1. Lag eit nytt lag, og lag skyene der 2. Lag eit rektangel (selection) i midten, der motivet skal visast. 3. Feather. 50 pikslar, kanskje? Kjem an på kor stor oppløysing du har på biletet. Prøv deg fram 4. Trykk Delete. Det vert eit hol i skylaget, med ein jamn overgang på 50px (eller kva du no ville ha.) Det var vel det. Men prøv deg gjerne fram med ulike blending mode (screen, til dømes), eller bruka teknikken på eit kopiert lag (bruk i så fall inverse selection som punkt 3.5) eller på layer mask. ← Takk Det var rektangelet jeg trengte for å få det bra -tenkte ikke på det i det hele tatt. Jeg prøvde nemlig å viske ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå