Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Jeg har slitt med smerter i magen den siste uka. Det er som en konstant mageknip, men den gir seg når jeg får spist noe. Noen timer etter jeg har spist kommer det tilbake igjen. Hadde det sånn i nesten hele mai måned også. Bestillte time hos legen min, men da var selvfølgelig smertene borte. Han tok alikevel masse blodprøver, men ingenting kom negativt tilbake. Er det noen som har forslag på noe jeg kan ta eller hva jeg kan gjøre?
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Det kan jo være luftsmerter! Det gjor forferdelig vondt, og det kan ikke legen se ved noen prøver.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Det kan jo være luftsmerter! Det gjor forferdelig vondt, og det kan ikke legen se ved noen prøver. ← Takk for svar. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt luftsmerter da?
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Å trene hjelper i alle fall. Og du får kjøpt noe på apoteket mot det.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Kosthold, trening, sjekke om du er intolerant eller allergisk mot noen matvarer. Unngå ting som gir luft i magen, f.eks kål. Jeg tåler ikke xylitol så godt, så hvis jeg har litt forbruk av tyggis en dag (f.eks spist noe som stinker dagen før el.l), så får jeg fæle magesmerter.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Kosthold, trening, sjekke om du er intolerant eller allergisk mot noen matvarer. Unngå ting som gir luft i magen, f.eks kål. Jeg tåler ikke xylitol så godt, så hvis jeg har litt forbruk av tyggis en dag (f.eks spist noe som stinker dagen før el.l), så får jeg fæle magesmerter. ← Takk igjen for svar. Jeg trener 3 ganger i uka , så tror ikke for lite trening kan være problemet. Jeg har et ganske bra kosthold også. Spiser lite junk food og prøver å spise så sunt som mulig. Når det gjelder tyggis, så pleier jeg spise ganske mye av dette. kan jo prøve å kutte ut det og se om det hjelper. Vet noen hva jeg kan kjøpe på apotek som hindrer luft i magen? Har hørt noe om Miniform. Noen som har erfaring med det?
Fergie Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Jeg har brukt miniform, men følte ikke at den hjalp så mye. Men det er jo verdt et forsøk. Det kan jo være at det hjelper på deg!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Har du dårlig med avføring? ← Nei, avføringen er ganske normal. Kommer jo litt an på hva du mener med dårlig såklart, men den er ganske normal. Har kanskje vært litt mindre den uka her jeg har hatt mageknip når jeg tenker meg om. Kan det være noe?
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Kan føre til magesmerter dersom du har treg mage. Drikker du nok?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Kan føre til magesmerter dersom du har treg mage. Drikker du nok? ← Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er kjempeflink til å drikke masse vann, men kan prøve å gjøre det og se om det blir bedre. Men synes du jeg skal prøve Miniform eller noe lignende oxo?
Bambine Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 Synes ikke Miniform hjelper i det hele tatt, men skadelig er det vel ikke, så det kan jo være verdt et forsøk.
Amanlis Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Er du bevisst på å puste med magen? Når man puster med magen beveger tarmene seg mer og luften setter seg "ikke like godt".
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Er du bevisst på å puste med magen? Når man puster med magen beveger tarmene seg mer og luften setter seg "ikke like godt". ← Hei. Det er noe jeg ikke tenker over faktisk, men tror ikke jeg er så bevisst med å gjøre det. Kan jo prøve å bli litt mer bevisst på det
Gjest Gjest_Tyra_* Skrevet 13. desember 2006 #15 Skrevet 13. desember 2006 Hei kom over innlegget ditt. Jeg vil råde deg til å kutte først ned så helt ut med gluten og melkeprodukter. Dessuten sukker. Ta deg tid til omleggingen. Test ut tre uker av gangen. Herbalife er fin erstattning for søtbehov og brødblings i farta. Spis mye grønnsaker, fisk, kjøtt, nøtter, drikk masse vann med biter økologisk sitron i. Kutt ut alkohol, kaffe, mat med tilsetningsstoffer. Du kan spise geiteost, som chervre og manchego, og spise riskjeks. Glutenfri pasta merk den UTEN hvetestivelse får du på helsekost. Let og du finner ut mer... Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2006 #17 Skrevet 14. desember 2006 Du har ikke magekatarr da? Ligner mye på hvordan jeg har hatt det. Jeg anbefaler på det varmeste å kjøpe deg lepicol, det er loppefrø pulver tilsatt gode tarmbakterier. Jeg tar en teskje utrørt i vann 1 gang pr dag. Magen min er ikke til å kjenne igjen etter jeg begynte med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå